4546
Sök

Frågor kring 3d-tv och Blue-ray och 3d-filmer...

Forummoderator
18 329 Inlägg
30 juli 2012
Trådstartare
Köpte en 3d-tv Panasonic häromdagen. Var idag hos den lokala tv-krängaren och ville köpa en film och 3 par extra glasögon... Då får jag se en Blue-ray 3d-spelare??? Frågar om jag måste ha en sån och givetvis blev svaret: Nej men skillnaden är stor på en vanlig BR-spelare och en BR-3d-spelare... Dessutom ville han pracka på mig en ny HDMI-kabel.

Köpte inget. Filmer som man "råkar" ha på sin HD som är 3d är de ok? (Köpte inga glasögon heller så kan inte prova, de paret som var med är på reparation.) Vissa filmer är under 1080p istället för den högre upplösningen. Vissa spelare skryter med att de klarar detta. Eller om jag fått det om bakfoten. Totalt förvirrad.

TV: Panasonic 47" 3D LED Smart-TV TX-L47WT50Y
BD-spelare är en 1 år gammal Samsung. Ej 3d...

Funderar på en: "Panasonic 3D Smart Blu-ray-spelare DMP-BDT320EG" som har SD-kort och USB... Inte helt oviktigt. Men pengarna drar iväg så en fråga är på plats känner jag... 5.1 skiter jag i för tillfället.

Trevligt om sakerna lirar ihop på VIERA.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
30 juli 2012
Det enda jag kan tillföra från grottan är att viera var trevligt, hade ett Panasonic hemmbiosystemalltienlåda DVD förut i kombination med plasman och det var mkt smidigt.
Nu kör vi på ett lösbitskomponentsystem från Yamaha, fungerar även det ypperligt dock får man ju använda två fjärrar till, en till DVD och en till recivern, fast ljudmässigt är det klart värt det lilla "besväret"

Jag har en annan DVD/Blue-ray fråga som någon kunnig som hittar denna tråd kanske kan svara på.
När man ser en hyrDVD görs det ofta reklam för just BR, då är bilden mkt klarare/skarpare än normsl DVDfilm.
Hur är detta möjligt då jag tittar på en DVD?

Sök