4261
Sök

Kvalite på Turbomössa ??

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
Kollar på en turbomössa till 240:in ... men det finns ju priser mellan 800-3000:- och jag funderar på vad som är skillnaden på "mössorna" mer än priset?

Är en mössa till T3 fläns som vi ska ha.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
5 juli 2012
Har du problem med att saker runt om kring riskerar att smälta?  Om inte.. varför stänga in värmen i turbon med med mössa? Den är förmodligen redan varm nog utan smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

4 418 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
myran skrev:
Har du problem med att saker runt om kring riskerar att smälta?  Om inte.. varför stänga in värmen i turbon med med mössa? Den är förmodligen redan varm nog utan smile

Svar ja...
Vi kör med folie idag för att inte tändkablar tex. ska ta stryk.

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 juli 2012
tror inte kvaliten spelar så stor roll, jag hade glasfibermatta liggandes, typ 4-5mm tjock, jag klippte till ett par bitar å dubbelvek å häftade ihop med häftklammer så de inte skulle fransa upp sig å de gav ett jävligt bra strålningskydd smile

4 418 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
tror inte kvaliten spelar så stor roll, jag hade glasfibermatta liggandes, typ 4-5mm tjock, jag klippte till ett par bitar å dubbelvek å häftade ihop med häftklammer så de inte skulle fransa upp sig å de gav ett jävligt bra strålningskydd smile

Känns som att man kan köpa en från KL för 800:- då ist för en för 3000:- hos annan lev... cool

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 juli 2012
Jill skrev:
Xuri skrev:

Känns som att man kan köpa en från KL för 800:- då ist för en för 3000:- hos annan lev... cool

ja de jag tror skiljer sig är hur många gånger man kan ta av å på skiten typ, men ser man att de börjar spricka nånstans är de ju bara å ta de lite lugnare,

får man bara på ett tunt lager glasfiber så man slipper strålningsvärmen så brukar alla saker som har tendens att smälta klara sig tongue

Sök