Jag skall ta och byta stift samt olja på den snart innan man börjar köra igen
Han sa att de är dax och att göra för att den skall må bra
Oilsludge problem? Vill du förklara de lite mer nära?
finns jätte många ställen att läsa om det men för att försöka förklara det så lätt som möjligt, bilar (tex 9-5) som har kört korta sträckor där motorn inte hunnit bli varm, eller där man inte bytt ut motoroljan med jämna mellanrum så täpps oljekanalerna igen pga bristfällig smörjning:) du kan kolla upp det mer grundligt både här på garaget eller googla det ett enkelt sätt att få en bra uppfattning av hur bilen har gått är att ta ner oljetråget och rengöra silen
går det att montera ner tråget utan att ta ner hela framvagnen. och vad är det man ska kolla efter när det gäller detta.
jag tog ner tråget i samma veva som jag gjorde växellådsbyte så då rev jag ner hela subramen, men ja det går att ta ner oljetråget utan att ta ner ramen, jag skulle gissa på att det finns bilder på när någon gjort detta, annars så gissar jag på att man lossar ramen bakifrån och tar lös bakre motorfästet så bör det gå att få ner tråget, trångt och jävligt men allt går !
sant, men jag har inte tillgång till lyft nära så det blev lättare att stå hemma, sen ifall man ska ta ner hela subramen så är det lättare på bockar eftersom man ska höja och sänka motorn å hålla på
sant, men jag har inte tillgång till lyft nära så det blev lättare att stå hemma, sen ifall man ska ta ner hela subramen så är det lättare på bockar eftersom man ska höja och sänka motorn å hålla på
för att lossa tråget behöver man väl inte lossa subframen ? Har sj tagit ner tråget på 9-5 utan att röra subframen....
sitter inte subramen över vissa delar utav tråget eller är det jag som är ute och cyklar? för enligt mitt minne så täck ungefär hälften utan de typ 16 bultarna :s