Såg bra ut tills ja såg en bild där de ser ut som du har kapat av huvudbågen å ska svetsa ihop den? Det är ett stoooort nejnej!! Ser väl bra ut annars, smarta lösningar osv..
Såg bra ut tills ja såg en bild där de ser ut som du har kapat av huvudbågen å ska svetsa ihop den? Det är ett stoooort nejnej!! Ser väl bra ut annars, smarta lösningar osv..
du menar vid 90 böjjen? på högersida?
Skulle man vurpa så böjer ju sig röret före det spricker, eldar man ihop de där med svetsen så blir de väl som att det inte skulle varit kapat från början typ! Smälter på fint nu
Senast redigerat av NoFantasy (20 november 2012)
Kolla min busbilBILEN HÄRLämna en kommentar eller nått
Skulle man vurpa så böjer ju sig röret före det spricker, eldar man ihop de där med svetsen så blir de väl som att det inte skulle varit kapat från början typ! Smälter på fint nu
De finns anledningar till att det är strängt förbjudet att kapa och svetsa ihop huvudbåge.. men vågar du chansa så äre ditt val
De finns anledningar till att det är strängt förbjudet att kapa och svetsa ihop huvudbåge.. men vågar du chansa så äre ditt val
ah förstår de. men är ingen godkänd bur, och tar risken
men hur är tankarna då ? ha 2 Isbilar ? synd att den andre har nya fronten annars hade jag köpt en av dig så jag slipper göra allt kaross jobb! bara ned med vr6:an i svinet!
men hur är tankarna då ? ha 2 Isbilar ? synd att den andre har nya fronten annars hade jag köpt en av dig så jag slipper göra allt kaross jobb! bara ned med vr6:an i svinet!
hälften 740 hälften 940 hehe, Fronten är tagen från en 940. Men tror inte att jag kommer att sälja nån av dom, roligt att ha 2st så man kan väljja, nedå har bara blivit så!
Lägger upp en bild på hur växelspaken blev, alla lägen fungerar riktigt bra fast motorn inte sitter på plats, Blir ett visst fladder på lådan utan motorn, extremt. Mittenkudden är på väg att ge sig. så med ny kudde och motor ihopbulltad så blir de nog skitnajs, bara punktad nu spar på gasen i svetsen
Blir ett hemmabyggt insug också! kommer att köra med förgasare, dubbla SU turboförgasare! kommer alltså inte åka runt och spara på bensin
ser kalas bra ut dehär ju:) angående hydrauliska kryckan så e det ni pratar om en sån reduceringsventil så att bromstrycket går genom handbromsen om jag fattat rätt? du såg ut att ha en lite stabilare broms cylinder men på andra handbromsar vet jag att de inte e nåt vidare att dra så bromstrycket flödar genom dom, dubbla OK känns mycket säkrare och är inte mycke extra jobb för å inte riskera att handbroms helvetet nyper helt när man ska åka på ställ i en motorvägs avfart till exempel;)
dubbla ok känns smidigast och billigst, ah gratis faktiskt. För har ok liggandes! bara rör och slang som man få köpa!
Hur menar du att den låser sig?
jag har handbroms från KL och dom handbromsarna e det några som varit med om att packningarna gått sönder inuti, antagligen har dom dragit bromsen och bromsat me foten samtidigt så har den fastnat i draget läge, ville inte riskera de så ja byggde dubbla ok
aha var som fan.. vet inte ifall du sett några bilder på den gamla kryckan, För de där systemet ska inte användas. Blir ett nytt med den där 1krets cylindern. Konstigt att de har låst sig för er, alltså måste ju vara nått med oket som har kärvat?
aha var som fan.. vet inte ifall du sett några bilder på den gamla kryckan, För de där systemet ska inte användas. Blir ett nytt med den där 1krets cylindern. Konstigt att de har låst sig för er, alltså måste ju vara nått med oket som har kärvat?
aa den ser lite stabilare ut jag har aldrig varit med om det men sett några diskussioner om det, och skriver nån att dom själva varit med om det och rekomenderar dubbla ok så behövde inte jag fortsätta läsa mer, bara ut å smeka på 2 ok:)