2049
Sök

Mitt slutsteg startar inte.

DEVIL
1 171 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Det är så att jag köpte gaspro 1000 steg för några dagar sen med gasbasar, dubbla 12or.

När jag skulle koppla in detta märkte jag först att steget startade inte när man hade lågnivåkablarna insatta i input, det var helt stendött, men jag prövade sätta 1 kabel på input och den andra på output och då funkade det. Men i det fall så slog ju basarna rakt ut, steget gav förmodligen för hög bas till basarna, nån som har nån aning om vad det kan vara för fel? jag har ju självklart sån "drullegaranti" men jag har 15mil att åka fram och tillbaks. (lågnivå kablarna kopplade på stereon i denna ordning, front left och front right.) Kan det ha något med det att göra att inte steget startar när jag har kablarna isatta på input? (stereon är en xtrons, köpt från ebay.)

bmw m power

BASS GLAD
1 381 Inlägg
26 juni 2012
Legosoldaten skrev:
Det är så att jag köpte gaspro 1000 steg för några dagar sen med gasbasar, dubbla 12or.

När jag skulle koppla in detta märkte jag först att steget startade inte när man hade lågnivåkablarna insatta i input, det var helt stendött, men jag prövade sätta 1 kabel på input och den andra på output och då funkade det. Men i det fall så slog ju basarna rakt ut, steget gav förmodligen för hög bas till basarna, nån som har nån aning om vad det kan vara för fel? jag har ju självklart sån "drullegaranti" men jag har 15mil att åka fram och tillbaks. (lågnivå kablarna kopplade på stereon i denna ordning, front left och front right.) Kan det ha något med det att göra att inte steget startar när jag har kablarna isatta på input? (stereon är en xtrons, köpt från ebay.)

Har du testat med anna sterio ?

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Forummoderator
26 455 Inlägg
26 juni 2012
birka76 skrev:
Legosoldaten skrev:

SterEO.

Ursäkta min förmodade inkompetens, men du kör inte med remotekabel?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

128 Inlägg
26 juni 2012
testa brygga 12v och remoten
om inte de funkar använd en annan stereo eller 3.5mm>rca och koppla in telefon eller annan mp3 spelare som ljudkälla

DEVIL
1 171 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Mack skrev:
birka76 skrev:
Legosoldaten skrev:

SterEO.

Ursäkta min förmodade inkompetens, men du kör inte med remotekabel?

Jo jag kör med remote, och det startar fint när man sätter lågnivå som jag skrev, i output och input, men inte båda i input.

bmw m power

DEVIL
1 171 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Jacke90 skrev:
testa brygga 12v och remoten
om inte de funkar använd en annan stereo eller 3.5mm>rca och koppla in telefon eller annan mp3 spelare som ljudkälla

Ska pröva det också, men blir inte det lite väl mycket ström? då jag har kopplat remote till stereon och den ger väl 12v? sätter jag remoten på 12v på steget blir det ju 24v? O_o

bmw m power

DEVIL
1 171 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
birka76 skrev:
Legosoldaten skrev:

Nix jag har ju inte det, då jag inte har nån annan. Men jag funderar på att åka till BRL imorgon så dem får hjälpa mig, kan ju inte köpa grejer som inte fungerar ^^

bmw m power

128 Inlägg
26 juni 2012
om du bryggar från 12v får du 12v inte 24v..
låter som felet ligger vid din input dock (stereo,lågnivå kanske input på steget)

har du en 3.5mm>rca kabel?

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
26 juni 2012
Du har satt lågnivåkablarna i stereon på INPUT ? Där har du första felet.

Lyser steget ?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

DEVIL
1 171 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Du har satt lågnivåkablarna i stereon på INPUT ? Där har du första felet.

Lyser steget ?

Det står i första inlägget hur dem är kopplade i stereon. Dessutom om jag sätter dem i input i steget som dampar även steget, det blinkar i "gröna lampan, och den röda" dem blinkar ikapp.
Senast redigerat av Legosoldaten (26 juni 2012)

bmw m power

DEVIL
1 171 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Jacke90 skrev:
om du bryggar från 12v får du 12v inte 24v..
låter som felet ligger vid din input dock (stereo,lågnivå kanske input på steget)

har du en 3.5mm>rca kabel?

Nix tror inte det ^^

bmw m power

DEVIL
1 171 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Jacke90 skrev:
ta ditt xbox och använd om output

Vad har mitt xbox med saken att göra? tongue

bmw m power

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
26 juni 2012
Legosoldaten skrev:
(lågnivå kablarna kopplade på stereon i denna ordning, front left och front right.) Kan det ha något med det att göra att inte steget startar när jag har kablarna isatta på input? (stereon är en xtrons, köpt från ebay.)

Jag frågar igen: Har du satt lågnivåkablarna på Input i stereon?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

DEVIL
1 171 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Legosoldaten skrev:
(lågnivå kablarna kopplade på stereon i denna ordning, front left och front right.) Kan det ha något med det att göra att inte steget startar när jag har kablarna isatta på input? (stereon är en xtrons, köpt från ebay.)

Jag frågar igen: Har du satt lågnivåkablarna på Input i stereon?

Finns ingen "input" på stereon, bara front left och front right, så jag satte lågnivåkablarna där i.

bmw m power

Gladen Beetle
237 Inlägg
26 juni 2012
Man sätter väl inte lågnivå kablarna och splittar dem på steget så att ena sitter på output i och den andra i input. Det är ingen bra kombo. Om jag nu läst rätt hur du har kopplat på första inlägget rätt.

Sen vidare. Vad har du för stereo?

DEVIL
1 171 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
NickeEriksson skrev:
Man sätter väl inte lågnivå kablarna och splittar dem på steget så att ena sitter på output i och den andra i input. Det är ingen bra kombo. Om jag nu läst rätt hur du har kopplat på första inlägget rätt.

Sen vidare. Vad har du för stereo?

Nej precis, det lät inge bra alls. Det är en Xtrons från ebay, ska hitta en länk till en likadan.

http://www.youtube.com/watch?v=74XNxlFPOvs Enda jag hittar för tillfället.

bmw m power

Team dBakuten
3 453 Inlägg
27 juni 2012
Till att börja med.. Kasta stereon så långt den kan komma. PISSIGA kina apparater!
Vill du verkligen ha en stereo med skärm kostar det, väldigt enkelt.

Jag vill att du tar bilder på ALLA dina anslutningar till slutsteget, BÅDA ändarna på kablarna.
Vill du ha hjälp är det vad du får göra.

Börjar misstänka snedkopplingar.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

DEVIL
1 171 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
Tokken skrev:
Till att börja med.. Kasta stereon så långt den kan komma. PISSIGA kina apparater!
Vill du verkligen ha en stereo med skärm kostar det, väldigt enkelt.

Jag vill att du tar bilder på ALLA dina anslutningar till slutsteget, BÅDA ändarna på kablarna.
Vill du ha hjälp är det vad du får göra.

Börjar misstänka snedkopplingar.

Ja jag får göra det, men först blir det en liten tur till BRL, ringde dem igår och dem sa att dem skulle hjälpa mig fixa detta. Så jag får hoppas på det bästa, (dem på BRL trodde det var stereon som var knäpp.)

bmw m power

DEVIL
1 171 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
Kan säga att det löste sig, det var inte tillräckligt med jord. (8volt) fick jorda om och fick 15volt. Så nu funkar allt prima!

bmw m power

Sök