Pris med att skicka med DHL

Boyeson
12 juni 2012 · 80 Inlägg

hejsan jag undrar om någon vet vad det kostar att skicka 4st 33'' bildäck från stockholmstrakten till småland med DHL?

Ford Bronco XLT "MudWeiser" (1989)
KBAragger
12 juni 2012 · 961 Inlägg

billigare om du kör själv smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Boyeson
13 juni 2012 · 80 Inlägg

KBAragger skrev:
billigare om du kör själv smile

men förbannat drygt tongue

Ford Bronco XLT "MudWeiser" (1989)
Germax
13 juni 2012 · 12 086 Inlägg

Tror inte du kan skicka så stora kollin som privatperson med DHL?

Bussgods har fasta priser för sånt som lär gynna dig, typ 500kr för 4 däck. Kolla hemsidan.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
14 juni 2012 · 2 972 Inlägg

DHL vet. Hör med dom kanske?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
habomaster
14 juni 2012 · 463 Inlägg

Kolla också med Bussgods..

careau
14 juni 2012 · 1 624 Inlägg

Bring är billigast!

KBAragger
14 juni 2012 · 961 Inlägg

careau skrev:
Bring är billigast!

men dem är inte bra! tro mig kontakter inom posten de vet tongue de är även kända som city mail

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
careau
15 juni 2012 · 1 624 Inlägg

KBAragger skrev:

careau skrev:
Bring är billigast!

men dem är inte bra! tro mig kontakter inom posten de vet tongue de är även kända som city mail

Jag vet hur posten hanterar sina paket, där är något som _INTE_ är bra! Jag skickar gods med posten/schenker varje dag.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
15 juni 2012 · 2 972 Inlägg

careau skrev:

KBAragger skrev:

careau skrev:
Bring är billigast!

men dem är inte bra! tro mig kontakter inom posten de vet tongue de är även kända som city mail

Jag vet hur posten hanterar sina paket, där är något som _INTE_ är bra! Jag skickar gods med posten/schenker varje dag.

Det fungerar ungefär precis likadant oavsett vilken logga som står på bilen paketet åker i.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
careau
15 juni 2012 · 1 624 Inlägg

matteeee skrev:

careau skrev:

KBAragger skrev:

men dem är inte bra! tro mig kontakter inom posten de vet tongue de är även kända som city mail

Jag vet hur posten hanterar sina paket, där är något som _INTE_ är bra! Jag skickar gods med posten/schenker varje dag.

Det fungerar ungefär precis likadant oavsett vilken logga som står på bilen paketet åker i.

Nej, ett exempel:

Schenkers paket hanteras manuellt, dvs för hand medans postens burar lyfts upp och vänds upp och ner för att tömma hela buren..

matteeee Ingen himmel är så blå som min
15 juni 2012 · 2 972 Inlägg

careau skrev:

matteeee skrev:

careau skrev:

Jag vet hur posten hanterar sina paket, där är något som _INTE_ är bra! Jag skickar gods med posten/schenker varje dag.

Det fungerar ungefär precis likadant oavsett vilken logga som står på bilen paketet åker i.

Nej, ett exempel:

Schenkers paket hanteras manuellt, dvs för hand medans postens burar lyfts upp och vänds upp och ner för att tömma hela buren..

Mm, speciellt dom det står "AKTAS" på?

Och ändå går Schenkers paket sönder då och då också? Märkligt..

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
careau
15 juni 2012 · 1 624 Inlägg

matteeee skrev:

careau skrev:

matteeee skrev:

Det fungerar ungefär precis likadant oavsett vilken logga som står på bilen paketet åker i.

Nej, ett exempel:

Schenkers paket hanteras manuellt, dvs för hand medans postens burar lyfts upp och vänds upp och ner för att tömma hela buren..

Mm, speciellt dom det står "AKTAS" på?

Och ändå går Schenkers paket sönder då och då också? Märkligt..

Vi har mer problem med paket som försvinner & går sönder hos posten än hos Schenker, senast igår faktiskt!

matteeee Ingen himmel är så blå som min
15 juni 2012 · 2 972 Inlägg

För mig som "normal kund" så är ration av lyckade sändningar vs saker som pajar ungefär lika mellan posten, dhl och schenker. JetPak står ut som bättre men dom är MYCKET dyrare och används bara för expressfrakter....

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
careau
15 juni 2012 · 1 624 Inlägg

matteeee skrev:
För mig som "normal kund" så är ration av lyckade sändningar vs saker som pajar ungefär lika mellan posten, dhl och schenker. JetPak står ut som bättre men dom är MYCKET dyrare och används bara för expressfrakter....

Jo, det är väl olika. Du kanske skickar nått paket då och då. Vi skickar mellan 50 - 100 paket om dagen och kan därmed konstatera att vi får mer reklamationer som skickats med post smile Skitsamma, låt inte denna tråden spåra ur nu smile Han ville ju bara veta pris med DHL big_smile

Boyeson
16 juni 2012 · 80 Inlägg

blir nog  bussgods smile

Ford Bronco XLT "MudWeiser" (1989)
Germax
16 juni 2012 · 12 086 Inlägg

Min erfarenhet av fraktfirmor är att alla hanterar sina paket lika dåligt förutom UPS.
De har i särklass bästa servicen och paketen har oftast inte en skråma.

KHRacing
16 juni 2012 ·

Boyeson skrev:
blir nog  bussgods smile

33" är stora o tunga 6 DYRA att skicka garanterat (nästan) billiagre att du kör halvvägs & möter upp köparen

KBAragger
16 juni 2012 · 961 Inlägg

Boyeson skrev:
blir nog  bussgods smile

du kan ju lassa upp det på tåget och åka det vägen ner till köparen, det blir nog billigast smile om inte kanske någon miljöpartist kan ta och lassa upp dem på sin trimmade cykel och frakta dem åt dig för en liten slant neutral

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang