Volvo 855 T-5 Läcker olja framtill, men vart ????

mrfillefjong
16 juni 2012 · 70 Inlägg

Tja va inne på bes i dag. Fick 2a på olje läckage (igen). Det vi kom fram till var att det var fram till på motorn det läckte men vart?. Olje fällan bytte jag för 3dars sen och allt sitter. Men tänkte på oljetrycks kontakten om det är vanligt på den modellen att den springer läck ? eller om någon annan har några ider. Alla svar är tacksamma smile

Mvh

Du ska få fett med dingdong :)
Volvo 855/V70 T5 "Töööbon" (1994)
arenwik
16 juni 2012 ·

mrfillefjong skrev:
Tja va inne på bes i dag. Fick 2a på olje läckage (igen). Det vi kom fram till var att det var fram till på motorn det läckte men vart?. Olje fällan bytte jag för 3dars sen och allt sitter. Men tänkte på oljetrycks kontakten om det är vanligt på den modellen att den springer läck ? eller om någon annan har några ider. Alla svar är tacksamma smile

Mvh

Ta bort insuget och torka rent så borde ni kunna se vart det läcker. Om det nu är framtill.

blink_pj
16 juni 2012 · 477 Inlägg

har man åkt länge med oljeläck är det väldigt svårt att avgöra vart det läcker
dränk i avfettning och blås på med högtryck. ut o kör och sen kolla vart det kommer ifrån...

OBS!!! avfetta aldrig på en varm motor! och spola inte direkt på el komponenter och boxar...
kan vara bra blåsa torrt med tryckluft, speciellt vid alla kontakter och givare m.m

för övrigt har jag för mig vevhusventilationen sitter frampå dessa motorer. ganska vanligt att det sätter igen sig och läcker

Senast redigerat av blink_pj (16 juni 2012)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang