Hamilton skrev:
Du har fått det hela om bakfoten, det är inte så att en bil blir förcerkad över en natt så som du beskriver.
"betydande belopp" i det här fallet är oftas 30 000 eller mer och att någon skulle göra en inbetalning mitt inatten och få bilen förverkad dagen efter är nog lika stor som att få 7rätt på lotto.
Mvh
Hamilton
Jag är van vid att läsa deras konstiga texter och du vet väl hur det har gått med den andra om skrotbilar nu.
Ingen bil blir förverkad, dom skriver att dom får panträtt, dvs kan släpa bort den till förvar tills de ser att allt är betalt, betydande belopp står inte alls men det kan räcka med 10.000 i p.-böter för det har ingen normal, möjligen Guillou och någon till rik jävel som garvar och slarvar.
Jag sålde på leasing och hade panträtt till det mesta, man hoppade över fogden och tog tillbaks det som inte var betalt, med risk att det just betalts.
Risken är liten som du skriver men massmedia kommer att älska det att felfria bilar släpas bort, även om folk varnas.
Jag har sålt en massa bilar, att som privatsäljare kolla någon en kväll eller helg som köper en bil kontant är inte vanligt, säljare är naiva.
Vi får se vad lagrådet hittar.
Är bilarna något att ha kan fogden ta dom annars med nuvarande lag. Är det skrotbilar blir det en samhällsbelastning.
Själv bor jag i villa och är mer oroad över det andra om att bilar måste besas som bara står avställda hemma i garaget, under renovering.