Visst hade det varit kul med 4x4, men som sagt så har jag massa grejer ivägen för att göra det möjligt. Och samtidigt har jag bekymmer så det räcker
Det är ju stötdämparen ni ser ja, eftersom hela hjulupphängningen "hänger" så sätter jag ett rör där för att få rideheight. Kommer även funka när jag ställer ner den på golvet, eftersom jag beställer dämpare först när jag vet vad bilen väger.
Visst hade det varit kul med 4x4, men som sagt så har jag massa grejer ivägen för att göra det möjligt. Och samtidigt har jag bekymmer så det räcker
Det är ju stötdämparen ni ser ja, eftersom hela hjulupphängningen "hänger" så sätter jag ett rör där för att få rideheight. Kommer även funka när jag ställer ner den på golvet, eftersom jag beställer dämpare först när jag vet vad bilen väger.
Har du gjort någon grov uppskattning på vad den kommer väga när det är klart? Har du något speciellt effektmål som du vill uppnå eller vill du ha en fungerande motor som du har byggt själv? Imponerande bygge hur som helst!
Vikten vet jag inte. Har inte jobbat jättehårt med att lätta den, då det egentligen bara straffar mig eftersom jag blir tvungen att strypa motorn. Men omkring 1100-1200kg kanske? Jag är glad om motorn startar och ger 65hk