Söker någon som kan byta min koppling för en slant - 940, m90 HALLAND

oscen
27 augusti 2012 · 4 Inlägg

Som rubriken lyder söker jag någon i halland (bor i Falkenberg) som är villig att göra ett kopplingsbyte.
940 med m90 låda, har alla delar.

mvh

Louksor
27 augusti 2012 · 1 915 Inlägg

Ett tips är att kolla med en skola som har fordonsteknisk linje om det finns i närheten, de brukar kunna reparera till lågt pris och så får de samtidigt lite utbildning smile

Har man en lyft så är det klart på under en timme.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
zemet
27 augusti 2012 · 4 056 Inlägg

Louksor skrev:
Ett tips är att kolla med en skola som har fordonsteknisk linje om det finns i närheten, de brukar kunna reparera till lågt pris och så får de samtidigt lite utbildning smile

Har man en lyft så är det klart på under en timme.

Dedär tror jag på när jag ser det. 1 timme för att göra kopplingsbyte måste vara ett rekord. Speciellt om man aldrig gjort det innan.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Mobeerg carzy
27 augusti 2012 · 461 Inlägg

Jag och min vän gjorde kopplingsbyte på hans 940 med m90 på 40 minuter, i mitt garage med smörjgropp. Nu var det ju inte första gången vi gjorde det, men om man tänker till så är det inte så bökigt o lossa en låda och byta koppling och svänghjul.
Så något rekord är det nog absolut inte ska du se.. smile

Edit ; Om du hade bott närmare hade jag kunnat hjälpa dig, men brukar alltid finnas någon som behöver lite extra cash så hoppas du får napp.

Senast redigerat av Mobeerg (27 augusti 2012)

Team BSG
zemet
27 augusti 2012 · 4 056 Inlägg

Då får jag väll anse mig som felbevisad dåsmile

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Louksor
27 augusti 2012 · 1 915 Inlägg

Har man lite mekvana så är det inga problem.

Och har man gjort det förr och har tillgång till billyft, växellådslyft och mutterknackare så går det ännu snabbare.

zemet skrev:
Dedär tror jag på när jag ser det. 1 timme för att göra kopplingsbyte måste vara ett rekord. Speciellt om man aldrig gjort det innan.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
oscen
28 augusti 2012 · 4 Inlägg

Ja man kan ju hoppas! Grejen är den att jag kan göra det själv men är väl för bekväm, orkar inte ligga och kräla några timmar med en tung låda över sig smile

Mobeerg skrev:
Jag och min vän gjorde kopplingsbyte på hans 940 med m90 på 40 minuter, i mitt garage med smörjgropp. Nu var det ju inte första gången vi gjorde det, men om man tänker till så är det inte så bökigt o lossa en låda och byta koppling och svänghjul.
Så något rekord är det nog absolut inte ska du se.. smile

Edit ; Om du hade bott närmare hade jag kunnat hjälpa dig, men brukar alltid finnas någon som behöver lite extra cash så hoppas du får napp.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang