30 juni 2012
Trådstartare
Hej
Har endel fel på min 307:a som jag efter timmar av letande skulle vilja
ha tips till då jag inte lyckas hitta något själv. Är årsmodell 2003, 2 liters.
Fel 1.
När man kör vid belastning, på låg växel, så hör man ett skrapande ljud, låter
precis som om något framhjul skulle ligga i plastskärmen. Försvinner direkt man trycker ner kopplingen. Låter en gång per hjulvarv men har inte med yttre delarna närmast hjulet att göra utan troligtvis lite längre in mot motorn, för det låter mer inuti bilen än utanför. Låter som mest när man kör sakta på ettan o tvåan i brant uppförsbacke. Låter inte alls om jag släpper gasen. Allt låter helt normalt på tomgång.
Fel 2.
Skramlar vid acceleration, plåtskrammel, borde vara nån slags plåt långt fram på avgassystemet, hörs bara när man kör och nästan mer utanför bilen än inuti.
Borde ju inte vara så svårt att hitta men hur mycket jag än letar så hittar jag ingen plåt.
Fel 3.
Motorn som kör in och ut cd-skivan i cd spelaren går igång o brummar o tuggar rätt högt när jag låst upp bilen och öppnar någon dörr. Håller på i ca 10 sekunder. Om jag bankar på spelaren så slutar den låta. Spelar ingen roll om det är en skiva i eller inte.
Fel 4.
Bakrutetorkaren kör en vända när jag låser upp bilen med fjärr. Men bara typ varannan gång.
Är det någon som har något tips till något av dom här felen så skulle jag vara
väldigt tacksam.
/Per