Flytta båt 120mil

seasido
16 juli 2012 · 50 Inlägg

Sedan köra 120mil och lämna den. Låter det som en smidig ide? Största bekymret just nu är vart jag kan hyra ett sådant Maskinsläp nära Halland

Senast redigerat av seasido (16 augusti 2012)

Germax
16 juli 2012 · 12 086 Inlägg

Är det inte billigare och smidigare att anlita en firma som har alla grejor?
Alt köpa en båt vid kusten så du kan köra hem den smile

Det är btw inte 120 mil från Motala till Halland?! Vart det en 1a för mycket? smile

Senast redigerat av Germax (16 juli 2012)

Hamilton
16 juli 2012 · 8 864 Inlägg

För att hyra dragbil krävs det att du är "åkare".

Smidigast är att anlita någon för uppdraget.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
seasido
16 juli 2012 · 50 Inlägg

Firma tror jag vill ha ca. 20-30 000 för att köra den 125mil (till mig) sen ska dem väll ha pengar för att köra tomt tillbaka. Båten ligger vid kusten fast vid fel kust.
Båten jag länkade är inte just _den_ men nästan. Vill ej flasha för mycket. Billigast och enklast är om jag kan hyra ett 80-släp av någon nere vid vår hamn och ge han lite pengar och sedan köra själv. bara bensinen fram o tillbaka går på 6000kr:)

n1k391
16 juli 2012 · 171 Inlägg

varför inte bara hyra en lastbil med flak i så fall ? då slipper du ju släpet, får köra i 90 på motorväg och du kommer nog garanterat billigare undan med smile
hur blir höjden på ekipaget ? där kanske ett maskin släp i sig hade vart bättre då det är lågbyggt,
alternativ 3, hyra en stor båt trailer och låna / hyra större personbil , tar för givet att du har e behörighet och skulle det funka så är det i mina ögon det absolut smidigaste alternativet som kommer bli billigast och gå snabbast i längden smile
sedan så finns det ju lite att tänka på när man skall köra såna ekipage, tar nästan för givet att du eller personen som skall köra är lastbilschafför smile men om inte så är fallet så krävs ju även ett digitalt färdskrivarkort till en så pass ny lastbil då den inte har analogt.
lycka till med transporten och hoppas att allt löser sig för dig ! smile
(går även hyra någon som gör jobbet åt dig ringer du runt till olika företag så kan du få ett ganska hyffsat pris om dom skulle ha en tom transport dit just då)

Volkswagen Golf gti mk5 "Lilla apelsinen" (2007)
seasido
16 juli 2012 · 50 Inlägg

n1k: Jo, flak hade ju varit bra men det den är väldigt stor sad osmidig. 9x3x4, Får ju köra det med bred last skylt. men då måste jag orda fram en vagga och ha på släpet. hyra en stor båt trailer vore ju bäst men hittar ej något sådant. de är djup köl så går ej med vad som helst. Får väll kolla med lokala båtklubbar om de kan låna ut ett släp.
Jo vi har full koll på lagar och regler när det gäller transporter. Tack så mkt!

loudness
16 juli 2012 · 4 554 Inlägg

går det inte att köra den hela vägen? borde väl vara smidigast?

seasido
16 juli 2012 · 50 Inlägg

loud: 802 sjömil smile

loudness
16 juli 2012 · 4 554 Inlägg

Mjo men jag vet bekanta som kör båtar kust till kust för just dessa endamål,  åt folk som köpt båt på östsidan och ska till väst ;-)

seasido
16 juli 2012 · 50 Inlägg

loud: Visst går det, en fråga om tid och engagemang. Men kommer ta någon vecka/veckor att få runt den istället för 2dagar med bil. Det blir ju betydligt billigare att segla hem den men har inte riktigt tiden

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
16 juli 2012 · 1 163 Inlägg

seasido skrev:
loud: Visst går det, en fråga om tid och engagemang. Men kommer ta någon vecka/veckor att få runt den istället för 2dagar med bil. Det blir ju betydligt billigare att segla hem den men har inte riktigt tiden

Jag går snart på semester så jag har lite tid över.. smile

~Andy~
seasido
16 juli 2012 · 50 Inlägg

Andyy90 skrev:
Jag går snart på semester så jag har lite tid över.. smile

Haha, då vet jag vem jag iaf kan ta med mig !

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
16 juli 2012 · 1 163 Inlägg

seasido skrev:

Andyy90 skrev:
Jag går snart på semester så jag har lite tid över.. smile

Haha, då vet jag vem jag iaf kan ta med mig !

Isåfall får vi ta en tur inom tyskland så man inte avlider av törst påvägen dit.. wink

~Andy~
seasido
16 juli 2012 · 50 Inlägg

Andyy90 skrev:
Isåfall får vi ta en tur inom tyskland så man inte avlider av törst påvägen dit.. wink

inga problem ^,^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang