OBD2 ELM327 Bluetooth (blåtand) adapter - Lista över testade bilar.

Oxygen
22 augusti 2012 · 629 Inlägg

Funkar på BMW 320i -04 (E46) med M54B22. Kör med SE Xperia arc.

Edit: ODB-kontakten sitter ovanför pedalerna.

Senast redigerat av Oxygen (22 augusti 2012)

Mack Forum- och sitemoderator
22 augusti 2012 · 26 149 Inlägg

Får det inte att fungera med min Volvo V70 AWD -98 över blåtand tyvärr. Den blir hittad av telefonen - Sony Ericsson Xperia men det går inte att para ihop dem. (såvida inte nån har en superlösning på problemet?)

OBDII-kontakten sitter i mellanfacket vid armbågen.


Edit: Nu funkar det!

Slår man på "wifi" eller "Bluetooth" i telefonen, och skapar en "profil" i programmet så funkar det alldeles utmärkt!

Senast redigerat av Mack (14 juni 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
andreasivarsson
22 augusti 2012 · 98 Inlägg

Funkar på impreza wrx 05 med htc sensation xl och uttaget sitter under ratten

BMW E36 "Time Attack Team 91" (1992)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
22 augusti 2012 · 287 Inlägg

Funkar klockrent på min v70 2,4T-01 med iphone smile de bästa jag köpt smile

"Drive It Like You Hate It"
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
Johan_e2
22 augusti 2012 · 1 105 Inlägg

Fungerar klockrent på min Primera -00 med Sony Xperia S.

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
it_mutt Avstängd
23 augusti 2012 · 10 388 Inlägg

Renault Clio (II) 1999 - Kontakten under askkoppen vid växelspaken (hela askkoppen tas bort) - Livedata fungerar ypperligt. Felkoder har jag ingen aning om (det förutsätter att där -är- några felkoder, och då där inte är det så är det inget jag kan säga något om).

Audi A6 2.4 2002 - Kontakten vid huvspaken som alla andra A6 c5:or - Livedata fungerar ypperligt. Felkoder har jag ingen aning om (det förutsätter att där -är- några felkoder, och då där inte är det så är det inget jag kan säga något om).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Smooke
8 september 2012 · 26 Inlägg

Funkar utmärkt på Mercedes Benz SLK (2001)  Samsung Galaxy S3 Med Torque pro.. Kontakten sitter till vänster under ratten..


Edit.. Men jag har fortfarande inte förstått om det går eller ej att släcka servicelampor med Elm 327 Bluetooth?

Senast redigerat av Smooke (8 september 2012)

PerssonTheKung -->*Persson*<--
8 september 2012 · 287 Inlägg

Smooke skrev:
Funkar utmärkt på Mercedes Benz SLK (2001)  Samsung Galaxy S3 Med Torque pro.. Kontakten sitter till vänster under ratten..


Edit.. Men jag har fortfarande inte förstått om det går eller ej att släcka servicelampor med Elm 327 Bluetooth?

Vissa går, men inte tex airbag och abs

"Drive It Like You Hate It"
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
Smooke
15 september 2012 · 26 Inlägg

PerssonTheKung skrev:

Smooke skrev:
Funkar utmärkt på Mercedes Benz SLK (2001)  Samsung Galaxy S3 Med Torque pro.. Kontakten sitter till vänster under ratten..


Edit.. Men jag har fortfarande inte förstått om det går eller ej att släcka servicelampor med Elm 327 Bluetooth?

Vissa går, men inte tex airbag och abs

Vart går man in i menyn  o kollar om det går att släcka den eller ej.. eller finns det nått annat prog för android som klarar av det bättre på  just den fronten?

Pand0ra
23 september 2012 · 3 Inlägg

Thiras skrev:
Fungerar på Hyundai Elantra 98. Uttaget sitter under ratten nära huvöppnaren.

Har en A4 1.8t 1996 jag försöker få det att funka med också. Den får ström från uttaget men ingen kontakt med bilen än så länge.

testade i en audi a4 1.8t -96 med och den får ingen kontakt med ecu'n testade även i en s80 -99 och där funkade den klockrent samt i en passat 1.8t -02 funkade även där.... verkar som att det är något knas med just audi a4-96, om någon hittar någon app/obd-läsare som funkar till just den modellen så vore det fint. kör med galaxy s3 (torque pro) och Vgate Scan (Felkodsläsare Mini ELM327 Bluetooth 1.4b)
http://www.teknikproffset.se/BIL/Bildia … th-14b.htm

Inget är omöjligt.. det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra!
it_mutt Avstängd
23 september 2012 · 10 388 Inlägg

Pand0ra skrev:

Thiras skrev:
Fungerar på Hyundai Elantra 98. Uttaget sitter under ratten nära huvöppnaren.

Har en A4 1.8t 1996 jag försöker få det att funka med också. Den får ström från uttaget men ingen kontakt med bilen än så länge.

testade i en audi a4 1.8t -96 med och den får ingen kontakt med ecu'n testade även i en s80 -99 och där funkade den klockrent samt i en passat 1.8t -02 funkade även där.... verkar som att det är något knas med just audi a4-96, om någon hittar någon app/obd-läsare som funkar till just den modellen så vore det fint. kör med galaxy s3 (torque pro) och Vgate Scan (Felkodsläsare Mini ELM327 Bluetooth 1.4b)
http://www.teknikproffset.se/BIL/Bildia … th-14b.htm

Du menar att du inte får ut några felkoder? Eller den får ingen kontakt alls?

Har min gamla kärra (A4 '97) här hemma nu, och kan testa på den o se om den får kontakt iaf (om nu den inte redan ligger med i testade bilar på förstasidan)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Pand0ra
23 september 2012 · 3 Inlägg

den får ingen kontakt alls, allt i torque är grönt utom just ecu och jag får ett felmedelande att den inte kan komunicera med bilen/koppla upp (vgaten och galaxyn funkar felfritt ihop) verkar vara just länken mellan bilen och vgaten?

Inget är omöjligt.. det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra!
Pand0ra
23 september 2012 · 3 Inlägg

grejjen verkar vara att brytpunkten på audi kom 1995.5 nånting... hadde 2 audis med samma motor samma årsmodell samma allt.. hadde den ena som donator bil fast det va förvånasnsvärt mycket som inte passade mellan bilarna. tex rattlås/tänningslås mm..

Inget är omöjligt.. det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra!
rekord_sport
20 november 2012 · 32 Inlägg

uppar denna lite o har en liten fundering. bilarna som skrivs upp bla på första inlägget. är dom testade och funkar eller bara testade så man vet om de funkar eller ej. Har nämligen provat en audi 2.5tdi -01 o få ingen kontakt med ecu. o såg ngn fler audi med samma årgång var testad men sen resultatet? smile

Opel calibra "Av barnen kallad -Blixten-" (1991)
Opel Omega "Irmscher" (1996)
it_mutt Avstängd
20 november 2012 · 10 388 Inlägg

För min del är det jag lagt till testat och fungerat;

A4 1.8T 1997 (B5)
A6 2.4 1999 (C5)
A6 2.4 2002 (C5 Facelift)

Dock så lirar inte elm med felkoderna, så det är alltså bara livedata som gäller

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
LinusMedKepzen
20 november 2012 · 28 Inlägg

Har testat den på en saab 95 aero -02, där funkade den klockrent. Men den ville inte när jag skulle prova den på en opel frontera. Jag har sett att vissa andra har haft problem med att få kontakt med ecun på oplar, är det någon som löst detta?

BDamberg
20 november 2012 · 311 Inlägg

FireTux skrev:
Har testat den på en saab 95 aero -02, där funkade den klockrent. Men den ville inte när jag skulle prova den på en opel frontera. Jag har sett att vissa andra har haft problem med att få kontakt med ecun på oplar, är det någon som löst detta?

Vart sitter OBD-uttaget på 9-5orna?

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
rekord_sport
20 november 2012 · 32 Inlägg

årgång? kan ja kolla autodata nu på studs

Opel Omega "Irmscher" (1996)
Opel calibra "Av barnen kallad -Blixten-" (1991)
LinusMedKepzen
20 november 2012 · 28 Inlägg

OBD2 utaget på saab 95 sitter i panelen under ratten bakom en liten lucka

BDamberg
20 november 2012 · 311 Inlägg

FireTux skrev:
OBD2 utaget på saab 95 sitter i panelen under ratten bakom en liten lucka

Cheers! smile

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang