En Volvo C30 T5 som ska få sig en "Make over", bygger om all inredning samt seriös ljudanläggning! Formar om inredningen i "Tema" Stealth/stridshelikopter med raka former och skarpa kanter som sedan flyter ut... Visa mer
Fick lite gjort idag! Har slipat som en tok för att få fram linjerna och de skarpa kanterna jag va ute efter.. Nu väntas bara att jag gör samma på övriga. Sedan ska det spacklas & finslipas innan allt skall plasti dip:as med produkter från Plastit.se
Va inte riktigt nöjd med bakre sidor så jag kapade lite. Har satt dit tyg och lagt ett lager med polyester som inte syns på bild.
Bilder på bakre sidor i brist på annat! :p Börjar bli kantigt!
Har slipat som en galning idag, spacklas för fullt och får ta och slipa klart imorgon. Återstår bara slipning & spackling nu. Glasfibrat det sista, bakre sidor där högtalaren går ut. Så det väntas ännu en dag med slipning, sedan ska ljudet kopplas in och justeras!
Tänkte ta & kika in på Vallåkra under den 18e. Då lär det mesta vara klart i bilen!
Nu är de min tur att ha semester! Efter nästan ingen tid alls över till bilen så har jag nu tid i överflöd! (nästan) Dagen började grymt bra med en Supersnabb!! Leverans ifrån Plastit.se med lite Camogrön Plasti dip! Hållit på att slipa fram de knivskarpa kanterna jag siktat på, börjar ta form men det är ett himla jobb med att få allt perfekt.. Har grundslipat glasfiberspacklet & snart åker finspacklet på!
Nu under kvällen så limmades nya bagagemattan! Spraylimmet tog precis slut just när hela blev limmat! Ibland har man tur. Provmonterade högtalarna bara för att kolla, blev helt okej! Snart dags för montering efter att jag slipat klart & lackat.
Reservhjulet kastades ut eftersom det ändå inte kan sitta på bilen då det är för litet & det ser inte ens klokt ut med att försöka matcha 20".. Så har jag skaffat denna burk! Hört att den funkar klockrent. Hade inte tänkt få punktering & lär inte märka något då det nästan inte är nå gummi på däcken, men man vet ju aldrig...
Bilbygge i dess rena form... Händer ofta att man stöter på problem & annat som behövs åtgärdas. Idag va bilen på service, hade massa skumma felkoder. Efter att ha släckt flera utav dom genom att koppla tillbaka några småknappar så återstod SRS-styrenhet V-sida. Efter en stunds felsökning hemma i garaget så hittade jag problemet, i dörren... En liten kontakt i dosan mellan dörren och chassit var böjd. Böjde försiktigt tillbaka den & ska sedan tillbaka o se om felkoden går att släcka.. Viktig när det gäller just elektronik, va noga & tänk på att bryta strömmen helt & vänta minst 30min innan ni rör något med Airbagsystemet! Övriga brukar räcka med att ( - ) tas bort. Finns så galet mycket fin-elektronik i dagens bilar
Alla felkoder släckta utom bältespåminnaren.. Har dock inget minne utav att jag kopplat ur den. Allt börjar snart bli klart för lackning! Får hoppas inget annat strul kommer i vägen
Fullpackad dag.. Har jobbat med bilen från tidig morgon till sena nätter.. Råkat ut för mycket tok. Dels fästpunkter som elfel. Mycket felsökning & tid till att "fixa" allt. Nu är bilen i hyfsat helt skick. Pausar projektet för en kort tid tills jag kommer hem igen. Blir en ca: 140mil enkel resa nu till Vallåkra, ska bara tvätta upp bilen så jag slipper skämmas
Ljudet låter sjukt bra iaf! Kan rekommendera Hertz produkter. Helnöjd! Placeringen gjorde ingen stor skillnad i ljudbilden, låter rent & mäktigt!
Nu andas jag ut & har god tid under färden att komma på lösningar på allt & även hur jag kan förbättra. Funderar på att bygga om bakre sidorna igen..