1924
Sök

Mooseville Performance - Volvo 142 med Wankelmotor

Från början skulle det bara bli en wankelmotor modell 13B, sen 4-länk, sen spårade det ur, sakta och plågsamt...

Wankel-snubbe
882 516 Visningar
Uppdaterades senast 27 juli 2017
159 Inlägg
27 december 2012
#361
OPELMASTER skrev:
PhaX skrev:
God Jul! smile

ey okej?
*tråd anmäld*

huh??

Japanskt ska de va!

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
27 december 2012
#362
PhaX skrev:
OPELMASTER skrev:
PhaX skrev:
God Jul! smile

ey okej?
*tråd anmäld*

huh??

HAHAHA??

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

Huh? (`´,)
518 Inlägg
27 december 2012
#363
Nomenia skrev:
PhaX skrev:
OPELMASTER skrev:

ey okej?
*tråd anmäld*

huh??

HAHAHA??

Orka skräp posta...




Tegheim, vilken bil lyfte du styrväxeln ifrån?

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

Wankel-snubbe
325 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
#364
Jag köpte en splitter ny Ford-växel från rallydesign.

Mooseville Performance - Tegheim

Huh? (`´,)
518 Inlägg
27 december 2012
#365
Tegheim skrev:
Jag köpte en splitter ny Ford-växel från rallydesign.

Åhh fan va läckert. jag såg inga anslutningar för servo. Är den servolös?

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

Wankel-snubbe
325 Inlägg
ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
27 december 2012
#367
Tegheim skrev:
Den är utrustad med muskelservo :-)

servo är för loosers wink de lär bli kung dedär

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

130 Inlägg
28 december 2012
#368
Tegheim skrev:
Min nya styrväxel har kommit.
2.4varv mellan ändlägerna.

http://i815.photobucket.com/albums/zz71 … 152040.jpg

Får man fråga var du hittat denna? smile

Volvo 240 -83

Wankel-snubbe
325 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
#370
Modifierade mina spindlar lite idag. Dom har ju slagit sig lite i svetsningen. Så jag fick skrapa av lite. Och så blev det hål rakt igenom :-)
http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/20121229_172341.jpg

Mooseville Performance - Tegheim

68 Inlägg
29 december 2012
#371
Riktigt grymt projekt detta! Bra jobbat keep it up! smile

Kolla gärna in mitt Saab projekt! Black Loudy

Wankel-snubbe
325 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
#372
Provmontage! Det övre fästet är bara lite plattjärn ihoppunktat. Blir en billet-dito när jag är nöjd.

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/20130104_154624.jpg
http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/20130104_154720.jpg
http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMG-20130104-WA0002.jpg

Mooseville Performance - Tegheim

434 Inlägg
4 januari 2013
#373
Fint!, Hur fungerar staget som sitter fast i nedre länkarm?

120 Inlägg
4 januari 2013
#374
@Dometros
Om jag inte är helt ute och cyklar nu så sitter väl stötdämparn där egentligen?


Huh? (`´,)
518 Inlägg
4 januari 2013
#375
När jag såg hålet i spindeln så fick jag tanken fyrhjulsdrift!
Men muskel servo och 4x4 är TUNGT sen sen en wankel och det kanske är det svåraste

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

434 Inlägg
4 januari 2013
#376
zeppz skrev:
@Dometros
Om jag inte är helt ute och cyklar nu så sitter väl stötdämparn där egentligen?

Jo jag funderade på det också, men tänkte att jag skulle fråga tongue

50 Inlägg
4 januari 2013
#377
Verkar skitbra de där big_smile

Wankel-snubbe
325 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
#378
Visst hade det varit kul med 4x4, men som sagt så har jag massa grejer ivägen för att göra det möjligt.
Och samtidigt har jag bekymmer så det räcker smile

Det är ju stötdämparen ni ser ja, eftersom hela hjulupphängningen "hänger" så sätter jag ett rör där för att få rideheight. Kommer även funka när jag ställer ner den på golvet, eftersom jag beställer dämpare först när jag vet vad bilen väger.

Mooseville Performance - Tegheim

564 Inlägg
5 januari 2013
#379
Tegheim skrev:
Visst hade det varit kul med 4x4, men som sagt så har jag massa grejer ivägen för att göra det möjligt.
Och samtidigt har jag bekymmer så det räcker smile

Det är ju stötdämparen ni ser ja, eftersom hela hjulupphängningen "hänger" så sätter jag ett rör där för att få rideheight. Kommer även funka när jag ställer ner den på golvet, eftersom jag beställer dämpare först när jag vet vad bilen väger.

Har du gjort någon grov uppskattning på vad den kommer väga när det är klart? Har du något speciellt effektmål som du vill uppnå eller vill du ha en fungerande motor som du har byggt själv? Imponerande bygge hur som helst!

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

Wankel-snubbe
325 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
#380
Vikten vet jag inte. Har inte jobbat jättehårt med att lätta den, då det egentligen bara straffar mig eftersom jag blir tvungen att strypa motorn.
Men omkring 1100-1200kg kanske?
Jag är glad om motorn startar och ger 65hk smile

Mooseville Performance - Tegheim


Sök