3787
Sök

Köpförslag pickup

4 260 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Jag och några kompisar har planer att någongång köpa en riktigt stor pickup, eftersom vi bor på landet och folk kör i diket då och då behöver dras upp samt att det inte plogas speciellt bra så tänkte vi gå ihop och köpa en stor 4wd bil.

Tanken är väll även att den ska användas lite som pilsnerbil på olika träffar i närheten osv.

Jag är inte jätte insatt i vad som finns men tanken är en stor amerikansk pickup med v8a. Egentligen så är det ju större destå bättre sålänge man kan köra den på B kort.

Eftersom den bara kommer användas några få dagar om året och stå resten i garage så är ju ett krav att den är skattebefriad.

Det jag har kollat på och som verkar vara ganska bra utbud är ford bronco. Detta är det bästa jag har hittat hittills. http://www.blocket.se/jamtland/Ford_bro … amp;last=1

Men jag skulle egentligen vilja ha något ännu större!

Vad mer för modeller finns det att kolla på?

Om man kan köra offroad med dom eller lätt höja bilen så man kan göra det så är det ett plus!

Budgetten för inköp och få bilen körduglig är väll ca 30k.

4 260 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Ingen sommaren har något förslag?:-(

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 augusti 2012
blazer e ju en skapligt stor bil iaf tongue

finns mycke delar till dom o chassi puckar te höjningen går lätt o svarva till själv

4 260 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Jo en blazer hade kanske varit något:-) är det permanent 4wd på dom?

1 436 Inlägg
16 augusti 2012
Jag har haft det stora nöjet att få supa i en Chevrolet Silverado 2500 EXT-cab. Med dubbla soffor i porrigt röd plysch är den helt klart supvänlig för 5 passagerare och en kusk. Med V8an är ljudet det rätta och med fyrhjulsdriften drar man snabbt upp vilsna flickor ur diket.

De fås för runt 30 men är ju inte skattebefriade, men det kanske kan vara värt det ändå.

/C

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

4 260 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Caffe skrev:
Jag har haft det stora nöjet att få supa i en Chevrolet Silverado 2500 EXT-cab. Med dubbla soffor i porrigt röd plysch är den helt klart supvänlig för 5 passagerare och en kusk. Med V8an är ljudet det rätta och med fyrhjulsdriften drar man snabbt upp vilsna flickor ur diket.

De fås för runt 30 men är ju inte skattebefriade, men det kanske kan vara värt det ändå.

/C

Jo det låter fint. Man skulle ju kunna ha den avställd förutom på sommaren. Men det hade ju helt klart varit enklare om den var skattebefriad.

564 Inlägg
16 augusti 2012
Skaffa en C-reggad, då är inte skatten så dyr..

4 260 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Vad är skatteskilnaden då ungefär? Men är den C reggad så får jag väll inte köra den på mitt BE kort?

4 260 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Caffe skrev:

/C

Jo det låter fint. Man skulle ju kunna ha den avställd förutom på sommaren. Men det hade ju helt klart varit enklare om den var skattebefriad.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
17 augusti 2012
zemet skrev:
Caffe skrev:

/C

Fast de är väl på vintern den verkligen behövs?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

504 Inlägg
17 augusti 2012
kolla på min där har du bil så de räcker och blir över;D
2500 skatt om året
2500 helförsäkring om året
kanske inte får dom för 30k heller
dock C reggad

//Kristoffer

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

4 260 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Jo det är ju på vintern man hade haft nytta av den men det finns inga poliser där jag bor och straffet för att köra avställd bil är bara 1500 så skulle kunna ha den avställd och bara påställd på sommaren om man vill ta den till cruising osv.

4 260 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Detta är nog det bästa jag har hittat hittills http://www.blocket.se/goteborg/Ford_F35 … 15&w=3

såhär stor pickup vill jag ha:-)

564 Inlägg
17 augusti 2012
zemet skrev:
Detta är nog det bästa jag har hittat hittills http://www.blocket.se/goteborg/Ford_F35 … 15&w=3

Du behöver sannolikt C-kort för den, men om viljan finns så brukar det inte vara så besvärligt att ta. Om man kör med avställd bil är inte polisen det största problemet utan att du inte har någon försäkring om det skulle hända någonting.

4 260 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
sverkera skrev:
zemet skrev:

Du behöver sannolikt C-kort för den, men om viljan finns så brukar det inte vara så besvärligt att ta. Om man kör med avställd bil är inte polisen det största problemet utan att du inte har någon försäkring om det skulle hända någonting.

Jag googlade lite snabbt och det verkar som att den väger runt 3.2 ton så skulle nog klara mig med bkortet med lite tur.

Nej 1500 i böter är ju inget problem och väldigt osannolikt. Det är ju inte roligt att köra oförsäkrad dock som du säger. Om någon skulle krocka med den stora bilen så är ju risken för dödsfall eller allvarliga skador stor och då är man ju fucked for  life ekonomiskt efter det.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
17 augusti 2012
Ja på vikten klarar du det, men den är nog c-reggad. Då får den inte köras på b kort hur liten den än väger.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

professionell latmask
72 Inlägg
17 augusti 2012
synd att den kostar för mycket men annars hade den varit ganska cool smile

http://www.blocket.se/alvsborg/Internat … 15&w=2

right way, wrong way, MY way

4 260 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Är det omständligt/ dyrt att regga om från c till b? Någon som har koll på detta?

Avstängd
1 714 Inlägg
17 augusti 2012
Hur kan den vara reggad som tung lastbil om den väger under 3.5?

Brukar oftast vara dem allra största monstrena med dubbelmontage som är C-reggade.

Sök