3604
Sök

Volvo 850 Turbo som ibland dör vid start

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
Hej !

Ibland så är det så att när jag har varit ute o kört en sträcka, kan vara allt ifrån 5 km -5 mil om man säger så, så när jag ska starta bilen igen, så hoppar den igång för att sedan lägga av ....Sen kan man nöta på starten ca 2-4 ggr så hoppar den igång igen ? Ska även tilläggas att tomgången kan vara kass ibland, speciellt när jag bromsar in vid tex ett rödljus eller en rondell.

Vad kan det vara ? har googlat, sökt här på forumet..men inte funnit några direkt konkreta svar  !
Bränslepumps relä ? vevaxelgivare ? LMM ?

Misstänker att listan kan göras lång..

Tacksam för svar !

Mvh

MulleRacing
499 Inlägg
5 juli 2012
Helt oskruvad så gissar jag att du inte har öppen dump heller? smile

434 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
Nope tongue

434 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
Nu i morse var den precis som den skulle, inga som helst konstigheter . Nån som har en bright ide' om vad det kan vara ?

Mvh

MulleRacing
499 Inlägg
6 juli 2012
Kanske lmm? Lambda?

434 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
Har bytt Bränsl.pumps relä idag, hjälpte inte ! Låter jag den stå, så hoppar den oftast igång ? Inga felkoder iaf, förutom 3-1-3, som är växellägesgivare till lådan, men den har funnits där i ca 4 mån, går ej att radera ! Kan väl inte va den som ställer till det ?

Som jag nämnde tidigare kan tomgången var svajjig ibland med, speciellt vid inbromsningar ...Provade även att rycka LMM, men den var lika trög ändå...tog ju trots allt bilen till jobbet och hem, sen när jag kom hem så provade jag för sjkojjs skull att startra den direkt efter jag slog av..då hoppade den igång men dog direkt.. sad

Mvh

Andreas

434 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
Enligt mina 2 polare ( båda volvo mek ) kan det vara antenn ringen, den som sitter i tändningslåset ? Några tankar om detta =

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
6 juli 2012
En polares T5:a hade ungefär samma problem som du har, men den hoppade igång ibland sen dog den, och då gav jag den en j*vel där bränslepumpen sitter, och efter det gick den klockrent, så det är ju alltid värt ett försök, och gratis iaf tongue just fått semster så stavning + diverse kanske inte är på topp ;-)

434 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
hewra skrev:
En polares T5:a hade ungefär samma problem som du har, men den hoppade igång ibland sen dog den, och då gav jag den en j*vel där bränslepumpen sitter, och efter det gick den klockrent, så det är ju alltid värt ett försök, och gratis iaf tongue just fått semster så stavning + diverse kanske inte är på topp ;-)

Sitter i samma sits ! Precis, med semester alltså wink Jobbigt läge ! tongue Ska nog fan ut ikväll o spöa på soppa pumpen ! tongue

Trevlig semester !

mvh

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
6 juli 2012
hks__ skrev:
hewra skrev:

Sitter i samma sits ! Precis, med semester alltså wink Jobbigt läge ! tongue Ska nog fan ut ikväll o spöa på soppa pumpen ! tongue

Trevlig semester !

mvh

på tiden tkr man iaf smile jo men pröva slå hårt 2-3 ggr på den och kolla sen ifall den startar direkt, ifall den gör det så har du ju problemet där smile

detsamma du!

Mvh smile

434 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
polaren spöade på soppapumpen utav bara fan ! Sen gick bilen !

Sök