4479
Sök

940FTT trimning, funderingar och tips tack!

170 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
Tjena, har köpt mig en Volvo 945FTT -93 som ska trimmas lite under vintern.

Det jag har tänkt mig är:
15G turbo (har)
531 topp, tips på kam? (har, utan kam)
guldbox (Har, sitter några chinachip i nu, kommer vikingchip, bränsle och tändning)
3" Downpipe med antingen 2.5" eller 3" resten (kommer)
Gröna R spridare, eller vad tror ni behövs för att det ska lira med resterande "setup"?
3" LMM (kommer, beroende på vilka spridare förstås)
Aluminiumintercooler (Kommer)
Svetsdiff får det bli ett tag i början.
Lyxar även till det med en försärkt m46, koppling kör jag original så länge det håller sen blir det värre.

Något som bör ändras/bytas ut? Spridarna är jag osäker på, var endast en gissning från min sida att de skulle passa ganska bra.

Mvh/ Lagerq

TBM NINJA
917 Inlägg
10 augusti 2012
jag tycker de låter rätt så bra de du säger men tror faktiskt inte du behöver så stora spridare om du inte ska ladda mykt mer än 0.8-0.9 fast du kanske ska upp mer?
jag kör org spridare på 0.8, alu ic, 3tums dp, 2.5tums tryckrör å de spikar inte något alls

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

170 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
Ja det är ju det som är frågan, vet inte riktigt hur mycket jag ska ladda. Det är säkert som du säger att jag egentligen inte behöver större spridare om jag inte ska ladda över 1 bar.

Kör du originalturbo eller?

TBM NINJA
917 Inlägg
10 augusti 2012
Lagerq skrev:
Ja det är ju det som är frågan, vet inte riktigt hur mycket jag ska ladda. Det är säkert som du säger att jag egentligen inte behöver större spridare om jag inte ska ladda över 1 bar.

Kör du originalturbo eller?

jag jag kör på garret 6326 (airsearch) rätt vass turbo ändå, den som gav b230et 182hk...låter för jävla fint! smile riiktigt tidigt ladd! börjar ladda redan 1500 och har fullt vid 2500 utan problem

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

Sök