4389
Sök

Vilket sportluftfilter till min 850?

148 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Tja, undrar om detta filtret duger: http://www.stylingbutiken.se/dubbelkona … ster/972-0
Eller borde jag ha ett större filter?

Förutom T5an så är det något chiptrim på som gör ca 250hk, men tycker ni att det jag länkat duger bra eller ska jag satsa på ett större?
Är ju tyvärr en fattig student just nu, så har ju inte så värst mkt pengar att lägga på värsting saker hmm

8 282 Inlägg
28 juni 2012
Ska man köpa ett filter så bör man se till att det är nåt vettigt, och gärna att det är rätt storlek på anslutningen. Är man fattig och vill få ljudet är det bättre att borra upp några stora hål i botten/underdelen på luftburken än att köpa ett tveksamt filter.
Senast redigerat av Marlboroman (28 juni 2012)

148 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Ska man köpa ett filter så bör man se till att det är nåt vettigt, och gärna att det är rätt storlek på anslutningen. Är man fattig och vill få ljudet är det bättre att borra upp några stora hål i botten/underdelen på luftburken än att köpa ett tveksamt filter.

Jag har redan ett billigt sportluftfilter som sitter på just nu, som ger "det där ljudet" och tänkte att jag vill bara uppgradera med ett bättre eller helt enkelt köpa ett liknande, för filtret jag har på nu är väldigt sunkigt.

Att borra stora hål i luftburken är bara idiotiskt, då köper jag hellre ett billigt kinafilter.
Tror att detta blir rätt så bra ändå till min bil smile

8 282 Inlägg
28 juni 2012
Ska man ha ett bra öppet filter så får man räkna med att det kostar runtsäg från 500 och uppåt, 1000:- är ingen ovanlig summa för ett bra filter i vettig storlek. Borrad luftburk är vettigare än det kanske låter då man på ett billigt sätt för ljudet och ändå har ett bra filter. Nackdelen är ju att det inte ser lika bra ut såklart.

148 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Jo jag vet att bättre filter kostar en del, därför jag påpekade att jag inte har så mkt pengar för tillfället.
Men jag satsar på detta filtret jag länkade, sen får det blir något bättre inom en snar framtid.

342 Inlägg
28 juni 2012
Att borra upp luftburken är inte idiotiskt. Att köpa ett billigt budgetfilter för 200kr är dock idiotiskt.

Öppet luftfilter är ju egentligen så fel det bara kan bli, dels har du luftmassemätare på din bil och den mår inte bra av ett bomullsfilter inoljat med filterolja. (T.ex. det du länkade till)

Du bör alltså ha ett pappfilter, t.ex. AEM dryflow.

Undvik alla billiga budgetfilter i största mån, som med allt annat får man vad man betalar för.

Så...det var nog 30:e gången man nämnt detta! smile

Har du ont om pengar är det kanske bättre att montera tillbaka originalboxen och sedan satsa på ett riktigt filter.
Jag lovar dig, det blir dyrare när du behöver lämna in din turbo med sitt blästrade kompressorhjul på renovering.
Senast redigerat av olof102 (28 juni 2012)

148 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Jo det är sant som du/ni säger, men får ta detta nu iaf. Kommer ju somsagt att köpa ett bättre filter senare. smile

Sen så är det ju Volvo = saker håller i all oändlighet (nästan) wink

Forummoderator
26 603 Inlägg
28 juni 2012
F1LL3 skrev:
Jo det är sant som du/ni säger, men får ta detta nu iaf. Kommer ju somsagt att köpa ett bättre filter senare. smile

Sen så är det ju Volvo = saker håller i all oändlighet (nästan) wink

Är det inte billigare då att lyssna på alla här som försöker tipsa dig, i stället för att köpa det länkade filtret och sedan bli tvungen att köpa en ny lmm dessutom..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 571 Inlägg
28 juni 2012
Jag har kört 10000mil med K&N i en 850 utan några problem alls. Borra lite i burken (på rätt sida) smile. Spela roll. Det låter lika bra som med öppet filter.

148 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Eftersom att mitt nuvarande filter är väldigt sunkigt och t.o.m söndrigt på vissa ställen, så känner jag att jag vill ha något nytt bara tillfälligt. Så då tänkte jag köra på detta filtret och sen när nya pengar rullar in (vilket det gör snart) så köper jag ett filter med högre kvalitet.

Vill inte verka otrevlig eller så, men så här hade jag tänkt mig att jag skulle göra!
Tack alla så mycket för hjälpen, har man lärt sig lite nytt smile

Sök