Eftersnack: Västeråsträffen 21/7

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juli 2012 · 14 042 Inlägg

Freddeponken skrev:

Piratstikin skrev:

GurkaN021 skrev:
Tack för en grym träff men jävligt synd det som hände! I skrivande stund såg jag nu ambulansen åka mot hälla/bjurhovda då jag bor ca 15-20min ifrån hälla. Skickar en tanke till han/hon som omkom i olyckan o till alla anhöriga.

Är det nån som är på plats där överhuvudtaget? VLT tipsar även om bilder som man kan mmsa in
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.174253 … seriekrock

EDIT: Hör fortfarande folk som gasar på utanför mitt fönster. HOPPAS ni alla andra får en tanke ställare nu till nästa träff att ta det lugnt. Vad säger griffin om detta då jag har för mig att det är han som anordnar dessa träffar eller har jag fel?

vi var..såg allt från sidan och hörde folk i olyckan sad Hemskt när sånt händer..

För övrigt en kanon bra träff som vanligt.

då är jag grymt glad att jag slapp se eländet...förstår varför polisen är som hökar över bilfolket, lämnas bilfolket löst så sker det mycket skit...många är skötsamma me det kommer alltid några hormonstinna som vill spela allan ballan!

Tyvärr så är det ju så.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
22 juli 2012 · 5 092 Inlägg

Ingen som har nå bilder från träffen att lägga upp?

wadde Tryck och pys-åka
22 juli 2012 · 884 Inlägg

Tråkigt värre att sånna här saker får anslutning till träffen och förbannat trisst att det ska behöva stryka med folk på köpet sad
Där har ni kanske en anledning att jag och två grabbar till stod å skrek "Backa bakom starten" i industriområdet.

Passar på att kritisera domhär, i mitt tycke, helt tokiga vajerräckena som man kombinerar med de mera tokiga 2 till 1 vägarna.
Hjänrsläpp trafikverket. Sluta förstör våra landsvägar sådär. Dom hävdar så bestämt att vajerräckerna fångar en bil och gör mindre skada. Man behöver inte vara raketforskare för att dra en slutsats nu. Tänk på hojåkarna VS ett sånt räcke. Ingen kul scen.

I övrigt så håller jag med om det positiva, var rätt så städat å trevligt på träffen i sig. Burnandet sköttes fint och hölls innanför "betongrinken", inte bland parkerade bilar. Toppen !

Väl väl värt resan från min håla allt som allt. Ta med er i tankarna nästa gång: Ta det lungt till å från träffarna. Rejsa gör man på nogorlunda avlyst område, eller åtminstonde inte där det finns så många andra som är väldigt glada i gasen och inte riktigt kan riskerna. Även om man själv vet precis vad sin bil klarar så kan motparten kanske inte veta det riktigt, trisst att ha hetsat nån till krock.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
juhaaan
22 juli 2012 · 619 Inlägg

Hade det varit race så känns det som Aftonbladet hade skrivit det direkt och skyllt allt på dom förarna som dom alltid gör när det händer..

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
hellsten_740
22 juli 2012 · 50 Inlägg

Lyckad träff smile

volvo 740!
Piratstikin 2015 Dbakuten.
22 juli 2012 · 5 092 Inlägg

juhaaan skrev:
Hade det varit race så känns det som Aftonbladet hade skrivit det direkt och skyllt allt på dom förarna som dom alltid gör när det händer..

Tvekar på att det var nå race, en bil var dock en 850R men sen 2 svensson familje saabar. (klart man kan rejsa med dom oxå) men man vet inte. kan ju varit en som gasade lite med sig själv annars?..

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juli 2012 · 14 042 Inlägg

Piratstikin skrev:

juhaaan skrev:
Hade det varit race så känns det som Aftonbladet hade skrivit det direkt och skyllt allt på dom förarna som dom alltid gör när det händer..

Tvekar på att det var nå race, en bil var dock en 850R men sen 2 svensson familje saabar. (klart man kan rejsa med dom oxå) men man vet inte. kan ju varit en som gasade lite med sig själv annars?..

Det kan ju ha varit en ren tillfällighet att det inträffade just där och då. Det var ju en dödsolycka med MC precis bredvid Hälla på fredagen under Power Meet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
22 juli 2012 · 5 092 Inlägg

Vettemannen skrev:

Piratstikin skrev:

juhaaan skrev:
Hade det varit race så känns det som Aftonbladet hade skrivit det direkt och skyllt allt på dom förarna som dom alltid gör när det händer..

Tvekar på att det var nå race, en bil var dock en 850R men sen 2 svensson familje saabar. (klart man kan rejsa med dom oxå) men man vet inte. kan ju varit en som gasade lite med sig själv annars?..

Det kan ju ha varit en ren tillfällighet att det inträffade just där och då. Det var ju en dödsolycka med MC precis bredvid Hälla på fredagen under Power Meet.

/Benny

såg detta nu..

”Hamnar på andra sidan”

Enligt uppgift till polisen körde en bil med ungdomar med riktning mot Västerås när föraren tappade kontrollen.

– Bilen ska ha haft hög hastighet och när föraren skulle köra om en bil på E18 så körde han in i mitträcket. Vajrarna höll inte för den hastigheten och bilen hamnar på andra körbanan och frontalkrockar med mötande där, säger Per Strömbäck, befäl vid polisens ledningscentral i Västmanland.

H_landen
22 juli 2012 · 227 Inlägg

måste säga att det var en mycket lyckat och kul träff big_smile big_smile

synd på olyckan bara :'(  trist som fan att nån skulle gå bort hmm

va nere o kollade race i tunby(?) stod då längs ut från starten så att säga och blev då uppmanad att gå längre tillbaka lydde direkt, dock lämnade inte allt folk som stod längst bak plats åt oss som skulle backa!

BMW 525i e34 "Turbo" (1994)
BMW 528i e28 "Static . Daily" (1987)
BMW 518i e28 "My" (1987)
wadde Tryck och pys-åka
22 juli 2012 · 884 Inlägg

juhaaan skrev:
Hade det varit race så känns det som Aftonbladet hade skrivit det direkt och skyllt allt på dom förarna som dom alltid gör när det händer..

Jo det har du faktiskt rätt i, aftonbladet är en bra källa till överdrifter och PK-hetsning.
Men inget är väll helt säkert ännu förens man hört ord från dom i bilen eller ögonvittne från själva händelsen.
Onödigt varje gång det händer iaf. Håller med föregående talare ang. varför snuten är så på ibland.
Dom får se så mycket elände när dom kommer först till plats.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
juhaaan
22 juli 2012 · 619 Inlägg

Piratstikin skrev:

juhaaan skrev:
Hade det varit race så känns det som Aftonbladet hade skrivit det direkt och skyllt allt på dom förarna som dom alltid gör när det händer..

Tvekar på att det var nå race, en bil var dock en 850R men sen 2 svensson familje saabar. (klart man kan rejsa med dom oxå) men man vet inte. kan ju varit en som gasade lite med sig själv annars?..

Exakt, jag tror det var en kille som nyss fått körkortet(91a) som skulle showa för polarna (volvoraggare enl flashback) och gasa på mer än han kunde kontrollera..

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Freddeponken
22 juli 2012 · 663 Inlägg

Vettemannen skrev:

Piratstikin skrev:

juhaaan skrev:
Hade det varit race så känns det som Aftonbladet hade skrivit det direkt och skyllt allt på dom förarna som dom alltid gör när det händer..

Tvekar på att det var nå race, en bil var dock en 850R men sen 2 svensson familje saabar. (klart man kan rejsa med dom oxå) men man vet inte. kan ju varit en som gasade lite med sig själv annars?..

Det kan ju ha varit en ren tillfällighet att det inträffade just där och då. Det var ju en dödsolycka med MC precis bredvid Hälla på fredagen under Power Meet.

/Benny

ofan det var dödlig utgåg på den ocksåsad tråkigt då jag såg det blåljuset men aldrig krocken, skönt att slippa se!

dalgren92 Fotograf
22 juli 2012 · 198 Inlägg

Grym träff !! Ger även jag en tanke till de inblandade i krocken .. hmm

H_landen
22 juli 2012 · 227 Inlägg

attackhamster skrev:
Mycket bra träff big_smile måste säga att det var bättre "ordning" denna gång. enda jag irreterade mig på var att folk stog FRAMFÖR betong suggorna på lekområdet... vilket begränsade iaf mitt lekande pga jag vill inte få ett kast och köra in i i folk hmm

när du åkte ut på ''börn plattan'' ena gången ställde du ut en burk på en betong sugga... vad var det för något??
många som snackade om cider o,s,v hoppas verkligen inte du hade druckit alkohol!!

BMW 528i e28 "Static . Daily" (1987)
BMW 525i e34 "Turbo" (1994)
BMW 518i e28 "My" (1987)
jockeiz
22 juli 2012 · 98 Inlägg

Jävligt grym träff som vanligt. jävligt synd på olyckan:(sad

Volkswagen Caddy "Green Machine" (2006)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
22 juli 2012 · 5 092 Inlägg

juhaaan skrev:

Piratstikin skrev:

juhaaan skrev:
Hade det varit race så känns det som Aftonbladet hade skrivit det direkt och skyllt allt på dom förarna som dom alltid gör när det händer..

Tvekar på att det var nå race, en bil var dock en 850R men sen 2 svensson familje saabar. (klart man kan rejsa med dom oxå) men man vet inte. kan ju varit en som gasade lite med sig själv annars?..

Exakt, jag tror det var en kille som nyss fått körkortet(91a) som skulle showa för polarna (volvoraggare enl flashback) och gasa på mer än han kunde kontrollera..

bara ut & läsa på aftonbladet. uppdaterat nyligen.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juli 2012 · 14 042 Inlägg

juhaaan skrev:

Piratstikin skrev:

juhaaan skrev:
Hade det varit race så känns det som Aftonbladet hade skrivit det direkt och skyllt allt på dom förarna som dom alltid gör när det händer..

Tvekar på att det var nå race, en bil var dock en 850R men sen 2 svensson familje saabar. (klart man kan rejsa med dom oxå) men man vet inte. kan ju varit en som gasade lite med sig själv annars?..

Exakt, jag tror det var en kille som nyss fått körkortet(91a) som skulle showa för polarna (volvoraggare enl flashback) och gasa på mer än han kunde kontrollera..

Det är olyckligt att dom inte inser att man inte håller på och racear (stavning ?) på allmän väg bland oskyldiga människor. Nu har det varit 2 olyckor med dödlig utgång med 2 veckors mellanrum (6/7 och 21/7) på samma ställe ung. och båda gångerna ihop med bilträffar. Har vi otur så kan det vara stopp för dessa arrangemang i framtiden.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Freddeponken
22 juli 2012 · 663 Inlägg

_RaggarN skrev:

attackhamster skrev:
Mycket bra träff big_smile måste säga att det var bättre "ordning" denna gång. enda jag irreterade mig på var att folk stog FRAMFÖR betong suggorna på lekområdet... vilket begränsade iaf mitt lekande pga jag vill inte få ett kast och köra in i i folk hmm

när du åkte ut på ''börn plattan'' ena gången ställde du ut en burk på en betong sugga... vad var det för något??
många som snackade om cider o,s,v hoppas verkligen inte du hade druckit alkohol!!

???

Selleen
22 juli 2012 · 360 Inlägg

Bra träff! Tyvärr vart det snöre för mig.

en sak att påpeka bara. Är det någon som har film på en grå rx7a i sladdrutan? Han verkade ju inte ha så bra koll på vad han höll på med, höll på o köra in i flera personer och grejer flera gånger. När han åkte ut ur rutan så pustade jag ut. Sen kommer han in igen??!?!?
Snälla det är riskabelt nog med så lite skydd till publiken. Om du inte har kontroll på bilen alls så snälla ut och träna nånstans där det inte finns nå folk

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
H_landen
22 juli 2012 · 227 Inlägg

Selleen skrev:
Bra träff! Tyvärr vart det snöre för mig.

en sak att påpeka bara. Är det någon som har film på en grå rx7a i sladdrutan? Han verkade ju inte ha så bra koll på vad han höll på med, höll på o köra in i flera personer och grejer flera gånger. När han åkte ut ur rutan så pustade jag ut. Sen kommer han in igen??!?!?
Snälla det är riskabelt nog med så lite skydd till publiken. Om du inte har kontroll på bilen alls så snälla ut och träna nånstans där det inte finns nå folk

tror du syftar på honom jag syftar på något inlägg åvanför, kan hålla med dig

BMW 528i e28 "Static . Daily" (1987)
BMW 518i e28 "My" (1987)
BMW 525i e34 "Turbo" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang