Hur är mazda 6 bra dåliga?

RoniisH
6 augusti 2012 · 300 Inlägg

Wicca skrev:
Kollade just på blocket och det finns ju väldigt billiga 6or ute.

Är det någon som vet hur bränsleförbrukningen är?

Drar ca 0.7 landsväg/motorväg. ca 0.8-1L / mil blandad körning.

klimpan
6 augusti 2012 · 2 600 Inlägg

jo mazda 6 är ju relativt billiga in köp därför blir man ju sugen men samtidigt så är focusen med billig och går billigare men troligen inte lika pigg/rolig att köra. visst rostar ford med men tro mera på focus är bättre i rost skydd än mazda i det här lagret även om dom säker blivit bättre nu men då är det andra pengar vi snacka om tongue  har kollat på toyota med men dyra tycker jag i alla fall för min budget smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
peter_1976 JDM
6 augusti 2012 · 2 201 Inlägg

Vad sägs om Honda accord 03-08 antingen 2 l eller 2,4 (155 resp 190 hk)
tex http://www.blocket.se/kristianstad/Hond … 22&w=2

KiXeR
7 augusti 2012 · 22 Inlägg

Läs lite mer här http://www.automotorsport.se/media/bilt … 082108.pdf , vad ägarna tycker och en av de få svagheter med modellen är just buller men annars en trevlig vagn.

cepax
7 augusti 2012 · 36 Inlägg

Min far har haft sin mazda 6 kombi 2.3 motorn (170hk) -05 sen 2007, o den har inte ett spår av rost, reperationerna är väldigt billiga, bose stereon är härlig. Det ända är att den bullrar ganska mycket.

Memoria
7 augusti 2012 · 282 Inlägg

Är det bara min som inte bullrar eller är jag döv?? smile

cepax
7 augusti 2012 · 36 Inlägg

Memoria skrev:
Är det bara min som inte bullrar eller är jag döv?? smile

Kan också bero på att bilarna innan var en chrysler o en cadillac, lyxbilar så bytte han till en sportkombi wink

Latheten Avstängd
7 augusti 2012 · 71 Inlägg

Jämför bilen med vilken standard bil tex aston martin DBS V12 så ser du att mazdan inte är prisvärd eller ett bra val då kvaliten är högst bristfällig på mazdan medans på en aston får man skruvarna åtdragna från fabrik det får man ofta göra själv när man köper mazda. SKA JAG FORTSÄTTA?

peter_1976 JDM
7 augusti 2012 · 2 201 Inlägg

Haha snygg snygg jämförelse på bilar.

skutte Bilrekonditionerare
7 augusti 2012 · 453 Inlägg

Latheten skrev:
Jämför bilen med vilken standard bil tex aston martin DBS V12 så ser du att mazdan inte är prisvärd eller ett bra val då kvaliten är högst bristfällig på mazdan medans på en aston får man skruvarna åtdragna från fabrik det får man ofta göra själv när man köper mazda. SKA JAG FORTSÄTTA?

haha

MVH Rikard
peter_1976 JDM
7 augusti 2012 · 2 201 Inlägg

Jag antar att du haft 15 olika mazdor så du har egen erfarenhet a det
För ingen jag känner harhaft något problem av det. Det är som sagt rosten o bullersomär negativt

Senast redigerat av peter_1976 (7 augusti 2012)

Latheten Avstängd
7 augusti 2012 · 71 Inlägg

peter_1976 skrev:
Jag antar att du haft 15 olika mazdor så du har egen erfarenhet a det

Nej det räckte med en sen gick jag över till Aston då jag fick nytt jobb och insåg att man ville inte fara runt i något söderrostat med lösa skruvar. Bilen börja skaka utav helvete. En av bultarna som höll fast motorerna var helt försvunnen efter bara 5 k mil.
Astonen har snart rullat 30000 mil utan att motorn lossnat så i fortsättningen så åker jag helst Aston om vädret tillåter annars blir det A6:an eller Jaguaren alt Volvo FH16

peter_1976 JDM
7 augusti 2012 · 2 201 Inlägg

Måndags exemplar kanske. Man ska inte dra ett helt bilmärke över en kam bara för ett exemplar.

Latheten Avstängd
7 augusti 2012 · 71 Inlägg

peter_1976 skrev:
Måndags exemplar kanske. Man ska inte dra ett helt bilmärke över en kam bara för ett exemplar.

Går alldeles utmärkt Tackar vetjag volvo och aston martin de kan bygga bilar de tillskillnad från mazda och saab.

kenny_crx
7 augusti 2012 · 836 Inlägg

Haha varför ens diskutera med människan? låt han glida aston martin och volvo smile inte det tråden handlar om direkt...

Honda CRX "Lets Stance 2015" (1988)
Latheten Avstängd
7 augusti 2012 · 71 Inlägg

kenny_crx skrev:
Haha varför ens diskutera med människan? låt han glida aston martin och volvo smile inte det tråden handlar om direkt...

Säker?
Die Teufel rules

SportPilot Ubåtsingenjör
9 februari 2022 · 7 227 Inlägg

Trådlyft

Då min Hyundai blivit vandaliserad så behöver jag byta ut den. Tänkte lägga ca 50k +-20k, och har kollat på Mazda 6 från ca 2010.

Är de fortfarande rost känsliga? Något annat man ska se upp med? Angående buller så tänker jag att vad jag än väljer så går det tystare än hyundain

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
amazinjoey
9 februari 2022 · 1 139 Inlägg

SportPilot skrev:
Trådlyft

Då min Hyundai blivit vandaliserad så behöver jag byta ut den. Tänkte lägga ca 50k +-20k, och har kollat på Mazda 6 från ca 2010.

Är de fortfarande rost känsliga? Något annat man ska se upp med? Angående buller så tänker jag att vad jag än väljer så går det tystare än hyundain

Rostar fortfarande som fan

Å din hyundai e nog tystare, vår gamla atos hade lägre ljudbuller än en 2011 Mazda 6

Presidento Of World
9 februari 2022 · 3 321 Inlägg

amazinjoey skrev:

SportPilot skrev:
Trådlyft

Då min Hyundai blivit vandaliserad så behöver jag byta ut den. Tänkte lägga ca 50k +-20k, och har kollat på Mazda 6 från ca 2010.

Är de fortfarande rost känsliga? Något annat man ska se upp med? Angående buller så tänker jag att vad jag än väljer så går det tystare än hyundain

Rostar fortfarande som fan

Å din hyundai e nog tystare, vår gamla atos hade lägre ljudbuller än en 2011 Mazda 6

Synd på annars  en ganska snygg bil..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
SportPilot Ubåtsingenjör
9 februari 2022 · 7 227 Inlägg

Presidento skrev:

amazinjoey skrev:

SportPilot skrev:
Trådlyft

Då min Hyundai blivit vandaliserad så behöver jag byta ut den. Tänkte lägga ca 50k +-20k, och har kollat på Mazda 6 från ca 2010.

Är de fortfarande rost känsliga? Något annat man ska se upp med? Angående buller så tänker jag att vad jag än väljer så går det tystare än hyundain

Rostar fortfarande som fan

Å din hyundai e nog tystare, vår gamla atos hade lägre ljudbuller än en 2011 Mazda 6

Synd på annars  en ganska snygg bil..

Håller med!

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang