3817
Sök

Nytt busbil projekt.Turbomotor, Samlad

Här lägger jag upp lite info med bilder om mitt nya projekt, Tänkte ta en riktigt sleten gammal bil och renovera + krutmaskin under huven!

Garaget Anhängare!
269 961 Visningar
Uppdaterades senast 23 juli 2014
Pim_Pim
20 november 2012
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:
Skicka ner en v kam åt mig ! smile

dom är redan sålda hmm

Va fan då. sad
Tar en a-kam istället då smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:
Skicka ner en v kam åt mig ! smile

dom är redan sålda hmm

Va fan då. sad

e inte det en turbo kam?  har nog ingen sån sad

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

1 574 Inlägg
20 november 2012
Såg bra ut tills ja såg en bild där de ser ut som du har kapat av huvudbågen å ska svetsa ihop den? mad
Det är ett stoooort nejnej!!
Ser väl bra ut annars, smarta lösningar osv.. smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Brago skrev:
Såg bra ut tills ja såg en bild där de ser ut som du har kapat av huvudbågen å ska svetsa ihop den? mad

du menar vid 90 böjjen? på högersida?

Skulle man vurpa så böjer ju sig röret före det spricker, eldar man ihop de där med svetsen så blir de väl som att det inte skulle varit kapat från början typ! tongue
Smälter på fint nu smile
Senast redigerat av NoFantasy (20 november 2012)

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
20 november 2012
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:
NoFantasy skrev:

dom är redan sålda hmm

Va fan då. sad

A-kam sitter förgasar motorn, tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
_Performance_ skrev:
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:

Va fan då. sad

A-kam sitter förgasar motorn, tongue

aha big_smile

några a kammar har jag inte, inte vad jag har sett big_smile

1 574 Inlägg
20 november 2012
NoFantasy skrev:
Brago skrev:

Skulle man vurpa så böjer ju sig röret före det spricker, eldar man ihop de där med svetsen så blir de väl som att det inte skulle varit kapat från början typ! tongue
Smälter på fint nu smile

De finns anledningar till att det är strängt förbjudet att kapa och svetsa ihop huvudbåge..
men vågar du chansa så äre ditt val roll

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Brago skrev:
NoFantasy skrev:
Brago skrev:

Smälter på fint nu smile

De finns anledningar till att det är strängt förbjudet att kapa och svetsa ihop huvudbåge..
men vågar du chansa så äre ditt val roll

ah förstår de. men är ingen godkänd bur, och tar risken smile

1 433 Inlägg
21 november 2012
nu får du fan sälja gammla buren i andra bilen wink

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
haha,  det går nog inte jag med på smile

1 433 Inlägg
21 november 2012
men hur är tankarna då ? ha 2 Isbilar ? big_smile  synd att den andre har  nya fronten annars hade jag köpt en av dig så jag slipper göra allt kaross jobb! bara ned med vr6:an i svinet! smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
SylvesterStallone skrev:
men hur är tankarna då ? ha 2 Isbilar ? big_smile  synd att den andre har  nya fronten annars hade jag köpt en av dig så jag slipper göra allt kaross jobb! bara ned med vr6:an i svinet! smile

hälften 740 hälften 940 hehe, Fronten är tagen från en 940. Men tror inte att jag kommer att sälja nån av dom,
roligt att ha 2st så man kan väljja, nedå har bara blivit så! smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Lägger upp en bild på hur växelspaken blev, alla lägen fungerar riktigt bra fast motorn inte sitter på plats, Blir ett visst fladder på lådan utan motorn, extremt. Mittenkudden är på väg att ge sig. så med ny kudde och motor ihopbulltad så blir de nog skitnajs, bara punktad nu spar på gasen i svetsen smile

Blir ett hemmabyggt insug också! kommer att köra med förgasare, dubbla SU turboförgasare! big_smile
kommer alltså inte åka runt och spara på bensin smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-46be9e2c446fef6722296f78a63f64ab.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-5d6cdac1149c7d6a33acf4c5ca9d0165.jpg

127 Inlägg
21 november 2012
ser kalas bra ut dehär ju:)
angående hydrauliska kryckan så e det ni pratar om en sån reduceringsventil så att bromstrycket går genom handbromsen om jag fattat rätt? du såg ut att ha en lite stabilare broms cylinder men på andra handbromsar vet jag att de inte e nåt vidare att dra så bromstrycket flödar genom dom, dubbla OK känns mycket säkrare och är inte mycke extra jobb för å inte riskera att handbroms helvetet nyper helt när man ska åka på ställ i en motorvägs avfart till exempel;)

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
dubbla ok känns smidigast och billigst, ah gratis faktiskt. För har ok liggandes! bara rör och slang som man få köpa!

Hur menar du att den låser sig?

127 Inlägg
21 november 2012
NoFantasy skrev:
dubbla ok känns smidigast och billigst, ah gratis faktiskt. För har ok liggandes! bara rör och slang som man få köpa!

Hur menar du att den låser sig?

jag har handbroms från KL och dom handbromsarna e det några som varit med om att packningarna gått sönder inuti, antagligen har dom dragit bromsen och bromsat me foten samtidigt så har den fastnat i draget läge, ville inte riskera de så ja byggde dubbla ok

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
aha var som fan..  vet inte ifall du sett några bilder på den gamla kryckan, För de där systemet ska inte användas. Blir ett nytt med den där 1krets cylindern.
Konstigt att de har låst sig för er, alltså måste ju vara nått med oket som har kärvat?

127 Inlägg
21 november 2012
NoFantasy skrev:
aha var som fan..  vet inte ifall du sett några bilder på den gamla kryckan, För de där systemet ska inte användas. Blir ett nytt med den där 1krets cylindern.
Konstigt att de har låst sig för er, alltså måste ju vara nått med oket som har kärvat?

aa den ser lite stabilare ut
jag har aldrig varit med om det men sett några diskussioner om det, och skriver nån att dom själva varit med om det och rekomenderar dubbla ok så behövde inte jag fortsätta läsa mer, bara ut å smeka på 2 ok:)

1 574 Inlägg
21 november 2012
Varför krångla till det med två ok när man kan enkelt montera en växelventil och slippa massa tjall om du ska byta axel osv? .. roll

1 213 Inlägg
22 november 2012
Helrätt med den spaken. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

Sök