3012
Sök

Bilbyggarspel med djup

369 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
Kolla in detta projekt! Helt sjukt välgjort.

http://automationgame.com

Avant för varje slant.

198 Inlägg
29 juni 2012
Det där måste helt klart kollas upp. Vet inte hur många dagar/nätter jag tillbringat med att spela Detroit när det var relativt nytt.

448 Inlägg
29 juni 2012
coolt smile

Xzit

Ungdoms Räser
425 Inlägg
29 juni 2012
Laddar ner demot just nu (endast 4cyl motorer). Ser jäkligt roligt ut! smile

Team Breehäng
1 623 Inlägg
30 juni 2012
Man kanske ska prova tongue

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Tvivlare
2 266 Inlägg
30 juni 2012
verkar kul, ska testa demon smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

German Engineering
9 083 Inlägg
30 juni 2012
Tack för tipset via PM smile Ska kika på det smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

JFfoto
30 juni 2012
Nu är jag inne på 5e installationen, är ju tvungen att installera hur många saker som helst för att kunna spela? :S

Ungdoms Räser
425 Inlägg
30 juni 2012
Kalltkaffe skrev:
Nu är jag inne på 5e installationen, är ju tvungen att installera hur många saker som helst för att kunna spela? :S

Jag laddade ner runt 300mb, sen var det 1 installation. Gör du något fel kanske? yikes

Yawn...
3 151 Inlägg
30 juni 2012
Kalltkaffe skrev:

Kör du installationsprogrammet som administratör? Prova det i så fall. Högerklicka på ikonen - "kör som administratör".

369 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
Hoppas ni tyckte det var kul. Jag var så sjukt imponerad så att jag köpte 25$ varianten av spelet. Kommer att få bygga v8:er inom några dagar smile

Vidare tog jag reda på mer om spelet. Det kommer innehålla det mesta: 5 och 6 -cylindriga motorer, v10, v12 osv. Kompressorer, turbo (dubbla av dessa big_smile). Man kommer i princip kunna bygga hela bilar med diverse system. Det hela kommer att gå ut på att man ska leda ett bilföretag.

Men till något helt sjukt. Enligt utvecklarna och många på deras forum, ska specifikationerna på motorerna man skapat vara inom 5% felmarginal mot verkligheten. Detta är något helt sjukt enligt mig. Så klart man inte kan bygga en motor i verkligheten efter detta, men det skulle ju iaf ge ett hum om vad som skulle hända ifall man kombinerade ex en v12 med dubbelturbo på hela 11k rpm. big_smile

Avant för varje slant.

369 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
Kalltkaffe skrev:

Vad kör du för operativsystem? Brandvägg som hindrar något? Grafikkort, ram och processor?

Avant för varje slant.

JFfoto
1 juli 2012
Det var inga problem direkt, va bara min data som var lite ouppdaterad med diverse drivrutiner eller något :p

Ungdoms Räser
425 Inlägg
1 juli 2012
turbos4 skrev:
Hoppas ni tyckte det var kul. Jag var så sjukt imponerad så att jag köpte 25$ varianten av spelet. Kommer att få bygga v8:er inom några dagar smile

Vidare tog jag reda på mer om spelet. Det kommer innehålla det mesta: 5 och 6 -cylindriga motorer, v10, v12 osv. Kompressorer, turbo (dubbla av dessa big_smile). Man kommer i princip kunna bygga hela bilar med diverse system. Det hela kommer att gå ut på att man ska leda ett bilföretag.

Men till något helt sjukt. Enligt utvecklarna och många på deras forum, ska specifikationerna på motorerna man skapat vara inom 5% felmarginal mot verkligheten. Detta är något helt sjukt enligt mig. Så klart man inte kan bygga en motor i verkligheten efter detta, men det skulle ju iaf ge ett hum om vad som skulle hända ifall man kombinerade ex en v12 med dubbelturbo på hela 11k rpm. big_smile

Låter asnajs ju!
Rak 5a med turbo är ju bara underbart.

Vilken version köpte du? Och vad fick du för extrasaker?

369 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
Jag köpte tyvärr bara 25$ versionen (ungefär 200kr). Du får exakt samma innehåll i båda versionerna (35$ och 25$). Skillnaden är att du hjälper utvecklarna med den dyrare varianten.

I dagsläget får man inget extra. Den 4 Juli får man bygga v8:er smile

Avant för varje slant.

8 892 Inlägg
1 juli 2012
turbos4 skrev:
Kolla in detta projekt! Helt sjukt välgjort.

http://automationgame.com

Låser då inlägget helt saknar diskussionsunderlag.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök