Köra med bilen på bana?

P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
22 juni 2012 · 501 Inlägg

Sha!

Letade dåjag tycte att detta borde passa in i något forum, men fick det inte att passa i något så det hamnade fel. rätta mig gärna om den ligger fel!

Jo, är i skrivande stund inte mer än 16 år och ska till hösten köpa min första bil att göra iårdning i ett år till det att jag fyller 18.

planerar att införskaffa mig en bmw e36 med 328 motorn i. ska nog trimmas en del och i med utrustning som fyller mina behöv och smak!

har inte tänkt börja bygga en seriös driftingbil, men är väldigt driftingintresserad och vill ju såklart lära mig detta. alltså kommer motorn trimmas lite och lär väll bli iallafall 250hk i den om det går som planerat.


men nu till saken. vill ju kunna testa på lite bil då det är min stora passion. min far har gått en annan väg och blivit en segelbåtsfjant och gillar inte bilar något speciellt mot vad andra gör.



Så hur fungerar det med bana? finns det någonstans man helt enkelt kan åka och ta sig en tur på bana med bilen? utan massa klubbar och tävlingar osv. min far är ju inte så förtjust i att jag drar på när jag övningskör.

bor i västra götaland.

Stil>Funktion
-Westerlund- Tokig maskinmekaniker
22 juni 2012 · 469 Inlägg

I MC-tråden har jag sett flera som varit och kört på t.ex Knutstorp, så att göra samma sak med bil borde ju inte vara helt omöjligt.

Vet inte riktigt hur det funkar men på t.ex Nurnburgring så brukar de ha bandagar där man helt enkelt kommer dit med sin bil, betalar ett timmepris och sen är det bara att köra. Dock så tror jag man måste körkort eller nån sorts licens.

Lättaste är väl att leta reda på närmast belägna motorbana och ringa och fråga hur det står till

P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
22 juni 2012 · 501 Inlägg

gud stalkar du mig? mattyyy? wink

aa vet hur det fungerar på nyrnburgring. frågan va om det fanns något liknande i sverige smile

Stil>Funktion
-Westerlund- Tokig maskinmekaniker
22 juni 2012 · 469 Inlägg

P-K skrev:
gud stalkar du mig? mattyyy? wink

aa vet hur det fungerar på nyrnburgring. frågan va om det fanns något liknande i sverige smile

Nejmen det kommer upp en notering varje gång du skriver nått och jag känner mig tvingad att svara big_smile

KHRacing
28 juni 2012 ·

www.rejsa.nu ! 95-99% av alla arrangörer kräver Kk & påställt/försäkrat/skattat/godkänt fordon- FAST att bilens  försäkrning inte gäller på banan.

Nilsson13 Sideway Is The Only Way.
28 juni 2012 · 71 Inlägg

5100.se säger jag bara, där kan du köra drifting eller bankörning på Mantorp. Inte specielt dyrt heller. Vad jag vet finns det egentligen inget ställe i skaraborg där man kan köra, men ibland har de konbanekörningar osv på flygfält som kan vara i närheten. Sen är det även lite drifting träningar i Örebro trakten.

Senast redigerat av Nilsson13 (28 juni 2012)

Hell Yeah!
Nissan 200sx s13 "RBS13" (1989)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
28 juni 2012 · 3 585 Inlägg

Åk till något mindre event konbanekörning eller någon av 5100´s träffar å gå å snacka med alla förare så får du nog åka med på en runda. Själv brukar jag släpa på folk när det är konbanekörningar osv.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
cheffer
3 juli 2012 · 1 422 Inlägg

Är du villig att åka en bit uppåt har vi onsdagsbus varje onsdag på mittsverige banan (närheten av härnösand) där det bara är att kliva på och köra med sin gatbil. Den ska vara besiktad och tror körkort är ett krav faktiskt. Men där körs det varje onsdag och det är folk i vanliga bilar som kör, behöver inte vara medlem i något alls, bara betala och köra smile Tillfällig banförsäkring går att lösa på plats.

Att sedan trimma upp en 328 till 250 hästar är ett annat kapitel men det blir ett dyrt. nöj dig med 220-230 på veven från den motorn så kommer du undan ganska billigt smile men det kan vi ju ta i en annan tråd eller PM om du så vill det. Vi vet ju vilka vi är wink

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang