4782
Sök

Golf 2 - Motorn dör när man kör/vid rödljus

1 311 Inlägg
26 juli 2012
Trådstartare
Har lite problem med min Golf -92a.
När man är ute och kör så kan motorn dö, varvmätaren går ner till 0 för att direkt hoppa upp igen och bilen fortsätter gå. Antagligen dras den igång, det blir ett litet hopp när detta händer.
Står man vid ett stopljus och väntar så dör motorn helt och man får starta den igen, någonting som kan vara svårt då.

Har bytt förgasarfotpackningen(kallas nått sånt, har inte förgasare)
Senast redigerat av Vita_Vargen (29 juli 2012)

766 Inlägg
29 juli 2012
Vita_Vargen skrev:
Har lite problem med min Golf -92a.
När man är ute och kör så kan motorn dö, varvmätaren går ner till 0 för att direkt hoppa upp igen och bilen fortsätter gå. Antagligen dras den igång, det blir ett litet hopp när detta händer.
Står man vid ett stopljus och väntar så dör motorn helt och man får starta den igen, någonting som kan vara svårt då.

Har bytt förgasarfotpackningen(kallas nått sånt, har inte förgasare)

kolla vacuumslangen till bromsservon det är ett vanligt fel som ja hade på min egen oxå

1 311 Inlägg
30 juli 2012
Trådstartare
LIte ny info, verkar som det händer när motorn blir varm. Tycker mig även märka att bilen blir tröttare när motorn är varm. Ingen annan elektronik(lampor, stereo etc) i bilen påverkas när den dör till.

766 Inlägg
31 juli 2012
Vita_Vargen skrev:
LIte ny info, verkar som det händer när motorn blir varm. Tycker mig även märka att bilen blir tröttare när motorn är varm. Ingen annan elektronik(lampor, stereo etc) i bilen påverkas när den dör till.

min va lika bytte lambdasond. tändstift. vacuum slangar. olja och filter. rotor och fördelarlock. en helt vanlig service och sen gick bilen perfekt efter de

1 311 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
cpu1337 skrev:
Vita_Vargen skrev:

min va lika bytte lambdasond. tändstift. vacuum slangar. olja och filter. rotor och fördelarlock. en helt vanlig service och sen gick bilen perfekt efter de

Olja, filter, rotor och fördelarlock är bytta. Har inte hittat några trasiga vakuumslangar och tror inte det är fel på lambdasonden.

766 Inlägg
2 augusti 2012
Vita_Vargen skrev:
cpu1337 skrev:
Vita_Vargen skrev:

Olja, filter, rotor och fördelarlock är bytta. Har inte hittat några trasiga vakuumslangar och tror inte det är fel på lambdasonden.

insprutningen brukar börja krångla efter 20.000 mil har ja hört

Sök