3804
Sök

Bmw 320d e46 -oo Problem med el fläkten

13 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
Hejsan alla:) Det e mitt första tråd, så förlåt för fel stavning och sånt:P

Nu till mitt problem. har en bmw 320diesel e46 -00 med elfläkt och märkte när jag drog min husvagn att den gick upp i tämp när det kom en backe så jag fick blåsa på max värme inne i bil så den gick ner till normal temp. sen när jag var hemma titta jag närmare på mitt problem och märkte att det sitter en ganska stor kontakt höger om kylet (på sidan av kylet i mitten) och dom var inte ihop kopplade så jag prova att trycka in dom och då jävlar starta den och blåste som fan men bilen var då avstängd och det sluta inte blåsa fast bilen var kall och jag hörde inte att den starta när jag körde med husvagnen. frågan är då, om det e nån temp givare som e paj eller att den ska vara ur kopplad i den kontakten och det finns nån annan kontakt som den e kopplad på? för vid normal körning så går det inte upp i temp vad jag har sätt men jag har heller inte hört att fläkten har startat. så nu frågar jag er som e mera kunniga på dessa bilar vad det kan vara? Tack i förhand!MVH Ferm

OO=00=OO
132 Inlägg
13 juli 2012
hej.
kontakten har säkerligen dragits ur pga att fläkten dragit ur strömen ur batteriet eftersom den aldrig slår från... och då borde de vara givaren som är paj. Ja tror att den sitter i termostahuset och är de så så brukar dom börja läcka genom stiften till givaren, så jag skulle tro att de är till att byta givaren (huset) eller att det är kortslutning på kablarna dit eller vidare. mvh

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

Sök