6965
Sök

Hjälp: Alternativ till vagcat.com?

Konsult
1 247 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Skulle till och leta sprängskisser samt artikelnummer på en handfull delar till Varianten och 1an. Till min förvåning verkar vagcat.com ligga nere och det innebär att jag är låst, för stunden.
Efter en längre stunds googling har det resulterat i att jag hittat några ryska alternativ. Dessa fungerar, men är på ryska och tar tid att navigera trots översättning.

Så, till frågan:
Vet du om några vettiga alternativ till just vagcat.com eller kommer jag bli tvungen att besöka VAG-verkstaden med en lång lista?
(Märk väl att jag söker lagliga alternativ)

/Kim

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 juni 2012
VagCat fungerade senast igår iaf. Är du inloggad?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Konsult
1 247 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Det fungerade för mig också, senast igår. Det slutade fungera kring 15 tiden. Men efter lite sökning här under dagen verkar det vara stängt (för gott, ryktas det om igen).

Just nu kommer man inte in på sidan över huvud taget, det är därför jag söker alternativ.

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
15 juni 2012
Tagg3N skrev:

/Kim

Ja det kanske inte blir så lätt att hitta...
Men om du tänker om finns det ju alternativ som fungerar.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Konsult
1 247 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Ulf_W skrev:
Tagg3N skrev:

/Kim

Ja det kanske inte blir så lätt att hitta...
Men om du tänker om finns det ju alternativ som fungerar.

Att det blir svårt att hitta förstår jag absolut. Om det inte finns är det inte heller hela världen.
Men iom att vagcat.com varit till så stor hjälp så gick jag med tanken att det kanske finns fler liknande alternativ. Det finns säkert fler än jag som skulle gynnas av alternativ till vagcat.

Skälet till mitt användande av sidan rotar sig i att det blir mycket smidigare att beställa när man har rätt artikelnummer till delen man behöver. Min närmaste VAG verkstad är inte alltid så pigg på att leta reda på delar åt mig utan hänvisar till liknande sidor för exaktare sökningar.

(Jag är fullt medveten om att t.ex ETKA finns tillgängligt via olagliga källor, men det vill jag inte ha)

/Kim

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 juni 2012
Tagg3N skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Det fungerade för mig också, senast igår. Det slutade fungera kring 15 tiden. Men efter lite sökning här under dagen verkar det vara stängt (för gott, ryktas det om igen).

Just nu kommer man inte in på sidan över huvud taget, det är därför jag söker alternativ.

Märkligt. Vagcat fungerar klockrent just nu hos mig iaf. Testa med en annan webbläsare eller radera kakor osv så kanske det fungerar för dig med.

Igår kring kl 20 använde jag det senast, och nu testade jag och det fungerar som sagt klockrent.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Konsult
1 247 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
te_wik skrev:
Tagg3N skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Märkligt. Vagcat fungerar klockrent just nu hos mig iaf. Testa med en annan webbläsare eller radera kakor osv så kanske det fungerar för dig med.

Igår kring kl 20 använde jag det senast, och nu testade jag och det fungerar som sagt klockrent.

Mvh Tommy

Det var mycket märkligt! Jag har provat med Chrome, Firefox och Explorer (även rensade på kakor osv) på tre datorer. Har även provat med mobilen både utan och med wifi igång utan framgång på någon utav dem.
Tack för att du provade, Tommy smile

Börjar misstänka att Telia spärrat något som gör att vagcat inte fungerar.

Sitter och söker efter alternativ till vagcat för stunden och verkar inte komma någon vart på den fronten iom att jag är vrång och vägrar ladda ner något.

/Kim
Senast redigerat av Tagg3N (15 juni 2012)

Avstängd
10 388 Inlägg
15 juni 2012
Samma här. Använde det också igår kväll (runt 22-tiden) och även nu nyss (nu vid 14-snåret).

Finns väl något tokryskt alternativ har jag för mig (vill minnas att jag snurrat in på det när jag sökt efter något). Men vad det heter vet jag inte, så det är väl inte direkt till någon hjälp =/

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
15 juni 2012

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

Konsult
1 247 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Tack för svaren! AreeZ jag ska se över det under morgondagen!

Sök