3066
Sök

855 T5 -1995 trimning & tuning

SENASTE - XENON VS HALOGEN

Svetsare
41 618 Visningar
Projektet avslutat 26 december 2012
Svetsare
828 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
#21
precis vart iväg o lämnat in bilen och hämtat den igen , bromsarna fungerar igen skönt som bara den , huvudbroms cylindern var hel bara en jäklans massa luft i systemet , blir nog att beställa hem ett nytt xenonkit !

Angry Drift Team

73 Inlägg
14 september 2012
#22
Trevlig bil! detta ska följas smile


Svetsare
828 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
#23
kanis skrev:
Trevlig bil! detta ska följas smile

härligt smile

Angry Drift Team

920 Inlägg
14 september 2012
#24
naaajsz prem lagd !

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

Svetsare
828 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
#25
BNRacing skrev:
naaajsz prem lagd !

tackar

Angry Drift Team

Svetsare
828 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
#26
sådär då har man fått hem 2 olika chip som jag bytte till mig mot en wastgate som bara låg !

ena chipet är steg ett och andra är steg 3 , autotech

som såklart måste lödas om och sådär !

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-e6fe422479b82a9cfd6539a7b694565a.jpg


problemet just nu med bilen innan nått av dom där åker i är att turbon verkar ha gett upp eller möjligtvis wastgate som är paj , full gas går bilen upp ca 1mm på turbo mätarens skala vilket gör att den går sämre än en epa traktor , så det måste lösas hoppas kunna ta reda på det snart , det var väl allt för stunden just nu

om någon har liknande erfarenhet med turbo strul eller så så skriv gärna tips o råd mottages GÄRNA roll

Angry Drift Team

eatsleeprace
19 september 2012
#27
Kan vara också så att någon tryckslang kan vara lös och släpper ut all tryck. Eller så är det la WG:n eller turbon som har sjungit sin sista sång =/

558 Inlägg
19 september 2012
#28
Kan vara tryckslangen vid spjället och tomgångs motorn.. Min hade spruckit där och gick dåligt svart rykte och bluddrade å hade sig, ladde knappt halva mätaren då men efteråt 1,2..vart en helt ny bil efter bytet! Så Kolla alla slangar först!smile


Svetsare
828 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
#29
tack för båda tipsen , misstänker själv att det är wg som är trasig eller hakat upp sig på något vis, ska ta och kolla upp det när tiden finns ! tack igen smile

Angry Drift Team

Svetsare
828 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#30
sådär med glädje så kan jag uppdatera 2 bra saker , äntligen fått beskedet om körkortet , jag får tillbaka det den 28e oktober då har jag vart utan i 2 månader totalt , känns gött , andra bra är att jag av hjälp fixat turbon , någon hade skruvat ner fruktansvärt på wastgate staven eller vad det heter, så bilen laddade i princip igenting , nu har jag skruvat upp den igen och det ryter fint ifrån motorn , ska dock skruva ner det en aning, laddar nästan hela , tänkte likka på maxat 0,6-0,7bar nu innan chipet flyger i så man inte får mega ladd o smäller turbon.

det var väl allt ifrån denna uppdatering tackar !

Angry Drift Team

eatsleeprace
21 september 2012
#31
Som jag har fattat det rätt så har du en 2.0T och max ladd är 0.9bar med steg 3 , lita inte på det jag säger men har för mig det haha ! Aja grattis till körkortet tillbaka iallafall smile

Svetsare
828 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#32
eatsleeprace skrev:
Som jag har fattat det rätt så har du en 2.0T och max ladd är 0.9bar med steg 3 , lita inte på det jag säger men har för mig det haha ! Aja grattis till körkortet tillbaka iallafall smile

t5an är en 2.0t dvs 211hk orginal , med 0,4 i grundladd har jag fått höra och du bör inte köra med högra än 0,65 det kan man ju skruva upp själv på wgstaven , sen när chipet kommer i så ökar det ju ännu mer , räknar väl på att ladda 1.0-1.3 bar iallafall , chipet behövs ju för tändningen o bränsle skulle jag tippa på , det som sitter ju får ju sitta tills allt annat trim kommer på bilen , räknar med o landa runt 350 när jag e klar ! känns lite överdrivet med mer än så och fwd..

tack så mycket blir roligt o köra bil igen även om jag provkör runt huset lite hastigt ibland !

Angry Drift Team

eatsleeprace
21 september 2012
#33
Ska observera det att 2 litarn är känsligare än 2.3a . Min kompis har också en 2.0a och han har steg 3 och hans ladd ligger på 0.8 efter chippningen, och det håller sig stabilt. 2.3a kan ju ladda 1.1 - 1.3 beroende på skicket i motorn , dessvärre är mina kunskaper dåliga när det gäller 2.0a , vill ju inte att knäcker några vevar tongue

eatsleeprace
21 september 2012
#34
Fick höra att man kan ladda max 1.2 BAR på en 2 Litare, så mitt fel där smile

Svetsare
828 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#35
eatsleeprace skrev:
Fick höra att man kan ladda max 1.2 BAR på en 2 Litare, så mitt fel där smile

se där , då är det bara o ladda på då smile jag laddade möjligt 1.2 nu utan chip , efter jag snurra till på wg som dom hade skruvat in , har ingen laddtrycksmätare i bilen förutom orginalen som sitter i original , men va ute o skruvade ner den lite så bör ladda straxt över orginal nu vilket är helt okej , ska köpa lite mätare nu snart hade jag tänkt så man kan få lite mer exakta siffror , blir ju dyrt o ladda för mycket haha smile tack iallafall ! smile

Angry Drift Team

eatsleeprace
21 september 2012
#36
Det kan bli fruktansvärt dyrt att inte veta. Men fick lite extra info vad som är skillnad mellan 2.0 och 2.3 är följande =  2,0 & 2,3 har samma vevstakar i grovlek som sagt. Däremot har 2,0 kortare slaglängd (77mm) och i gengäld högre kolvar(+6,5mm)  . Kanske är alltid bra att veta i bakhuvudet ! smile  Fick info från Fire-fox här på garaget och tror knappast att han har fel ang 800 seriens t5 motorer fungerar ! smile
Senast redigerat av eatsleeprace (21 september 2012)

Svetsare
828 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#37
eatsleeprace skrev:
Det kan bli fruktansvärt dyrt att inte veta. Men fick lite extra info vad som är skillnad mellan 2.0 och 2.3 är följande =  2,0 & 2,3 har samma vevstakar i grovlek som sagt. Däremot har 2,0 kortare slaglängd (77mm) och i gengäld högre kolvar(+6,5mm)  . Kanske är alltid bra att veta i bakhuvudet ! smile  Fick info från Fire-fox här på garaget och tror knappast att han har fel ang 800 seriens t5 motorer fungerar ! smile

det blir ju det , skulle motorn rasa åker det nog i en v70r motor ! jo jag googlade det där också det skiljer ju på slaget och på kolvarna , rätt intressant faktiskt det kanske man kan ta och pilla lite på ! jaha okej ska spana in han smile

Angry Drift Team

198 Inlägg
21 september 2012
#38
Min har inte grundladd på 0.4, utan 0.6 - 0.7 typ smile o 1.1 med atech chip. Och det är en 2.0L

Turbo är ett måste!

98 Inlägg
21 september 2012
#39
min e 2,0 o ja har laddat 1,2-1,4 men nu har ja turbo ras på min mindre kul

Svetsare
828 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#40
Racerpatrick skrev:
Min har inte grundladd på 0.4, utan 0.6 - 0.7 typ smile o 1.1 med atech chip. Och det är en 2.0L

okej jag läste mig till att det är 0,4 i grundladd sedan om man tog bort nån kabel eller var det var så ökade det till 0.6 lite förvirrad i det hela och kanske inte expert , just nu laddar jag iaf hela mätaren ut utan chip vilket inte är så nyttigt heller så ska skruva ner o trassla tills det börjar bli mot original sedan smälla på steg 3 chipet !

Angry Drift Team


Sök