2672
Sök

Volvo 945 LTT -96, allmänt småfix och förfining! :)

Min Volvo 945 LTT som ska fixas till och få en personlig touch :) Jag går i skolan så det finns inget överflöd av pengar så uppdateringarna kommer lite då och då :) Kommentera gärna och rösta gärna på bilen :) Addon och... Visa mer

Högskoleutbildad däcksparkare
206 373 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2016
1 481 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Malmosnubben skrev:
Turbo-Fransson skrev:
Hände en mindre kul sak igår eftermiddag.. Lyckad som jag är så backade jag över en sten på en smal liten grusväg när jag skulle vända och lyckades då skrapa upp addonet på höger sida.. Så nu får jag spackla och lämna iväg på lack, igen... Var dock en hel del stenskott på dom då det är fruktansvärt roligt att köra grusväg lol

Det syns om man kollar lite längre ner på kjolen men man kan ju inte köra omkring sådär sad

Någon som ska till Ronneby nu på lördag förresten? smile

// Danne

Surt när sådant händer, körde emot en sten med min front på min bil, men ronneby blir det på lördag ändå x)

Riktigt surt när sånt händer hmm

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

1 481 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Tog ett kort på skadan oxå...
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173085/173085-9520b40c64850749d3602319d9bcc910.jpg

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

1 481 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
Här var det lagom dött ja... Har inte hänt speciellt mycket med bilen kan jag inte påstå, ett hjullager har börjat låta lite så får väl byta de snart..

Fick ett par stänkskydd bak av en kompis om jag tog bort dom från hans 940 som skulle skrotas, och det tackade jag för! smile

Sen hämtade jag en hyffsad halvskinnsinredning idag och träpaneler till instrumentbrädan av en kompis, och självklart så knäckte jag rutan längst bak i bagaget på vänstersidan... så jävla förbannad på mig själv, så otroligt onödigt! Menmen, får se när jag får det lagat...

Någon som ska ner till Ronneby nu på lördag? smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

1 677 Inlägg
25 juni 2013
Turbo-Fransson skrev:
Här var det lagom dött ja... Har inte hänt speciellt mycket med bilen kan jag inte påstå, ett hjullager har börjat låta lite så får väl byta de snart..

Fick ett par stänkskydd bak av en kompis om jag tog bort dom från hans 940 som skulle skrotas, och det tackade jag för! smile

Sen hämtade jag en hyffsad halvskinnsinredning idag och träpaneler till instrumentbrädan av en kompis, och självklart så knäckte jag rutan längst bak i bagaget på vänstersidan... så jävla förbannad på mig själv, så otroligt onödigt! Menmen, får se när jag får det lagat...

Vad händer i Ronneby ? tongue

1 481 Inlägg
28 juni 2013
Trådstartare
gromitSWE skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Vad händer i Ronneby ? tongue

Bilträff med EPR smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

1 481 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
Här har det minsann uppdaterats dåligt hmm

Har hänt mycket med bilen, speciellt veckan innan Vallåkra då det byttes koppling, bakaxel, polerades, vaxades, byttes dörrsidor, monterades logolights, bytte handbromsvajrar..
Får se när och om det kommer upp några bilder då jag knappt har tagit några hmm

Bilen är även eventuellt till salu om någon är intresserad av den? Byte är intressant!
Den kommer att ställas av i slutet av denna månaden och vinterbilen tas fram istället.
Bilen kommer att ställas undan för vintern också, och kommer väl att hända något under vintern med den men det får vi se då wink

Bilder på vinterhärken kommer väl upp snart wink

Med vänlig hälsning Danne!

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

996 Inlägg
19 november 2013
Läste nyss igenom allt tongue Verkligen fräsch!

Följer smile

1 481 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
TBergsten skrev:
Läste nyss igenom allt tongue Verkligen fräsch!

Följer smile

Där ser man! smile

Tackar för detta! Ska bli bättre till nästa år då jag måste byta och lacka om vissa grejer smile

Fint! Lär inte hända så mycket här under vintern dock då bilen inte står hemma...

Kanske kommer upp lite om vad som händer med vinterbilen istället smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

1 481 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
Jahaja, här var ju ett tag sen man uppdaterade...

Händer inte så mycket i denna uppdatering, inga bilder heller för den delen..

MEN, bilen är nu hämtad från vinterförvaring och den startade direkt, efter 6 månaders stillastående! Snacka om att jag var glad!

Ska tvätta av bilen imorgon då jag slutar tidigt från skolan så ska slänga upp nån bild då med, och även en liten lista på vad som ska göras med bilen innan och i sommar smile

Har ni nåt tips om vad man kan göra med den? Idéer är VÄLDIGT välkomna smile

Ha det gött!
/ Danne

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Turboknuff finns det gott om plats för!
484 Inlägg
17 mars 2014
Låter trevligt! Ser fram emot listan.
Du har inte funderat på att göra något i motorrummet? Typ byta lite slangar, lacka ventilkåpan, mm.
Sen kanske lite inredningsbelysning?

Bara lite tips, hoppas det hjälper tongue

// Mathson

Rinnings letare
70 Inlägg
17 mars 2014
Sportstolar! sen tycker ja du kan sänka han lite till wink

1 481 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
mmathson skrev:
Låter trevligt! Ser fram emot listan.
Du har inte funderat på att göra något i motorrummet? Typ byta lite slangar, lacka ventilkåpan, mm.
Sen kanske lite inredningsbelysning?

Bara lite tips, hoppas det hjälper tongue

// Mathson

Ventilkåpan ska lackas! smile
Slangarna har jag inte råd att byta än, kan dock bli att jag målar dem med PlastiDip smile
Inredningsbelysningen ska bytas ut mot led smile Har beställt en jäkla massa lampor till både det yttre och inre smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

1 481 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
EricEkback skrev:

Det kommer efter besiktningen! wink Hög som ett hus...

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Rinnings letare
70 Inlägg
18 mars 2014
Turbo-Fransson skrev:
EricEkback skrev:

Gött det! Går min igenom utan ombes firar vi med sportstolar sa pappa wink

1 830 Inlägg
18 mars 2014
EricEkback skrev:
Turbo-Fransson skrev:
EricEkback skrev:

låter ju för underbart ! tongue
Se till att få den igenom också ! ^^

184 Inlägg
18 mars 2014
Va ska du med sportstolar till, du får ju ta och trimma först så den orkar gå på bredden ens...roll

1 830 Inlägg
18 mars 2014
K-skapet skrev:
Va ska du med sportstolar till, du får ju ta och trimma först så den orkar gå på bredden ens...roll

man tackar ju inte nej till nått som man får, har inte din mamma lärt dig de? ^^

184 Inlägg
19 mars 2014
Jiiimmie skrev:
K-skapet skrev:

man tackar ju inte nej till nått som man får, har inte din mamma lärt dig de? ^^

Va ju till ts jag skrev nu och inte den andre killen.smile

1 830 Inlägg
19 mars 2014
K-skapet skrev:
Jiiimmie skrev:
K-skapet skrev:

Va ju till ts jag skrev nu och inte den andre killen.smile

aah haha jaja ^^ trodde de va den andre tongue

1 481 Inlägg
19 mars 2014
Trådstartare
EricEkback skrev:
Turbo-Fransson skrev:
EricEkback skrev:

Hahaha! Bortskämda jävel! wink Du kommer dock tröttna på att åka långt i dem.. Eller ska du ha ställbar rygg? smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Sök