5838
Sök

Volkswagen Caravelle '94 startar inte

1 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Har nyss köpt en bättre begagnad VW Caravelle 94 som nu efter endast några månader har slutat fungera. Bilen fungerade helt perfekt de första månaden men en morgon vägrade den starta direkt. Den gick till slut igång men när varvtalen sjönk dog motorn direkt igen. lyckades köra de 3 mil jag skulle och när man väl låg över tomgångsvarv var det inga problem alls och bilen gick finfint. När jag sedan har försökt starta den igen vägrar den helt.

Har sökt runt lite på olika forum innan och därefter testat att rengöra fördelarlockets kontaktytor och bytt tändspolen utan effekt, bilen vägrar fortfarande starta. Har kollat tändstiften och får ingen gnista men verkar komma bensin till motorn.

Har på andra ställen läst om liknande problem där det har varit hallgivaren som har gett upp men vill helst veta detta innan jag lägger massa pengar på att byta den. Kan man testa den på något sätt?

Har någon kunnig en idé om vad det kan vara som krånglar? Tacksam för svar då jag behöver bussen och inte vill lämna in den av ekonomiska skäl.

Tack på förhand

Sök