Konstigt folk hör av sig på min annons.

kimztah 30 slak
15 augusti 2012 · 169 Inlägg

Hallå där!

Här om dagen så la jag ut en annons på blocket angående min cross som ska säljas.
Och det började med att jag fick ett sms på engelska där en person undrade lite över skick osv. Han bad mig svara via mail. Sagt och gjort så slängde jag iväg några rader om vad han ville veta.
Fick imorse svar där han meddelade ett större intresse och vad som eventuellt skulle kunna tänkas vara prutbart.
Hur som helst så fick jag för ungefär en timme sedan ett nytt sms, av en till snubbe som skriver på engelska och hänvisar svar via mail.

Är det folk som driver med mig, eller kan det vara så att folk utomlands eller nyligen hitflyttade hör av sig?
Det som också är konstigt är vid tillfället då jag fått sms, det ser inte ut som vanligt med ett telefonnummer som inte finns i kontaktboken utan det är ett namn som står skrivet. Första smset var från "tobyesterhu" och det andra från "kerrygeoff1".

Vid sökning efter både "alias" och mailadress får jag inga träffar.
Vad är detta?
Någon som varit med om liknande?

Mvh Kim

Pierre_r Lastbilsmekaniker
15 augusti 2012 · 729 Inlägg

Scam...

Mattsson_91 Självlärd
15 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

Scam. Skit i allt som inte är på Svenska helt enkelt.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
kimztah 30 slak
15 augusti 2012 · 169 Inlägg

Kanske är bäst, har inte svarat på sista smset iaf.

RD_87 Skrotsamlare
16 augusti 2012 · 4 031 Inlägg

Det är liksom standard, spelar ingen roll om du vill sälja en reservdelsbil för en femhundring eller en porsche. Fick t.o.m ett sånt sms där de ville exportera en rutten 240 för just en femhundring. Ger mig fan på att det skulle komma om man la in en elvisp i en fordonskategori...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
kimztah 30 slak
16 augusti 2012 · 169 Inlägg

RD_87 skrev:
Det är liksom standard, spelar ingen roll om du vill sälja en reservdelsbil för en femhundring eller en porsche. Fick t.o.m ett sånt sms där de ville exportera en rutten 240 för just en femhundring. Ger mig fan på att det skulle komma om man la in en elvisp i en fordonskategori...

Men vad är det för folk som håller på så? :s

RD_87 Skrotsamlare
16 augusti 2012 · 4 031 Inlägg

kimztah skrev:

RD_87 skrev:
Det är liksom standard, spelar ingen roll om du vill sälja en reservdelsbil för en femhundring eller en porsche. Fick t.o.m ett sånt sms där de ville exportera en rutten 240 för just en femhundring. Ger mig fan på att det skulle komma om man la in en elvisp i en fordonskategori...

Men vad är det för folk som håller på så? :s

Folk som hoppas på att du skickar varan innan du fått betalt eller betalar med falska checkar o.s.v.
Brukar komma från England & Afrika och det är verkligen auto-reply. Vad du än svarar dem så svarar de samma sak, prova att skicka typ "Bögmys med jultomten & hans svåger" i ett mejl så får du nog samma svar.
Finns massor med trådar här.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Mattsson_91 Självlärd
16 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

kimztah skrev:

RD_87 skrev:
Det är liksom standard, spelar ingen roll om du vill sälja en reservdelsbil för en femhundring eller en porsche. Fick t.o.m ett sånt sms där de ville exportera en rutten 240 för just en femhundring. Ger mig fan på att det skulle komma om man la in en elvisp i en fordonskategori...

Men vad är det för folk som håller på så? :s

Organiserade brottslingar som vet vad dom pysslar med.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
eliasl93
16 augusti 2012 · 8 Inlägg

RD_87 skrev:

kimztah skrev:

RD_87 skrev:
Det är liksom standard, spelar ingen roll om du vill sälja en reservdelsbil för en femhundring eller en porsche. Fick t.o.m ett sånt sms där de ville exportera en rutten 240 för just en femhundring. Ger mig fan på att det skulle komma om man la in en elvisp i en fordonskategori...

Men vad är det för folk som håller på så? :s

Folk som hoppas på att du skickar varan innan du fått betalt eller betalar med falska checkar o.s.v.
Brukar komma från England & Afrika och det är verkligen auto-reply. Vad du än svarar dem så svarar de samma sak, prova att skicka typ "Bögmys med jultomten & hans svåger" i ett mejl så får du nog samma svar.
Finns massor med trådar här.

kallas även för nigeriabrev tongue

kimztah 30 slak
16 augusti 2012 · 169 Inlägg

RD_87 skrev:

kimztah skrev:

RD_87 skrev:
Det är liksom standard, spelar ingen roll om du vill sälja en reservdelsbil för en femhundring eller en porsche. Fick t.o.m ett sånt sms där de ville exportera en rutten 240 för just en femhundring. Ger mig fan på att det skulle komma om man la in en elvisp i en fordonskategori...

Men vad är det för folk som håller på så? :s

Folk som hoppas på att du skickar varan innan du fått betalt eller betalar med falska checkar o.s.v.
Brukar komma från England & Afrika och det är verkligen auto-reply. Vad du än svarar dem så svarar de samma sak, prova att skicka typ "Bögmys med jultomten & hans svåger" i ett mejl så får du nog samma svar.
Finns massor med trådar här.

Okej, men skickar min cross på posten till Afrika. GLHF! big_smile
Men jag fick en känsla direkt av att det var något skumt, men tack så mycket. Ska ännu mer vaksam i fortsättningen. smile

dappe89
16 augusti 2012 · 172 Inlägg

Ta inte illa upp men jag trodde på fullaste allvar att det inte fanns någon så dum att gå på såna sms. Möjligtvis en pensionerad förståndshandikappad trögo.

Menmen, skit i alla dessa scams. smile

kimztah 30 slak
17 augusti 2012 · 169 Inlägg

dappe89 skrev:
Ta inte illa upp men jag trodde på fullaste allvar att det inte fanns någon så dum att gå på såna sms. Möjligtvis en pensionerad förståndshandikappad trögo.

Menmen, skit i alla dessa scams. smile

Haha, inte så att jag gick på det till fullo. Vart självklart fundersam, därav denna tråd.
Är jävligt godtrogen och trodde väl kanske att det var någon som bara letade efter billigare saker i andra länder.
Men när andra smset dök upp så antog jag att det var något som inte stod rätt till.. smile

RD_87 Skrotsamlare
18 augusti 2012 · 4 031 Inlägg

Som sagt, googla lite i ämnet så kan man slå ihjäl ett par timmar. Ibland blir det ju t.o.m bra humor. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
TS_quattro fyrkrafsare
21 augusti 2012 · 1 443 Inlägg

RD_87 skrev:
Som sagt, googla lite i ämnet så kan man slå ihjäl ett par timmar. Ibland blir det ju t.o.m bra humor. smile

för att spinna loss lite på humorvinkeln så kan jag rekommendera denhär sidan: http://www.thescambaiter.com/forum/showthread.php?t=109
tråden är dock LÅNG men värd varenda minut, guld!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Truckeroffe Ovejävel!
21 augusti 2012 · 261 Inlägg

Bara o ignorera sånt. 
jag själv fick det här på Garaget häromdagen:

hallå
Det ger mig ett stort nöje att skriva till dig efter att ha tittat på din profil som verkligen intresserar mig att ha kommunikation med dig, om du kommer att ha en önskan med mig så att vi kan lära känna varandra och se vad som hände i framtiden.
Jag kommer att bli mycket glad om du kan skriva till mig via min e-post för enklaste kommunikation är min e-post (joyudah@live.com) i väntar att höra från dig, har en välsignad dag.
joy.

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
Unleash
25 augusti 2012 · 370 Inlägg

Truckeroffe skrev:
Bara o ignorera sånt. 
jag själv fick det här på Garaget häromdagen:

hallå
Det ger mig ett stort nöje att skriva till dig efter att ha tittat på din profil som verkligen intresserar mig att ha kommunikation med dig, om du kommer att ha en önskan med mig så att vi kan lära känna varandra och se vad som hände i framtiden.
Jag kommer att bli mycket glad om du kan skriva till mig via min e-post för enklaste kommunikation är min e-post (joyudah@live.com) i väntar att höra från dig, har en välsignad dag.
joy.

så signar du upp den adressen på tusental sidor ;-)

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang