3068
Sök

Är trasig låskolv (till nödnyckeln) vanligt fel på VW Passat -05/-10

59 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Skulle använda min Passat -06 som stått i två veckor. Batteriet hade laddat ut och när jag skulle använda nödnyckeln som sitter i fjärren så går kolven bara runt, runt, runt. Jag gissar att något mekaniskt inne i dörren är trasigt.

Min fråga är om detta är ett vanligt / känt fel på vw passat av denna generation B6?

Ska nämligen reklamera bilen som jag köpte begagnad hos en MRF-ansluten bilhandlare. Om det är så att detta är ett vanligt fel på modellen så stärker det mitt argument om att felet fanns redan när jag köpte bilen.

Det juridiska har jag fullständigt koll på så ni som vill upplysa mig om bevisfrågor m.m. ombedes vänligen bespara mig lektionen.

Godkänd på bilar, bättre på bilstereo, BÄST på juridik (Skicka ett PM om du har en juridisk fråga)
- Hur ser man att en advokat ljuger? Han rör på läpparna.

255 Inlägg
2 juli 2012
Inte varit med om det på jobbet på dom nya iaf, men på 3b generationen är det ju rätt vanligt
att själva pinnen som går in i låset pajjar,

59 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Ok, tror du att det är en dyr sak att reparera? Visst borde det väl vara något mekaniskt som lossnat eller gått av eftersom kolven bara går runt istället för att stanna efter ett kvarts varv?

Verkar ha hänt samma sak för andra trots allt

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=185939

Godkänd på bilar, bättre på bilstereo, BÄST på juridik (Skicka ett PM om du har en juridisk fråga)
- Hur ser man att en advokat ljuger? Han rör på läpparna.

255 Inlägg
2 juli 2012
Det finns reperationssatser till handtagen, beroende på vad som nu är trasigt!
Vore bäst att kika upp det först, Men det låter ju som ett mekaniskt fel, helt klart smile

Sök