Skruvat.se: BRA eller DÅLIGT ?

Anton-DekorTeknik
6 augusti 2012 · 964 Inlägg

Hatar skruvat.se sämre service och leveranstider har jag aldrig varit med om!!

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Rawad C20LET
14 augusti 2012 · 1 041 Inlägg

Rawad skrev:
Till er som skall beställa på skruvat.se
Läs på lite innan ni skall beställa saker från skruvat.se
Sitter o mailar fram o tillbax pga att de skickar ut fel saker gång efter gång


Hejsan

Jag har gjort en beställning 2012-08-06
Mitt Ordernummer: 2-----


Jag beställde då följande saker


1st 94494 Vajer, parkeringsbroms ((Beställningsvara))

1st 48730 Leather Care Lädervård 500 ml ((Finns i lager))

1st 44557 Microfiberduk 3 st ((Finns i lager))

4st 83580 Akrylfärg, Blank Svart 500 ml ((Finns i lager))

1st 29546 Sprayfärg, läderklädsel ((Finns i lager))


Det blev totalt 1059.74kr som jag betalade samma timme då jag beställde
direkt när jag fick fakturan via klarna faktura.



Ni skickade mig ett mig ett mail 2012-08-12 att min order är på väg!!!
Då skulle ni efter 6 dagar skicka mig följande utan handbromvajern


1st 48730 Leather Care Lädervård 500 ml ((Finns i lager))

1st 44557 Microfiberduk 3 st ((Finns i lager))

4st 83580 Akrylfärg, Blank Svart 500 ml ((Finns i lager))

1st 29546 Sprayfärg, läderklädsel ((Finns i lager))



Idag 2012-08-14 alltså två dagar efter får jag ett sms att jag skall hämta ut mitt
paket/orden, jag hämtar ut den o det var ett litet paket som innehöll luftmassemätaren till en okänd bil
istället för dom grjerna jag har bestält o betalat för!!!

Jag Försökte ringa er 2012-08-12 men ni svarar ej, jag mailade er o ni skulle höra av er men inget svar av er där heller.
Min bil skall in till bilprovningen den 20:de agusti o tills idag har jag inte fått varken handbromsvajern eller resten av beställningen
som redan är betald o klar.

Det är inte första gången ni skickar fel vara till mig, förra gången skickade ni iväg fel växelådsgivare till hastighetsmätaren o där sa jag inget för den
kostade ca 150kr o jag behöll den för jag orkade inte sitta o maila fram o tillbax för jag har inte tid för sånt.

Nu händer det samma sak fast ännu värre hela min order splittras o ni skickar saker som jag inte har beställt.

Som sagt Min bil skall in till bilprovningen 2012-08-20 alltså om 6 dagar om ni fortfarande kan lösa det snabbt så jag får min handbromsvajer
o resten av orden så jag kan skicka tillbax luftmassemätaren jag har fått av er, annars kan ni annullera min order o jag kräver tillbax mina pengar
för enligt er skall man få grejerna mellen 3-10 arbetsdagar.

Tack för snabb svar
MVH

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Pidmeister
14 augusti 2012 · 163 Inlägg

Jag har också råkat ut för att de skickat fel grejer. Beställde tändkablar till Audi och var noga med att se så det verkligen skulle passa, vilket de enligt skruvat.se skulle. Men när jag väl får kablarna är de typ en decimeter för korta..

Så jag skickade helt enkelt tillbaka kablarna och någon månad (!!!) senare fick jag tillbaka mina pengar.

Senast redigerat av Pidmeister (14 augusti 2012)

Rawad C20LET
14 augusti 2012 · 1 041 Inlägg

Pidmeister skrev:
Jag har också råkat ut för att de skickat fel grejer. Beställde tändkablar till Audi och var noga med att se så det verkligen skulle passa, vilket de enligt skruvat.se skulle. Men när jag väl får kablarna är de typ en decimeter för korta..

Så jag skickade helt enkelt tillbaka kablarna och någon månad (!!!) senare fick jag tillbaka mina pengar.

Det är fan surt, inte kul när man behöver grejerna o får fel saker istället mad

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
SportPilot Ubåtsingenjör
14 augusti 2012 · 7 232 Inlägg

har också fått fel fler gånger ... skruvat nej tack

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Extrazz En 5a är Livet.
14 augusti 2012 · 2 005 Inlägg

Ska bli kul att få se vad man får för grejor i morgon. Han tyvärr inte plocka ut det idag då utlämningsstället stänger tidigare än Systemet typ.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Vita_Vargen
14 augusti 2012 · 1 281 Inlägg

Skruvat hörde av sig till mig idag angående att dom skickat fel blinkers, dom var iaf snabba på att sätta in stålarna för såg dom direkt idag på kontot. Fick behålla den delen dom skickad fel med, fast bor ju ett stenkast från deras lager så ska lämna den till dom ändå.

FordPer
14 augusti 2012 · 188 Inlägg

skruvat.se är rena skiten

St0hl Inofficiell Alkoholkontrollant.
14 augusti 2012 · 451 Inlägg

Både bra och dåliga erfarenheter av dom.
Ibland jäääävligt lång leveranstid, allt från 2 veckor till 2 månader..
Men har hänt att man fått grejerna man beställt redan nån dag efter man beställt.
Har även hänt att man beställt något och sedan avbeställt för att de tog sån tid, men ändå fått grejerna hemskickade helt gratis, utan att betala för varken frakt eller varor.
Dock alltid jävligt dålig service.

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
14 augusti 2012 · 2 390 Inlägg

Har nog beställt därifrån minst 15-20 gånger och har aldrig fått problem, leveranstid på 2-3 dagar. Och har fått bra service.  Men som sagt att företag kan aldrig ha 100% Nöjda kunder tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Extrazz En 5a är Livet.
2 september 2012 · 2 005 Inlägg

Nog fan skickade de rätt grejor men passar de då?

Nja.

Den bakre stora kamremskåpan ligger emot kamdrevet. Sprack senare när jag skruvade ihop den med den övre delen. Sprack mitt på så att säga.

Den undre/nedre kamremskåpan vill inte ligga kvar runt Halvmånen den träs över utan hoppas lös i underkant och ligger emot Vevaxlen/remhjulet.

På bilderna håller jag in mer än vad skruvarna lyckas spänna kåpan bort från kamdreven.

http://i.imgur.com/5mLGY.jpg

http://i.imgur.com/XIHdJ.jpg

Senast redigerat av Extrazz (2 september 2012)

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Ernlothsson
2 september 2012 · 92 Inlägg

beställt därifrån med lite varierande resultat. beställde först lite packningar och en oljekylare därifrån och det funkade jätte bra smile vid ett senare tillfälle beställde jag tändkablar då fick jag hem en tändkasett till en saab, lite svårt att se hur man kan blanda ihop två så olika delar tongue

Volkswagen golf vr6 "Das Kleinwagen" (1994)
Rawad C20LET
2 september 2012 · 1 041 Inlägg

Det suger alltså, jag har tills idag inte fått några delar än, de lovade mig att jag skulle få några delar i förra veckan men tyvärr inget har kommit.

återkommer till er imorgon med deras mail o sånt, det har gått ca 26 dagar o det skulle fan ta 3-7 dagar sad

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
dennis the menace
3 september 2012 · 16 Inlägg

Rawad skrev:
Det suger alltså, jag har tills idag inte fått några delar än, de lovade mig att jag skulle få några delar i förra veckan men tyvärr inget har kommit.

återkommer till er imorgon med deras mail o sånt, det har gått ca 26 dagar o det skulle fan ta 3-7 dagar =(

Jag beställde driv-knut och lite andra prylar till min Mazda för ett tag sedan, och den leveransen kom nästan innan jag beställde prylarna, (snabbare än Mekonomen, till halva priset) så jag tänkte: varför snåla och byta bara ena driv-knuten? det är väll lika bra att byta båda när man ändå håller på.
Men det skulle jag kanske inte ha gjort.
När jag beställde, stod det att driv-knuten fanns i leverantörs lager (Lev tid, ca: 3-7 dagar) men det kom ingen driv-knut, så jag ringde och frågade vad som hade hänt, och fick då svaret, att dom var på väg in och att dom skulle skicka den till mig direkt när dem kommer.
Senare samma kväll hade jag fått ett mail, där dom lämnade ett nytt inkomst datum, en hel vecka senare.
Men kom det någon driv-knut en vecka senare ?
Icke sa Nicke !
Nu, ytterligare några dagar senare, så har jag fått ett nytt inkomst datum, nämligen i morgon den 4/9, så det är väll bara att hålla tummarna att den kommer då, och att dom skickar den i sin tur, så fort som möjligt.
Jag betalar alltid direkt, för att få en så snabb leverans som möjligt, men i fortsättningen tänker jag inte betala en krona förrän jag har prylarna i handen, så det får bli faktura i fortsättningen.
Då slipper man låna ut pengar till dom, när leveransen segar, och det känns lite bekvämare om man skulle behöva avbeställa p.g.a seg leverans.
/ Dennis q8~)

40 het som 17
Mazda MX-5 2.0 RF GT Sport M6 "Juvelen TM" (2021)
Mazda 626 V6 2.5i "Mischief Toy" (1997)
Myller
4 september 2012 · 104 Inlägg

Beställde hem skal till larmdosa, knapp till fönsterhiss bak samt en multirem till V70 -99.
Fick hem en katalysator till en Renault Megane..

Så är det någon där ute som fått dessa pryttlar så vet ni var er katalysator tagit vägen. Dom lär ha blandat ihop ordrar rätt rejält.

Ska skicka tillbaka den imorgon, får hoppas dom tar rätt grejjor denna gång. hmm

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
4 september 2012 · 946 Inlägg

Myller skrev:
Beställde hem skal till larmdosa, knapp till fönsterhiss bak samt en multirem till V70 -99.
Fick hem en katalysator till en Renault Megane..

Så är det någon där ute som fått dessa pryttlar så vet ni var er katalysator tagit vägen. Dom lär ha blandat ihop ordrar rätt rejält.

Ska skicka tillbaka den imorgon, får hoppas dom tar rätt grejjor denna gång. hmm

Sorry, men kunde inte låta bli att skratta lite. Nån mer än jag som tycker det påminner lite om "Macken" med Galenskaparna? smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Micke181
4 september 2012 · 300 Inlägg

Jag beställde hem fläktremmar till min 240, beställde med reg.nr men fick ändå fel remmar.

BBAD Utbildad hobbymekare
4 september 2012 · 1 125 Inlägg

Olika....

Bra leveranstider, bra priser, bra support

Dock fått fel grejer nån gång men har inte haft problem med att skicka tillbaka och de har rättas till

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
andreas1
4 september 2012 · 1 020 Inlägg

Beställt spindelleder till Volvo v70
Bärarmar Volvo s60 med bra resultat.
Men när brorsan beställde kopplingssats till v70 n 170 jo med hjälp av chassinr ( personlig kontakt) gick det åt helvete.
Dom skicka till en t5a för stort centrum..
För o rädda semestern blev räddningen Bilia..
Bilia har en koppling till denna bil skruvat hade typ 7 olika..
Hmm snacka om urval..
Kladdig reklamation så jag har beställt för sista gången..
Vad hjälper billigt pris om man ändå måste göra om o göra rätt

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
rickylicious Webbutvecklare
4 september 2012 · 2 369 Inlägg

Har väl beställt från Skruvat ett tiotal gånger och är hur nöjd som helst. Har nästan uteslutande beställt delar till mina VW och har alltid fått rätt saker och oftast redan dagen efter smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang