Rysk ombyggnation av BMW M6

Razvan
28 september 2006 · 253 Inlägg

Love it or hate it. Jag gillar det!!!

http://ueba.net/hosted_pages/Believe-it … 6-20060925

Razvan
28 september 2006 · 253 Inlägg

Det är ingen M6 ifs..

Darkie dARKiE
28 september 2006 · 5 031 Inlägg

Vilken jävla sleeper alltså! haha

Både gillar och inte gillar den! smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
FreddeK
28 september 2006 ·

nya sexserien är ju vacker innan tycker jag men det var klart orginellt...påminner lite om kharmann ghia i fronten. kul att se att en del vågar! shyssta spokes förresten.

terazzi
28 september 2006 ·

APFUL ;P.. är ingen BMW människa heller, men den är ju lätt snyggare orginal=D

Miklen
28 september 2006 ·

..sväljer hårt.. fy fan vilken förstörelse inte konstigt ryssarna inte e kända för att bygga bilar..fast iofs..den liknar ju inte ens en stridsvagn...

Bale
28 september 2006 · 52 Inlägg

Vilken chock ! Hur kan man förstöra ett sådant vrålåk ! smile

ToXtreme
28 september 2006 · 3 627 Inlägg

Kan inte riktigt förstå varför man hade en splång ny BMW som utgångsobjekt men den blev jävligt ball big_smilebig_smile

Äkta Gangsterbil wink

Senast redigerat av ToXtreme (28 september 2006)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ludde__mannen draminbil.nu
28 september 2006 · 1 382 Inlägg

sicka pöjkar! Varför gå med strömmen om man har pengar?
Som mat-kedjan säger: I´M LOVING IT

dusty Living in the fastlane
28 september 2006 · 2 616 Inlägg

jag tycker den blev grymt fet smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
28 september 2006 · 6 017 Inlägg

fääään va cool! inte så många som bygger om nya bilar till äldre stuk, fler borde göra det! big_smile

Jonas
Phaetoon
28 september 2006 · 8 156 Inlägg

Det är samma killar som byggt GAZ M21 V12 (också en "stylad" BMW), right?
Gillar faktiskt stuket. Ganska så mycket 60-tal över den.

Tänk om man skulle göra samma sak? Typ bygga en BMW M3 med Amazon-utseende?
Gammalt utseende med modern teknik...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Peacerich
28 september 2006 · 273 Inlägg

Tycker den va as-cool! Hellre den än en original.

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson
laazy vorsprung durch teknik
28 september 2006 · 886 Inlägg

Såg skitcool ut smile

dusty Living in the fastlane
28 september 2006 · 2 616 Inlägg

nu ja nu kommer det lite folk som är som jag och gillar den big_smile

SaNelito Fartdåre
28 september 2006 · 286 Inlägg

Kommer nog bli maffiakrig om vem som ska ha den snart big_smile Tycker den blev riktig fet faktiskt!

Volvo S40N (2006)
mannen666666 preem pump
28 september 2006 · 836 Inlägg

fy faan så jävla fult
värsta skiten jag sett
helvetes idoter att förstöra en så fin bil
skärpning för helvete

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Martin 9-3 Fisketokig
28 september 2006 · 2 997 Inlägg

Med så mycket tid/pengar/energi nerlagt så hade det vart mycket bättre på att skapa en annan modell av bil.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
hasse snikbyggare Fordfan
28 september 2006 · 39 Inlägg

Phaetoon skrev:
Det är samma killar som byggt GAZ M21 V12 (också en "stylad" BMW), right?
Gillar faktiskt stuket. Ganska så mycket 60-tal över den.

Tänk om man skulle göra samma sak? Typ bygga en BMW M3 med Amazon-utseende?
Gammalt utseende med modern teknik...

Yesss... :-D Och visst är även detta en GAZ M-nånting. Historielektion: När de såldes här kallades de Volga och var vanliga som taxi (snuskbilliga, stryktåliga som stridsvagnar - de byggdes ju för väglöst land, förlagan lär ha varit några 1954 USA-Ford de köpte och tog idéer från, anas på bakdelen och hastighetsmätarens udda halvglobmodell). Karossen byttes mot en påtagligt lik Volvo 140 ca 1968 (men samma mekanik som förr) och de heter M24, överlevde järnridåns fall och syns i ungefär varenda James Bond-film från 70-80-talen ;-). Importerades till Finland men har aldrig sett en här.

Varför vi har bara enstaka kvar några beror inte på rosten (för tjock plåt... såg en med halva golvet i behåll på en byskrot runt ´96) utan sovjetvännerna Matreco Bil var vad jag fått höra runt och köpte upp alla begagnade de kom åt efter några år för återexport. Eller nåt ditåt - de flesta som såldes här var sammansatta i Belgien och hade Perkins-diesel. Enkel matematik - andrahandsvärdet var fikapengar och begagnatmarknaden hur stor som helst i öst. När såg ni en VAZ-Lada på skroten senast, förresten? No bullshit... hörde på 90-talet om en gamling på trakten som då blev bjuden klart mer än vad de står i här men tyckte den var för bra bil för att göra av med :-).

Vallåkra-Vilhelmsson har ju pressat ut en PV över en 850 och gjort cab på, men nog ser det här mera "äkta" och välproportionerad ut. Prislappen är väl lika absurd som idén som blir ännu mer absurd därför, men jag gillar den stenhårt. Tappar hakan inför finishen - den där skulle sopa banan på en utställning i USA om de plockade av emblemen och bara pekade på BMW-grejerna in under. Nu kan väl nån här länsa en kvaddad S-80 på allt och sätta bitarna i en Amazon, men det får allt vara en AWD då den får bakhjulsdrift och motorn ska såklart in på längden... :-). Själv ska jag fortsätta på min fulstygga loppa med kullrig 50-talsplåt på 70-talsstomme. Mer Rat Rod än Kustom (fast streetrod-gubbarna säger att det heter inte "rod" om bitarna som syns är designade efter 1949... nähe, en flammad ´02 Prowler då... ähh fattar inte... ;-p ) och lika kul hoppas jag, om inte annat kul att bygga.

...Joo, det skrev jag visst det. Får väl lägga upp nån bild till vintern när jag slamrat klart med bakpartiet - alltid retar det väl nån, ASB om inga andra, hm-m... ;-) Finns det fler som har nåt liknande galet troll i garaget? :-D

//Mvh Hasse Snikbyggare

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang