Hej! Välkommen till mitt projekt! Bilen är en Chevrolet Camaro från 1967. Den är svensksåld med 396 bigblock och manuell växellåda och kördes framtill 1978 då den krockades lite lätt vänster bak. Därefter har ett 15 tal olika... Visa mer
Det lutar nog åt Gunmetal gray men samtidigt vill ja ha den i Sunrise red...
Har ägnat den sista tiden åt att svets och slipa, känns som att det aldrig tar slut!
Kapade till ett handbromswire fäste, kommer att använda Audi A6 bakre wirar som kommer att sitta i stuckna i detta fäste. Sedan blir det en fästplatta som förbinder dom två wirarna med den främre wiren som syns på bilden.
Sen har jag gjort stötdämpartorn, övre delen är borttagbar från skuffen så att man kommer åt övre bulten till coilovern.
Uppskattas! Ja det blir nog grått med svarta stripes, Det verkar finnas en hel del olika nyanser på Gunmetal men Nissan verkar ha en som är schysst. Finns tydligen till Skyline R32 GTR?
Letar efter ljuddämpningsmatta till golvet och insida av dörrsidor samt till taket, Finns ju Dynamat och Fatmat i usa tex. Vart köper man liknande i Sverige? Någon som har erfarenhet av dessa? Vill mest få bort skrammel och vägljud.
Missade att ladda upp bild på fjädertornen, lite finlir så är dom klara också.
Siktar på att kunna grunda och lacka den undertill i julhelgen.
Ett tips kan vara att kolla på stan på originalbilar om du ser nån med en färg du gillar, eller rentav här på garaget. Tar du regnumret och går till lokala bilhandlaren som säljer just dem bilarna så kan dem ta fram vilken färgkod det är
Verktygsboden säljer Dynamat, hur de ligger till i pris jämförelse med att ta hem själv från USA te.x Summit Racing vet jag inte. Förr fanns det nåt som kallades Noisekiller, användes flitigt av billjudsbyggare vet jag, kanske det finns fortfarande eller nån som vet om nåt bättre här? Ska oxå ljudisolera mitt bygge vad det lider.
Hur går det för dig med Camaron? Ett tag sen du uppdaterade, nu vill jag se bilder på hur långt du kommit. Har du fått dit coiloverdämparna och den nya växelspaken?
Det går sakta, Har slackat ordentligt de senaste veckorna tyvärr men nu är jag igång igen!
Var iväg till Mantorp förra helgen och hämtade alla delarna som jag gruppköpte via Camaroforumet. Det gav ordentligt med motivation när man fick öppna alla kartonger och spana in alla balla delar man köpt. Köpte exakt varenda pinal nytt invändigt utom stolar och baksäte dessa köpte jag beg i somras. Sedan vart det även vinge till bakluckan och spoiler i fram, alla rutor nya, nya stötfångare, lister, dörrhandtag, låskolvar, massa fästen, monteringskit,clips och skruv osv
Nu har jag äntligen gjort klart underredet, Rostskyddsgrundade torpedväggen och golvet imorse med Hagmans 2k epoxi primer. Sen började jag med att täta alla kaross skarvar efter jobbet. Imorgon ska jag börja att spackla lite på sparklådorna då jag har svetsat igen lite listhål som jag inte kommer att använda.
Känns som att man har nått en milstolpe nu när man börjar lacka efter allt plåtjobb! Motivationen är återigen på topp
Jo det blir ju det Har fortsatt rikta lite, en kväll till så kan man grunda sista gången och spruta body på golvet. Sedan blir det blank svart på det. Därefter väntar ännu en milstolpe, nämligen att bilen ska ner på alla fyra hjul igen. Det var ca 34 år sedan sist!
Nu under påskledigheten har det blivit lite gjort iaf La ett lager epoxigrund imorse och la ett lager body för någon timme sedan. Imorn blir det ett lager body till sedan blanksvart på det!
Idag dök Custom's by Mange upp och spruta lite svart färg på torpedväggen och golvet. Äntligen färg säger jag bara!
Imorgon blir det lite finlir med bakaxeln och fyrlänk stagen sedan ska jag lacka dom med. Står camaron på egna hjul nästa vecka? Hoppas det!
Har funderat lite på ljud i bilen, blir dubbla 6.9or i hatthyllan och en center högtalare i fram. Blir nog en stereo från Retro sounds. Någon som har erfarenhet av sånna enheter?
Tackar Det tycker jag fredde! Behöver ett extra tränat öga när fjädringen ska ställas in så fälgarna passar perfekt i hjulhusen
@Topic: Idag målade jag bakaxeln blank svart, imorgon blir det lackering av div bärarmar osv. Ska även tvätta av subframen och måla lite detaljer på den.