Eftersnack Vallåkra 2012!

Skaune
19 augusti 2012 ·

Ja, så här hemma i soffan med världens solbränna,är det dags att summera helgen!

Ett fantastiskt väder som var på snudd för varmt, en del härliga nya byggen, men också en del man ser år efter år, kul på bägge vis!

Vad var bäst o vad var sämst?

Jag vill ge en tumme ner till de funktionärer som skickade många bilar in på fel område, men jag vet också att det inte alltid är ett så lätt jobb! hmm

Hörde ett rykte om att plötsligt slutade de släppa in bilar för att det var för fullt?

Hur som helst, för mig var ju Amazonen 121 GTR en av höjdpunkterna! big_smile

Hoppas alla hade en skön helg!

P.s  Om det är någon som har bilder på oss i "T-Gul Owners of Sweden"s område hade  de vatt kul o se! smile

Beemerloover The Real Team
19 augusti 2012 · 235 Inlägg

Nån som råkade få med mitt rullande dass på bild ;b tackar förövrigt för en grym helg:p

Hoppsan hur fan gick det här till !
WIGGE_73
20 augusti 2012 · 38 Inlägg

Har lagt upp en drös med bilder här
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=39446
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=39458
kommer upp fler ikväll efter denna sega arbetsdag.

Nån som har koll på vinnarna i diverse klasser kanske ?

Senast redigerat av WIGGE_73 (20 augusti 2012)

Peugeot 107 (2010)
WIGGE_86
20 augusti 2012 · 92 Inlägg

har några mobil bilder...http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=23609&album=39438

annars knäppte brorsan ett gäng bilder (WIGGE_73)

Årets bästa vallåkra! båda träffen och på kvällarna..lite synd att jag hörde vid grinden att dom fick neka utställare inträde då det va fullt..vissa av dom hade riktigt fina bilar! lite synd att det står skräp där inne..men det är ju så varje år så smile

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73
WIGGE_86
20 augusti 2012 · 92 Inlägg

T-Gul_ skrev:
Ja, så här hemma i soffan med världens solbränna,är det dags att summera helgen!

Ett fantastiskt väder som var på snudd för varmt, en del härliga nya byggen, men också en del man ser år efter år, kul på bägge vis!

Vad var bäst o vad var sämst?

Jag vill ge en tumme ner till de funktionärer som skickade många bilar in på fel område, men jag vet också att det inte alltid är ett så lätt jobb! hmm

Hörde ett rykte om att plötsligt slutade de släppa in bilar för att det var för fullt?

Hur som helst, för mig var ju Amazonen 121 GTR en av höjdpunkterna! big_smile

Hoppas alla hade en skön helg!

P.s  Om det är någon som har bilder på oss i "T-Gul Owners of Sweden"s område hade  de vatt kul o se! smile

Ryktet var tyvärr sant..hörde de på plats och snacka med dom hmm

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73
Skaune
20 augusti 2012 ·

WIGGE_86 skrev:

T-Gul_ skrev:
Ja, så här hemma i soffan med världens solbränna,är det dags att summera helgen!

Ett fantastiskt väder som var på snudd för varmt, en del härliga nya byggen, men också en del man ser år efter år, kul på bägge vis!

Vad var bäst o vad var sämst?

Jag vill ge en tumme ner till de funktionärer som skickade många bilar in på fel område, men jag vet också att det inte alltid är ett så lätt jobb! hmm

Hörde ett rykte om att plötsligt slutade de släppa in bilar för att det var för fullt?

Hur som helst, för mig var ju Amazonen 121 GTR en av höjdpunkterna! big_smile

Hoppas alla hade en skön helg!

P.s  Om det är någon som har bilder på oss i "T-Gul Owners of Sweden"s område hade  de vatt kul o se! smile

Ryktet var tyvärr sant..hörde de på plats och snacka med dom hmm

Ja för jag såg bland annat en redigt fet Dodge Challanger stå på parkeringen etc! Men de e samma visa var år, vissa vill bara ha gratis inträde o kör in vad som helst! sad

Evets
20 augusti 2012 · 643 Inlägg

WIGGE_86 skrev:

T-Gul_ skrev:
Ja, så här hemma i soffan med världens solbränna,är det dags att summera helgen!

Ett fantastiskt väder som var på snudd för varmt, en del härliga nya byggen, men också en del man ser år efter år, kul på bägge vis!

Vad var bäst o vad var sämst?

Jag vill ge en tumme ner till de funktionärer som skickade många bilar in på fel område, men jag vet också att det inte alltid är ett så lätt jobb! hmm

Hörde ett rykte om att plötsligt slutade de släppa in bilar för att det var för fullt?

Hur som helst, för mig var ju Amazonen 121 GTR en av höjdpunkterna! big_smile

Hoppas alla hade en skön helg!

P.s  Om det är någon som har bilder på oss i "T-Gul Owners of Sweden"s område hade  de vatt kul o se! smile

Ryktet var tyvärr sant..hörde de på plats och snacka med dom hmm

Långt ifrån fullt? Shown n shine var inte ens halv fullt, flertal ställen där de stog en bil på ett stort område. Så nädu fullt var de LÅÅÅÅÅNGT ifrån.!

Skaune
20 augusti 2012 ·

Evets skrev:

WIGGE_86 skrev:

T-Gul_ skrev:
Ja, så här hemma i soffan med världens solbränna,är det dags att summera helgen!

Ett fantastiskt väder som var på snudd för varmt, en del härliga nya byggen, men också en del man ser år efter år, kul på bägge vis!

Vad var bäst o vad var sämst?

Jag vill ge en tumme ner till de funktionärer som skickade många bilar in på fel område, men jag vet också att det inte alltid är ett så lätt jobb! hmm

Hörde ett rykte om att plötsligt slutade de släppa in bilar för att det var för fullt?

Hur som helst, för mig var ju Amazonen 121 GTR en av höjdpunkterna! big_smile

Hoppas alla hade en skön helg!

P.s  Om det är någon som har bilder på oss i "T-Gul Owners of Sweden"s område hade  de vatt kul o se! smile

Ryktet var tyvärr sant..hörde de på plats och snacka med dom hmm

Långt ifrån fullt? Shown n shine var inte ens halv fullt, flertal ställen där de stog en bil på ett stort område. Så nädu fullt var de LÅÅÅÅÅNGT ifrån.!

Tyckte de var tomt på show & shine jag med, men polarn sa att det var fullt senare, men bilar som var så extremt otvättade, ställde ut i show & Shine? Nått måste blitt jäkligt fel!

WIGGE_86
20 augusti 2012 · 92 Inlägg

Evets skrev:

WIGGE_86 skrev:

T-Gul_ skrev:
Ja, så här hemma i soffan med världens solbränna,är det dags att summera helgen!

Ett fantastiskt väder som var på snudd för varmt, en del härliga nya byggen, men också en del man ser år efter år, kul på bägge vis!

Vad var bäst o vad var sämst?

Jag vill ge en tumme ner till de funktionärer som skickade många bilar in på fel område, men jag vet också att det inte alltid är ett så lätt jobb! hmm

Hörde ett rykte om att plötsligt slutade de släppa in bilar för att det var för fullt?

Hur som helst, för mig var ju Amazonen 121 GTR en av höjdpunkterna! big_smile

Hoppas alla hade en skön helg!

P.s  Om det är någon som har bilder på oss i "T-Gul Owners of Sweden"s område hade  de vatt kul o se! smile

Ryktet var tyvärr sant..hörde de på plats och snacka med dom hmm

Långt ifrån fullt? Shown n shine var inte ens halv fullt, flertal ställen där de stog en bil på ett stort område. Så nädu fullt var de LÅÅÅÅÅNGT ifrån.!

Tråkigt att inte funktionärerna hade koll på de isf..de var iaf vad dom sa när dom stängde grindarna när jag fråga vrf dom inte släppte in dom som fick vända..men med tanke på att dom höjt priset på inträde med mera så kanske dom ska börja sortera lite..nu kan jag tänka mig att det blir väldigt svårt för dom att göra de med tanke på olika bil modeller ect

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73
Evets
20 augusti 2012 · 643 Inlägg

T-Gul_ skrev:

Evets skrev:

WIGGE_86 skrev:

Ryktet var tyvärr sant..hörde de på plats och snacka med dom hmm

Långt ifrån fullt? Shown n shine var inte ens halv fullt, flertal ställen där de stog en bil på ett stort område. Så nädu fullt var de LÅÅÅÅÅNGT ifrån.!

Tyckte de var tomt på show & shine jag med, men polarn sa att det var fullt senare, men bilar som var så extremt otvättade, ställde ut i show & Shine? Nått måste blitt jäkligt fel!

Toyota delen var helt tom hela söndagen då vi satt nere i show n shine. De var en volvo klass där de bara stod två bilar i ex. Så nä den blev inte full över huvudtaget, det ända som blev fullt var girl power.

Tyvärr kom jag inte med i shown n shine vilket för mig är lite skumt.

Besserwisser
20 augusti 2012 ·

WIGGE_73 skrev:
Har lagt upp en drös med bilder här
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=39446
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=39458
kommer upp fler ikväll efter denna sega arbetsdag.

Nån som har koll på vinnarna i diverse klasser kanske ?

Det här är vinnarna som jag minns på rak arm, men långt ifrån alla klasser alltså.

Pirelli Award.
Jimmy Jacobsson, Volvo V70 II.
Girl Power.
Gritt Gerner, Nissan Skyline R33 GTR.
Bästa danska bil.
Michael Timm, Vw Transporter.
Volvo Original Classic -74.
Kåre Olav Monstad, Volvo 164.
Volvo Retrolook/ombyggda -74.
Erik Hansson, Volvo Amazon.
Volvo 700-serien.
Robin Bjurström, Volvo 745.
Volvo 800-serien.
Rasmus Fridell, Volvo 855.
Volvo 900-serien.
Tobias Gustafsson, Volvo 965.
BMW.
Andreas Nilsson, BMW 635 CSI.
Audi.
Christoffer Geiros, Audi A4.
Ford.
Morgan Svennarp, Ford Focus.
Opel.
Uwe Wolf, Opel Kadett C Coupé.
Mercedes.
Lars Karlsson, Mercedes CLK63 AMG.
Best In Show.
Uwe Wolf, Opel Kadett C Coupé.
Sverigs Häftigaste Volvo.
Erik Hansson, Volvo Amazon.

blue shadow
20 augusti 2012 · 226 Inlägg

Mannenmyten skrev:

WIGGE_73 skrev:
Har lagt upp en drös med bilder här
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=39446
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=39458
kommer upp fler ikväll efter denna sega arbetsdag.

Nån som har koll på vinnarna i diverse klasser kanske ?

Det här är vinnarna som jag minns på rak arm, men långt ifrån alla klasser alltså.

Pirelli Award.
Jimmy Jacobsson, Volvo V70 II.
Girl Power.
Gritt Gerner, Nissan Skyline R33 GTR.
Bästa danska bil.
Michael Timm, Vw Transporter.
Volvo Original Classic -74.
Kåre Olav Monstad, Volvo 164.
Volvo Retrolook/ombyggda -74.
Erik Hansson, Volvo Amazon.
Volvo 700-serien.
Robin Bjurström, Volvo 745.
Volvo 800-serien.
Rasmus Fridell, Volvo 855.
Volvo 900-serien.
Tobias Gustafsson, Volvo 965.
BMW.
Andreas Nilsson, BMW 635 CSI.
Audi.
Christoffer Geiros, Audi A4.
Ford.
Morgan Svennarp, Ford Focus.
Opel.
Uwe Wolf, Opel Kadett C Coupé.
Mercedes.
Lars Karlsson, Mercedes CLK63 AMG.
Best In Show.
Uwe Wolf, Opel Kadett C Coupé.
Sverigs Häftigaste Volvo.
Erik Hansson, Volvo Amazon.

bästa bilklubb: volvonetics

Mvh Kristoffer "Blue Shadow" Hansson
Volvo 945 tic "Plåtbreddad airride" (1992)
90q20v quattroambassadör
20 augusti 2012 · 69 Inlägg

Fullt???

Då måste funktionärerna fått solsting!!!

Där fanns precis hur mkt plats som helst...

Vi passade på att rensa i garaget och sod och sålde grejer längst upp..
Vi brukar åka till vallåkra varje år med lite grejer och tyvärr har vi blivit uppflyttade längst upp och längst bort sen 2 år..

Swap meet delen låg längst ner innan, då såg alla den och kunde hämta grejer på vägen hem/ut.

Iallafall fanns det plats för ca 200 bilar till uppe på toppen.
Vi undrade varför det inte var "fullt"

Mitt förslag till Östman och Co är att tighta ihop allt ytterliggare.
Ta mer av asfaltbanan till utställning och skippa körningarna.
Då får man en kompaktare träffyta och man slipper gå 2km från början till slut...

Vi tycker det var väldigt dåligt uppstyrt, vi fick själva styra upp hur vi ville stå imot funktionärernas vilja.
Inte många heller som årkade gå upp och titta på vad det fanns i allas våra lådor..

Besserwisser
20 augusti 2012 ·

blue shadow skrev:
bästa bilklubb: volvonetics

Ja, hur kunde jag glömma det? yikes Stort, stort grattis! Blev riktigt glad när ni fick det priset, mycket värdig vinnare. Er monter var i en klass för sig och det gäller även bilarna som stod där. smile

90q20v skrev:
Fullt???

Då måste funktionärerna fått solsting!!!

Där fanns precis hur mkt plats som helst...

Vi passade på att rensa i garaget och sod och sålde grejer längst upp..
Vi brukar åka till vallåkra varje år med lite grejer och tyvärr har vi blivit uppflyttade längst upp och längst bort sen 2 år..

Swap meet delen låg längst ner innan, då såg alla den och kunde hämta grejer på vägen hem/ut.

Iallafall fanns det plats för ca 200 bilar till uppe på toppen.
Vi undrade varför det inte var "fullt"

Mitt förslag till Östman och Co är att tighta ihop allt ytterliggare.
Ta mer av asfaltbanan till utställning och skippa körningarna.
Då får man en kompaktare träffyta och man slipper gå 2km från början till slut...

Vi tycker det var väldigt dåligt uppstyrt, vi fick själva styra upp hur vi ville stå imot funktionärernas vilja.
Inte många heller som årkade gå upp och titta på vad det fanns i allas våra lådor..

Bra att arrangörerna sa att det var fullt även om det inte var fullt, så man slapp se ännu fler rishögar inne på utställningsområdet. De fina bilarna ägs av personer som är måna om att komma i tid och förbereda sig, så vi kan lätt konstatera att de enda bilarna som nekades insläpp sent på dagen var av det risiga slaget.

Det stämmer att swap meet-marknaden sedan två år nu istället arrangeras i andra änden av området, vilket torde vara en fördel för försäljarna då den nu är mycket mer strategiskt belägen (så nära entrén som möjligt så folk slipper släpa eventuella inköp genom hela träffområdet).

Att promenera två kilometer torde knappast vara oöverstigligt för en fullt frisk svensk. Därav kan vi dra slutsatsen att de som inte besökte swapmeeten helt enkelt inte gjorde det för att de inte var intresserade, inte av skälet att de inte orkade gå så långt.

Senast redigerat av Mannenmyten (20 augusti 2012)

Skaune
20 augusti 2012 ·

Mannenmyten skrev:

blue shadow skrev:
bästa bilklubb: volvonetics

Ja, hur kunde jag glömma det? yikes Stort, stort grattis! Blev riktigt glad när ni fick det priset, mycket värdig vinnare. Er monter var i en klass för sig och det gäller även bilarna som stod där. smile

90q20v skrev:
Fullt???

Då måste funktionärerna fått solsting!!!

Där fanns precis hur mkt plats som helst...

Vi passade på att rensa i garaget och sod och sålde grejer längst upp..
Vi brukar åka till vallåkra varje år med lite grejer och tyvärr har vi blivit uppflyttade längst upp och längst bort sen 2 år..

Swap meet delen låg längst ner innan, då såg alla den och kunde hämta grejer på vägen hem/ut.

Iallafall fanns det plats för ca 200 bilar till uppe på toppen.
Vi undrade varför det inte var "fullt"

Mitt förslag till Östman och Co är att tighta ihop allt ytterliggare.
Ta mer av asfaltbanan till utställning och skippa körningarna.
Då får man en kompaktare träffyta och man slipper gå 2km från början till slut...

Vi tycker det var väldigt dåligt uppstyrt, vi fick själva styra upp hur vi ville stå imot funktionärernas vilja.
Inte många heller som årkade gå upp och titta på vad det fanns i allas våra lådor..

Bra att arrangörerna sa att det var fullt även om det inte var fullt, så man slapp se ännu fler rishögar inne på utställningsområdet. De fina bilarna ägs av personer som är måna om att komma i tid och förbereda sig, så vi kan lätt konstatera att de enda bilarna som nekades insläpp sent på dagen var av det risiga slaget.

Det stämmer att swap meet-marknaden sedan två år nu istället arrangeras i andra änden av området, vilket torde vara en fördel för försäljarna då den nu är mycket mer strategiskt belägen (så nära entrén som möjligt så folk slipper släpa eventuella inköp genom hela träffområdet).

Att promenera två kilometer torde knappast vara oöverstigligt för en fullt frisk svensk. Därav kan vi dra slutsatsen att de som inte besökte swapmeeten helt enkelt inte gjorde det för att de inte var intresserade, inte av skälet att de inte orkade gå så långt.

jag såg inte bilarna som nekades inträde pga platsbrist, men att säga att alla var rishögar, är lite väl häftigt, där var säkert bilar av högre rang! Kan hålla med dig dock att vill man vara på plats, då kommer man mellan 06-08, som jag alltid gjort!

Tycker inte vallåkra är för "långt" utan de ska va den känslan att det är enj stoooor träff! wink

matteeee Ingen himmel är så blå som min
20 augusti 2012 · 2 972 Inlägg

Hade bara möjlighet att besöka på lördagen, och det var ju värdelöst. Flera klubb-rutor som var helt tomma, några med bara nån enstaka bil osv. Tråkigt att betala fullt inträde och inte få se hälften ens... Men 121 GTR amazonen var fet som fan! smile

Och nu får dom nog börja dra i handbromsen på vilka bilar som släpps in. Orkar man inte ens tvätta sin bil kan man gott stå på parkeringen utanför.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Dometros
20 augusti 2012 · 434 Inlägg

Vem vann maguiers?

Besserwisser
20 augusti 2012 ·

Dometros skrev:
Vem vann maguiers?

http://www.bilsport.se/news.php?id=104281

Här finns även den fullständiga resultatlistan.

Dometros
20 augusti 2012 · 434 Inlägg

Tackar

90q20v quattroambassadör
20 augusti 2012 · 69 Inlägg

Mannenmyten skrev:

Dometros skrev:
Vem vann maguiers?

http://www.bilsport.se/news.php?id=104281

Här finns även den fullständiga resultatlistan.

Halloj!

Du verkar veta det mesta!!

Varför lockar ni folk dit på Lördagen när den igentliga träffen är på Söndagen??

Som Matteee sa så är kanske inte så mkt aktivitet på lördagen.

Kanske skulle det förtydligas att det är lastbilar mm på lördagen och att bilarna är på söndagen mer tydligt än vad det framgår.

Eller en renodlad 2 dagarsträff??

Sen är det alltid svårt att gallra..
Trender kommer och går, bäst hade nog varit att ha hårdare insläpp med en viss föranmällan..
tyvärr är detta mkt tidskrävande och svårt.

Swapmmeetfunktionärerna hade inte jättebra koll.

Vi fick säga till hur vi ville ha det och bråka lite, då någon på moppe hade varit och visat precis när vi kom..
Vi fick en något bredare gång, rörde sig om 2m extra, vilket verkligen behövdes.
Sen var det några avspärningsband som var mitt över vägen som folk fick gå rundan om , hela vägen ut till staketet.
Jag gick personligen och klippte bort dessa när jag såg dem efter några timmar.
Folk gick inte förbi dessa.
När de var borta blev det en helt annan genomströmning, undrade varför folk vände innan..

Mkt skräp kvar efter, fasten vi städade bort allt där vi stått, även andras rester..

Annars får man säga att det verkligen blivit bra flyt på insläppet.
Sedan det grusades i infarten har det gått mkt snabbt.

Ser fram imot alla bilder, här och i tidningar.
Och framför allt, tack till vädergudarna.

Senast redigerat av 90q20v (20 augusti 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang