Nyinstallation av larm?

Zazze SRF Performance
23 augusti 2012 · 188 Inlägg

Hej. Jag har en Toyota Supra MK3 -92 som jag tänkte köpa larm med fjärrstyrt centrallås till. Någon som vet var jag hittar bra grejer för en billig peng?

Någon som har installerat larm i en bil? Komplicerat? Något jag bör veta?

Vill inte ha någon skit, men vill ha vettiga grejer och tänker göra allt själv smile

Alla tips är välkomna. Tack smile

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden
Toyota Supra MK3 MA70 "Grisen" (1989)
Toyota Supra MK3 MA70 "AE86 on steroids" (1992)
xXSammy
23 augusti 2012 · 6 569 Inlägg

Har installerat DEFA DVS90 ett par gånger, problemet är bara att bruksanvisningen kan man endast komma åt igenom autokatalogen/defas egna hemsida.

Carguard känns nog lättast att få tag på.

De/Dem
Zazze SRF Performance
24 augusti 2012 · 188 Inlägg

Malheus skrev:
Har installerat DEFA DVS90 ett par gånger, problemet är bara att bruksanvisningen kan man endast komma åt igenom autokatalogen/defas egna hemsida.

Carguard känns nog lättast att få tag på.

OKej, men när man har beskrivning så tycker du inte att det är några större problem eller? smile

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden
Toyota Supra MK3 MA70 "Grisen" (1989)
Toyota Supra MK3 MA70 "AE86 on steroids" (1992)
joloop
11 november 2012 · 3 Inlägg

är det någon som har programmet till Defa DVS90?

joloop
12 november 2012 · 3 Inlägg

Frågan är om någon har det man behöver
programmet och kopplingsschemat

xXSammy
13 november 2012 · 6 569 Inlägg

Boxen måste programmeras först, det gör du via datorn. När det är klart får man instruktioner som skrivs ut, efter det är det bara att montera.

Om något problem uppstår så behöver du datorn igen, där kan du också justera känsligheten på fönsterkrossen så det inte larmar när det haglar. Fast det bör man kolla innan man monterar allt också.

De/Dem
joloop
25 november 2012 · 3 Inlägg

tack för input men jag visst att jag var tvungen att koppla den till dator först, problemet var att få tag på Defa express,
Problemet löst , för jag har defa express och larmet funkar kanon.

Ritz
1 april 2014 · 6 Inlägg

joloop skrev:
tack för input men jag visst att jag var tvungen att koppla den till dator först, problemet var att få tag på Defa express,
Problemet löst , för jag har defa express och larmet funkar kanon.

Nu vet jag att det är längesen, men hur fick du tag i defa express? måste programmera min låda!

HA4g3n
25 april 2014 · 2 Inlägg

Hej!

Jag är också väldigt intresserad av Defa Express programvaran om någon har denna så skulle det uppskattas mkt om
man fick tag på den, sedan kanske man kan lägga upp en manual så fler kan nyttja.

xXSammy
25 april 2014 · 6 569 Inlägg

Larmprogrammet laddas ner via Defas hemsida har jag för mig, måste ha konto där dock och det är nog bara större återförsäljare som har.

Olika manualer från bil till bil.

De/Dem
HA4g3n
27 april 2014 · 2 Inlägg

Ja så är det, men jag skulle vilja administrera larmet själv med att konfigurera känsligheten på larmet och alla outputs bla. smile

MrStrumpan
3 maj 2022 · 3 Inlägg

Jag skulle behöva Defa Express, är det någon som har det?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang