Eftersnack Linköping träffen

Noiseprojekt
9 juli 2012 · 1 523 Inlägg

Never0nline skrev:
Håll dig borta från träffarna då om du inte gillar dom smile

Simple as cake

Jag åker inte på några träffar som MOM etc längre...
Så ja jag håller mig borta, så ni slipper mig

Puffen92 DinoSaurie
9 juli 2012 · 216 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

Never0nline skrev:
Håll dig borta från träffarna då om du inte gillar dom smile

Simple as cake

Jag åker inte på några träffar som MOM etc längre...
Så ja jag håller mig borta, så ni slipper mig

problem solved
now stfu n gtfo :]

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
Almen11 Kasta inte bäver i trähus
9 juli 2012 · 265 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … &saved Här finns också lite bilder, kommer mer smile

Vad vore en bil utan turbo?
Nissan Skyline R33 GTST "Midnight Purple" (1993)
Mobeerg carzy
9 juli 2012 · 461 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

mickius skrev:

Noiseprojekt skrev:
Jag är mer för ljudbyggen är motorbyggen så då är det svårt med lekande bilar om man vill se/lyssna på dom

Är det nått jag aldrig kommer förstå är det folk som sätter in så mycket ljud att dom får sitta med öronproppar när dom ska spela!

Varför tror varenda j*vel att så fort man pysslar med billjud så är dB som gäller?
Det är ju bara larvigt!!

Och om du nångång skulle läsa mer än en mening så ser du att jag skiter fullständigt i dB och demobilar!
För mig är det Sound Quality som gäller där alla bitar ska spela i harmoni och varje detalj ska framträda.

Men visst det är inte gratis det heller, men det är STOR skillnad på byggkvalitét på en SQ och en dB bil..


Mobeerg skrev:
Är det bara jag som inte förstår varför folk lägger ner massa pengar på biljud?

Vill ni ha ljud åk till HIFI klubben istället  rollcool

Varför åka till HIFI klubben?
Då kan jag lika gärna stanna hemma eller åka ner till lagret där det står en full PA rigg och väntar på att bli urblåst!

Nä är det sant?

Svinfränt när man hör folk komma på 1 km o skallra plåt o steka satan i bilen o tycka att alla ska lyssna på dens skitmusik med massa dunk o skrammel,verkligen!

Så det jag försöker få fram här är att alla har olika smaker, jag tycker det kan va gött att nån spelar musik på träffarna, men det får gärna vara så man hör vad det är för något å inte en jävla massa dunkande a'la " jag har satt i 1 miljon gas basar o 509 steg o kan basa tills djävulen kommer o tar mig.

Ännu bättre blir det ifall det är en jävla massa däckrök samtidigt smile

Team BSG
NIzmO Ollikkala Racing
9 juli 2012 · 1 724 Inlägg

Almen11 skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=136918&album=37655&saved Här finns också lite bilder, kommer mer smile

Snygga bilder måste jag säga smile
Är det ok om man lånar bilderna på sin bil?

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Almen11 Kasta inte bäver i trähus
10 juli 2012 · 265 Inlägg

NIzmO skrev:

Almen11 skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=136918&album=37655&saved Här finns också lite bilder, kommer mer smile

Snygga bilder måste jag säga smile
Är det ok om man lånar bilderna på sin bil?

Tack så mycket! smile Jodå, det är inga problem big_smile

Vad vore en bil utan turbo?
Nissan Skyline R33 GTST "Midnight Purple" (1993)
Puffen92 DinoSaurie
10 juli 2012 · 216 Inlägg

@Almen11 ... Du borde lägga ut va du kör för kit + ev redigeringsprog på din profil vetja smile för de r fräsiga kort..synd bara vissa är lite "noiseiga" :c

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
Almen11 Kasta inte bäver i trähus
10 juli 2012 · 265 Inlägg

Puffen92 skrev:
@Almen11 ... Du borde lägga ut va du kör för kit + ev redigeringsprog på din profil vetja smile för de r fräsiga kort..synd bara vissa är lite "noiseiga" :c

Får la göra det. smile Jag vet, dumt av mig att köra på Sportläge, då justerar ju kameran Iso värdet automatiskt för att få snabba slutartider. Men det brukar funka rätt bra om det är ljust ute smile Körde samma på MoM, så vissa bilder är lite brusiga där också hmm

Vad vore en bil utan turbo?
Nissan Skyline R33 GTST "Midnight Purple" (1993)
Puffen92 DinoSaurie
10 juli 2012 · 216 Inlägg

Almen11 skrev:

Puffen92 skrev:
@Almen11 ... Du borde lägga ut va du kör för kit + ev redigeringsprog på din profil vetja smile för de r fräsiga kort..synd bara vissa är lite "noiseiga" :c

Får la göra det. smile Jag vet, dumt av mig att köra på Sportläge, då justerar ju kameran Iso värdet automatiskt för att få snabba slutartider. Men det brukar funka rätt bra om det är ljust ute smile Körde samma på MoM, så vissa bilder är lite brusiga där också hmm

ah hmm förklarar en del.. ja jo när de är ljust så går de smile ah hmm det är lite synd de! sad

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
Almen11 Kasta inte bäver i trähus
10 juli 2012 · 265 Inlägg

Puffen92 skrev:

Almen11 skrev:

Puffen92 skrev:
@Almen11 ... Du borde lägga ut va du kör för kit + ev redigeringsprog på din profil vetja smile för de r fräsiga kort..synd bara vissa är lite "noiseiga" :c

Får la göra det. smile Jag vet, dumt av mig att köra på Sportläge, då justerar ju kameran Iso värdet automatiskt för att få snabba slutartider. Men det brukar funka rätt bra om det är ljust ute smile Körde samma på MoM, så vissa bilder är lite brusiga där också hmm

ah hmm förklarar en del.. ja jo när de är ljust så går de smile ah hmm det är lite synd de! sad

Det är ju inte så lätt att se i kameran om det blir dåligt heller. Men får testa annan setup nästa gång big_smile

Vad vore en bil utan turbo?
Nissan Skyline R33 GTST "Midnight Purple" (1993)
Puffen92 DinoSaurie
10 juli 2012 · 216 Inlägg

Almen11 skrev:

Puffen92 skrev:

Almen11 skrev:

Får la göra det. smile Jag vet, dumt av mig att köra på Sportläge, då justerar ju kameran Iso värdet automatiskt för att få snabba slutartider. Men det brukar funka rätt bra om det är ljust ute smile Körde samma på MoM, så vissa bilder är lite brusiga där också hmm

ah hmm förklarar en del.. ja jo när de är ljust så går de smile ah hmm det är lite synd de! sad

Det är ju inte så lätt att se i kameran om det blir dåligt heller. Men får testa annan setup nästa gång big_smile

Nee där har du en poäng :o En ganska stor sådan :] Ja! Det är ju inte så långt kvar till nästa träffa antar jag? Antar att den är runt den 28:de ? (hoppas på nå sånt allafall?)

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
Almen11 Kasta inte bäver i trähus
10 juli 2012 · 265 Inlägg

Puffen92 skrev:

Almen11 skrev:

Puffen92 skrev:

ah hmm förklarar en del.. ja jo när de är ljust så går de smile ah hmm det är lite synd de! sad

Det är ju inte så lätt att se i kameran om det blir dåligt heller. Men får testa annan setup nästa gång big_smile

Nee där har du en poäng :o En ganska stor sådan :] Ja! Det är ju inte så långt kvar till nästa träffa antar jag? Antar att den är runt den 28:de ? (hoppas på nå sånt allafall?)

Jajjemen, 28e ska det vara smile Sen är det ju Volvo träff i Västervik den 21e, då gäller det bara att komma med Volvo smile

Vad vore en bil utan turbo?
Nissan Skyline R33 GTST "Midnight Purple" (1993)
Puffen92 DinoSaurie
10 juli 2012 · 216 Inlägg

Almen11 skrev:

Puffen92 skrev:

Almen11 skrev:

Det är ju inte så lätt att se i kameran om det blir dåligt heller. Men får testa annan setup nästa gång big_smile

Nee där har du en poäng :o En ganska stor sådan :] Ja! Det är ju inte så långt kvar till nästa träffa antar jag? Antar att den är runt den 28:de ? (hoppas på nå sånt allafall?)

Jajjemen, 28e ska det vara smile Sen är det ju Volvo träff i Västervik den 21e, då gäller det bara att komma med Volvo smile

Ah gött smile volvo träff.. sounds..fun.. men inge för mig smile

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
Almen11 Kasta inte bäver i trähus
10 juli 2012 · 265 Inlägg

Puffen92 skrev:

Almen11 skrev:

Puffen92 skrev:

Nee där har du en poäng :o En ganska stor sådan :] Ja! Det är ju inte så långt kvar till nästa träffa antar jag? Antar att den är runt den 28:de ? (hoppas på nå sånt allafall?)

Jajjemen, 28e ska det vara smile Sen är det ju Volvo träff i Västervik den 21e, då gäller det bara att komma med Volvo smile

Ah gött smile volvo träff.. sounds..fun.. men inge för mig smile

Hehe, brukar finnas rätt myche fina bilar på den träffen smile Och så länge man kan fota fina bilar så är jag nöjd, oavsett bilmärke wink

Vad vore en bil utan turbo?
Nissan Skyline R33 GTST "Midnight Purple" (1993)
Puffen92 DinoSaurie
10 juli 2012 · 216 Inlägg

Almen11 skrev:

Puffen92 skrev:

Almen11 skrev:
Jajjemen, 28e ska det vara smile Sen är det ju Volvo träff i Västervik den 21e, då gäller det bara att komma med Volvo smile

Ah gött smile volvo träff.. sounds..fun.. men inge för mig smile

Hehe, brukar finnas rätt myche fina bilar på den träffen smile Och så länge man kan fota fina bilar så är jag nöjd, oavsett bilmärke wink

Ah okaj :Q jag får typ allergi *host host ..säger vi.. host host* ne men smile
btw fina kit du kör me! :o

Senast redigerat av Puffen92 (10 juli 2012)

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
Almen11 Kasta inte bäver i trähus
10 juli 2012 · 265 Inlägg

Puffen92 skrev:

Almen11 skrev:

Puffen92 skrev:

Ah gött smile volvo träff.. sounds..fun.. men inge för mig smile

Hehe, brukar finnas rätt myche fina bilar på den träffen smile Och så länge man kan fota fina bilar så är jag nöjd, oavsett bilmärke wink

Ah okaj :Q jag får typ allergi *host host ..säger vi.. host host* ne men smile
btw fina kit du kör me! :o

Haha, smaken är som baken tongue Jag är riktigt nöjd med grejerna faktiskt, synd bara att inte D3000 går att filma med.. Såg att du hade en sån också smile



Lite offtopic nu kanske tongue

Vad vore en bil utan turbo?
Nissan Skyline R33 GTST "Midnight Purple" (1993)
vw_nicko
11 juli 2012 · 954 Inlägg

Mobeerg skrev:

Noiseprojekt skrev:

mickius skrev:

Är det nått jag aldrig kommer förstå är det folk som sätter in så mycket ljud att dom får sitta med öronproppar när dom ska spela!

Varför tror varenda j*vel att så fort man pysslar med billjud så är dB som gäller?
Det är ju bara larvigt!!

Och om du nångång skulle läsa mer än en mening så ser du att jag skiter fullständigt i dB och demobilar!
För mig är det Sound Quality som gäller där alla bitar ska spela i harmoni och varje detalj ska framträda.

Men visst det är inte gratis det heller, men det är STOR skillnad på byggkvalitét på en SQ och en dB bil..


Mobeerg skrev:
Är det bara jag som inte förstår varför folk lägger ner massa pengar på biljud?

Vill ni ha ljud åk till HIFI klubben istället  rollcool

Varför åka till HIFI klubben?
Då kan jag lika gärna stanna hemma eller åka ner till lagret där det står en full PA rigg och väntar på att bli urblåst!

Nä är det sant?

Svinfränt när man hör folk komma på 1 km o skallra plåt o steka satan i bilen o tycka att alla ska lyssna på dens skitmusik med massa dunk o skrammel,verkligen!

Så det jag försöker få fram här är att alla har olika smaker, jag tycker det kan va gött att nån spelar musik på träffarna, men det får gärna vara så man hör vad det är för något å inte en jävla massa dunkande a'la " jag har satt i 1 miljon gas basar o 509 steg o kan basa tills djävulen kommer o tar mig.

Ännu bättre blir det ifall det är en jävla massa däckrök samtidigt smile

exakt folk har olika intressen men de verkar va några som inte fattar de,,,,,,,
men om dom nu ska klaga vill ja se dom bygga en db-bil wink så dom fattar hur mkt jobb de e, ja kan inte motorer så bra därföa ja inte har en fet motor-bil för ja inriktar mig på mitt ljud big_smile

BMW e36 "mein fraulein" (1995)
Puffen92 DinoSaurie
11 juli 2012 · 216 Inlägg

Almen11 skrev:

Puffen92 skrev:

Almen11 skrev:

Hehe, brukar finnas rätt myche fina bilar på den träffen smile Och så länge man kan fota fina bilar så är jag nöjd, oavsett bilmärke wink

Ah okaj :Q jag får typ allergi *host host ..säger vi.. host host* ne men smile
btw fina kit du kör me! :o

Haha, smaken är som baken tongue Jag är riktigt nöjd med grejerna faktiskt, synd bara att inte D3000 går att filma med.. Såg att du hade en sån också smile



Lite offtopic nu kanske tongue

offtopic... eftersnack.. bilträff.. bilträff = fotografering.. hmm... :]
ja jo :c blir en uppgradering NÅNGÅNG :c
ah förstår de! smile

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
TEASER Svetsare
11 juli 2012 · 828 Inlägg

Puffen92 skrev:

Almen11 skrev:

Puffen92 skrev:

Ah okaj :Q jag får typ allergi *host host ..säger vi.. host host* ne men smile
btw fina kit du kör me! :o

Haha, smaken är som baken tongue Jag är riktigt nöjd med grejerna faktiskt, synd bara att inte D3000 går att filma med.. Såg att du hade en sån också smile



Lite offtopic nu kanske tongue

offtopic... eftersnack.. bilträff.. bilträff = fotografering.. hmm... :]
ja jo :c blir en uppgradering NÅNGÅNG :c
ah förstår de! smile

jag fotar med canon eos 500d , den filmar även i full hd , dock halvslö att få in fokus ibland framförallt i mörker ! http://www.youtube.com/watch?v=tWyfrAAl … 03NGr8O4tg ett klipp jag filma från en lkpg träff för ett tag sen ! iof filma jag bara i 720p där för o spara minne men ändå bra kvalitet !

Angry Drift Team
Almen11 Kasta inte bäver i trähus
11 juli 2012 · 265 Inlägg

TEASER skrev:

Puffen92 skrev:

Almen11 skrev:

Haha, smaken är som baken tongue Jag är riktigt nöjd med grejerna faktiskt, synd bara att inte D3000 går att filma med.. Såg att du hade en sån också smile



Lite offtopic nu kanske tongue

offtopic... eftersnack.. bilträff.. bilträff = fotografering.. hmm... :]
ja jo :c blir en uppgradering NÅNGÅNG :c
ah förstår de! smile

jag fotar med canon eos 500d , den filmar även i full hd , dock halvslö att få in fokus ibland framförallt i mörker ! http://www.youtube.com/watch?v=tWyfrAAl … 03NGr8O4tg ett klipp jag filma från en lkpg träff för ett tag sen ! iof filma jag bara i 720p där för o spara minne men ändå bra kvalitet !

Åh, alltså jag ångrar att jag inte köpte en med filmläge när jag ändå skulle köpa systemkamera tongue Riktigt bra kvalité ju! Och ljudet är inte dåligt det heller.

Vad vore en bil utan turbo?
Nissan Skyline R33 GTST "Midnight Purple" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang