6559
Sök

945 LTT vanlig koll bara

258 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
Hej, har kollat över motorn idag, samt IC rören från och till turbon, hitta en sak som att tryckrören mellan IC och insug fanns det olja inte mängder men kanske en tesked max.
Min fråga är:
Är det nåt jag ska vara orolig för, eller kolla över nåt extra för säkerthetskull ?

Bilen är vanlig lättreyckare men T-kors bara, resten original.

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

258 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
Kan lägga till att nu har det vart två gånger det har låtit som fan i motoruttryme, låter som att alla remmar bara spinner, men det är inte det, det lät i insuget eller nåt som att nåt lossnat från IC och flögit in där, för jag gasade till så blev det tyst igen. Sen när man var hemma gasade på lite typ 4-5 varm, så börja det låta så igen men försvann med att varvet gick ner till tomgång då.

8 284 Inlägg
12 augusti 2012
Oljan i tryckrören är inget att oroa sig över. Det är alltid oljedimma i tryckrören, och så länge det inte är stora mängder så att det rinner ut ur rör och så är det inget direkt fara med någonting.

258 Inlägg
12 augusti 2012
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Oljan i tryckrören är inget att oroa sig över. Det är alltid oljedimma i tryckrören, och så länge det inte är stora mängder så att det rinner ut ur rör och så är det inget direkt fara med någonting.

Tack då vet jag det .smile

Sök