3765
Sök

Har nytt batteri åt golf men den har slutat starta utan startkablar

1 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
Nägon sa att det kan vara generatorfel el för llite glykol. Batteriet är bara ngr månader gammalt så det kan väl inte bero på det, En gång när jag fick hjälp att starta med kablar så ville den endå inte gå igång ordentligt. Denvägrade gå fortare en ca 30, efter ca 20 min gick det att köra fortare igen. Idag försakte jag start a bilen i nerförsbacken och då blev det samma visa den vägrade gå fortare än 30. Snälla nån kan ni hjälpa mig med detta.
hälsningar ninabebad

5 198 Inlägg
17 juni 2012
ninabebad skrev:
Nägon sa att det kan vara generatorfel el för llite glykol. Batteriet är bara ngr månader gammalt så det kan väl inte bero på det, En gång när jag fick hjälp att starta med kablar så ville den endå inte gå igång ordentligt. Denvägrade gå fortare en ca 30, efter ca 20 min gick det att köra fortare igen. Idag försakte jag start a bilen i nerförsbacken och då blev det samma visa den vägrade gå fortare än 30. Snälla nån kan ni hjälpa mig med detta.
hälsningar ninabebad

Va han hjärnkirurg han som sa sdet ? lol

German technology für alles
27 Inlägg
17 juni 2012
Batteriet behöver laddning för att fungera, utan en fungerande generator så dör batteriet eftersom det inte får någon laddning och kan därför inte starta bilen sedan.

Och har du en trasig generator när du kör så fungerar inte all el som det ska göra och då kan man få alla möjliga el-fel. Så mät upp om den laddar batteriet medans du har bilen igång, annars byt kol i generatorn alternativt hela generatorn beroende på vad för bil du har, vilket vi inte har en aning om.

Treat people as you wanna be treated 'till they treat you diffrent, then treat 'em as they treat you.

248 Inlägg
17 juni 2012
Skulle väl kunna vara att du har något som drar ur strömmen på batteriet när den står still. Kolla så du inte har någon belysning igång i skuffen eller någon annan stans.

Många verkstäder kan konditionstesta ditt batteri och det kan tom vara gratis.

För lite glykol kan du stryka från listan och prata aldrig felsökning med den personen igen.

You can´t write fun with a straight line.

German technology für alles
27 Inlägg
17 juni 2012
Kan vara så att han sa att det kan vara för slitet kol i generatorn också, och att den som skrev tråden inte riktigt hörde vad han sa, men om han nu sa glykol så, gör som ovanstående sagt, snacka aldrig felsökning med den personen igen.. .hehe

Treat people as you wanna be treated 'till they treat you diffrent, then treat 'em as they treat you.

Sök