3741
Sök

Handskfack på 940 91- HJÄLP :(

17 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
Hej garagetgrabbar! Köpte en 940 i början av sommaren som jag är väldigt nöjd med, dock har jag ett litet problem. När jag köpte bilen märkte jag att det inte gick att öppna handskfacket och ännu har jag inte gjort någon vidare ansträngning att få upp det heller. men nu är det nog dags, kanske ligger en bomb i det? kanske inte då..
Jag tror själv att det gått i baklås för jag kan låsa "handtaget" och låsa upp det, men när jag vrider den lilla knappen eller vad man ska säga så kan jag inte dra ut luckan, fast jag kan vrida det hela vägen.
lite svårt att förklara men hoppas ni tagit tid att läsa det jag skrivit

Hjälp mig snälla, hur får jag upp det på bästa sätt? smile
Bilen finns på min profil.

Forummoderator
26 471 Inlägg
3 september 2012
Farsan fick samma problem med sitt handskfack i sin 940. Han lämnade in det hos en verkstad för låset var trasigt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

17 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Farsan fick samma problem med sitt handskfack i sin 940. Han lämnade in det hos en verkstad för låset var trasigt.

Okej ja det lutar åt det hållet.. men det kostar ju faktiskt pengar haha! tänkte om man kanske kunna göra det själv men kanske lika bra att lämna in. vad det nån typ av lås verkstad eller bara en vanlig bilmekaniker?

Forummoderator
26 471 Inlägg
3 september 2012
bergstenanton skrev:
Mack skrev:

Okej ja det lutar åt det hållet.. men det kostar ju faktiskt pengar haha! tänkte om man kanske kunna göra det själv men kanske lika bra att lämna in. vad det nån typ av lås verkstad eller bara en vanlig bilmekaniker?

Vanlig bilmekaniker.
Men har du inte tummen mitt i handen som farsan min så kan du väl dyrka upp låset och sen byta ut det själv?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

17 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Mack skrev:
bergstenanton skrev:
Mack skrev:

Vanlig bilmekaniker.
Men har du inte tummen mitt i handen som farsan min så kan du väl dyrka upp låset och sen byta ut det själv?

Ska nog försöka göra det själv! har en gammal 88ans 740 som jag ska ha som vinterbil, så om jag får upp låset på 940in borde det vara samma. och då är det ju bara att byta :-)

Fri fart för ett fritt folk!
14 724 Inlägg
4 september 2012
ta bort plasten under hansfacket ta och stoppa in armen och känn efter

du kan inte jämföra en 740 med en 940 inte samma bräda men bara att känna du bör få in armen upp dit ivärsta fall så släpper du handsfacket i nederkant bara och viker ut det lite sitter med 2st m6 muttrar och pinnbultar som man får ta loss sen går det att vrida ut en hel del sitter dock med 2skruvar bakom luckan

Kör fort så hinner inget hända...

17 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Growe skrev:

du kan inte jämföra en 740 med en 940 inte samma bräda men bara att känna du bör få in armen upp dit ivärsta fall så släpper du handsfacket i nederkant bara och viker ut det lite sitter med 2st m6 muttrar och pinnbultar som man får ta loss sen går det att vrida ut en hel del sitter dock med 2skruvar bakom luckan

Jahaa kan man göra så? får prova med det då och tack för att ni svarar!

Fri fart för ett fritt folk!
14 724 Inlägg
4 september 2012
bergstenanton skrev:
Growe skrev:

Jahaa kan man göra så? får prova med det då och tack för att ni svarar!

det ska inte vara några problem bara du får in näven..
låsbläcket är fjädrande så det ska fungera

Kör fort så hinner inget hända...

17 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Allt har löst sig! Tog låset från min skotiga 740 och satte i och det passade alldeles utmärkt :-)

Sök