Ja, så pumpen fanns ju nu och då behövde jag beställa lite andra delar
Beställde hem saker från KLracing. En Bränsle catch, Två stycken bränslefilter 8Micron ett fäste för bränslepumpen. köpte medvetet ett dubbelt då det troligen kommer att köpas en bosch 044 till lite senare.
Hela detta paketet tänkte jag ha i bagaget, istället för reservhjul.
Inte nog med att våren var här och jag stod inne med bilen, utan jag behövde ju även besiktiga den och jag tyckte att göra det innan allt var klart var en god ide! så jag monterade det nya filtret.
Behövde även fixa till avgassystemet då jag körde utan katt i höstas och det blev så här
kör alltså med 3" DP med ersättningsrör för sport katten.
Var inte jätte insatt i dessa sprut och hur de fungerade och påverkade bilen men efter att sett två bilar som kör med de och läst lite så fick det bli ett. Närmare bestämt ett sådant här
Just mitt är ett steg två där man får en liten kontroll med som kopplas in i bilen där man kan reglera vid vilka laddtryck det ska verka och hur stor mängd som duschas i insuget där jag monterat min spridare. Detta styrs via vacum/laddtryck.
så här ser kontrollen ut
Bilden lånade jag av kompisen med s70 som kör med likadant system, braatz här på garaget. Min kontroll la jag i handsfacket
Slangen på bryggans vänstra sida går till BTRen efter det så går jag upp i storlek på returen från 3/8" till 1/2" Den sitter inte heller längre med slangklämma utan är pressad ... Matar Fuelrailen gör jag under ifrån som på original.
även en bild på hur det ser ut i bagaget
ölflaskan fyller ingen direkt funktion
har efter det att bilden tog monterat insidorna i bagaget igen
Har även hunnit men att byta original swaybar bak till IPDs grövre och ställbara. Köpte till både fram och bak i julklapp åt mig själv men har inte fått tummen ur att kika på de för ens nu
passade även på att snygga till lite där under.
Nu är det bara fram kvar Men de va absolut värt jobbet