6529
Sök

Verkstad glömde lägga tillbaka mitt reservhjul(1 år sen)

1 311 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Hade bilen inne på verkstad för snart ett år sen, hade fått punka på höger framdäck så bilen körde in på reservhjulet(inte "spacesaver"). När jag fick tillbaka bilen så tänkte jag inte på att kolla om reservhjulet var med.
Precis efter den vart på verkstaden så började grenrörspackningen läcka så körde jag bara bilen ca ~50 mil eller nått innan jag ställde in den i vinterförvaring.
När jag i våras kollade märkte jag att reservhjulet saknades. Det går väll knappast att göra nått så här långt i efterhand?
Senast redigerat av Vita_Vargen (17 juli 2012)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 juli 2012
svårt att tänka mig det. Sen att du har dragit ut på tiden med flera månader också trots att du visste att den var väck. Du kan ju alltid ringa o höra med verkstan, du kan ju ha tur smile

C H E V R O L E T <3

1 311 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
svårt att tänka mig det. Sen att du har dragit ut på tiden med flera månader också trots att du visste att den var väck. Du kan ju alltid ringa o höra med verkstan, du kan ju ha tur smile

Det var iof i juni jag la märke till det, men den här  sommaren var de ju vår väder ända in i juni tongue
Men ska åka förbi och höra med dom imorn, annars blir det att skaffa ett nytt.Skroten ha ett antal kan man tycka.
Senast redigerat av Vita_Vargen (18 juli 2012)

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
18 juli 2012
Där jag jobbar brukar vi spara det vi råkar glömma att lägga tillbaka i bilen.
När kunden kommer tillbaka för nått annat så får dom tillbaks det som vi glömde förra gången eller om dom kommer in och frågar efter det.
Vi slänger aldrig nått som vi har glömt att lägga tillbaka.

1 311 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
Pierre_r skrev:
När kunden kommer tillbaka för nått annat så får dom tillbaks det som vi glömde förra gången eller om dom kommer in och frågar efter det.

Ni brukar inte ringa kunden? Om ni har uppgifterna och vet vem det tillhör dvs.

Forummoderator
26 675 Inlägg
18 juli 2012
Vita_Vargen skrev:
Pierre_r skrev:

Ursäkta men inte står det på reservhjulet vems det tillhör? Haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

BMW entusiast
579 Inlägg
18 juli 2012
Är det inte bättre att ringa och fråga verkstaden än att fråga folk på nätet om du kan få tillbaka reservhjulet som verkstaden glömde sätta tillbaks i bilen? roll

1 311 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Vita_Vargen skrev:
Pierre_r skrev:

Ursäkta men inte står det på reservhjulet vems det tillhör? Haha.

Tänke mer i en situation där man typ vid slutet av dagen hittar reservhjulet vid arbetsplatsen och man tidigare gjort ett byte av ett reservhjul.

1 311 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
dfine skrev:
Är det inte bättre att ringa och fråga verkstaden än att fråga folk på nätet om du kan få tillbaka reservhjulet som verkstaden glömde sätta tillbaks i bilen? roll

Nej nej, ni har mycket bättre koll big_smile

Sök