3066
Sök

855 T5 -1995 trimning & tuning

SENASTE - XENON VS HALOGEN

Svetsare
41 618 Visningar
Projektet avslutat 26 december 2012
Svetsare
828 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
precis vart iväg o lämnat in bilen och hämtat den igen , bromsarna fungerar igen skönt som bara den , huvudbroms cylindern var hel bara en jäklans massa luft i systemet , blir nog att beställa hem ett nytt xenonkit !

Angry Drift Team

73 Inlägg
14 september 2012
Trevlig bil! detta ska följas smile

Svetsare
828 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
kanis skrev:
Trevlig bil! detta ska följas smile

härligt smile

Angry Drift Team

920 Inlägg
14 september 2012
naaajsz prem lagd !

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

Svetsare
828 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
BNRacing skrev:
naaajsz prem lagd !

tackar

Angry Drift Team

Svetsare
828 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
sådär då har man fått hem 2 olika chip som jag bytte till mig mot en wastgate som bara låg !

ena chipet är steg ett och andra är steg 3 , autotech

som såklart måste lödas om och sådär !

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-e6fe422479b82a9cfd6539a7b694565a.jpg

problemet just nu med bilen innan nått av dom där åker i är att turbon verkar ha gett upp eller möjligtvis wastgate som är paj , full gas går bilen upp ca 1mm på turbo mätarens skala vilket gör att den går sämre än en epa traktor , så det måste lösas hoppas kunna ta reda på det snart , det var väl allt för stunden just nu

om någon har liknande erfarenhet med turbo strul eller så så skriv gärna tips o råd mottages GÄRNA roll

Angry Drift Team

eatsleeprace
19 september 2012
Kan vara också så att någon tryckslang kan vara lös och släpper ut all tryck. Eller så är det la WG:n eller turbon som har sjungit sin sista sång =/

558 Inlägg
19 september 2012
Kan vara tryckslangen vid spjället och tomgångs motorn.. Min hade spruckit där och gick dåligt svart rykte och bluddrade å hade sig, ladde knappt halva mätaren då men efteråt 1,2..vart en helt ny bil efter bytet! Så Kolla alla slangar först!smile

Svetsare
828 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
tack för båda tipsen , misstänker själv att det är wg som är trasig eller hakat upp sig på något vis, ska ta och kolla upp det när tiden finns ! tack igen smile

Angry Drift Team

Svetsare
828 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
sådär med glädje så kan jag uppdatera 2 bra saker , äntligen fått beskedet om körkortet , jag får tillbaka det den 28e oktober då har jag vart utan i 2 månader totalt , känns gött , andra bra är att jag av hjälp fixat turbon , någon hade skruvat ner fruktansvärt på wastgate staven eller vad det heter, så bilen laddade i princip igenting , nu har jag skruvat upp den igen och det ryter fint ifrån motorn , ska dock skruva ner det en aning, laddar nästan hela , tänkte likka på maxat 0,6-0,7bar nu innan chipet flyger i så man inte får mega ladd o smäller turbon.

det var väl allt ifrån denna uppdatering tackar !

Angry Drift Team

eatsleeprace
21 september 2012
Som jag har fattat det rätt så har du en 2.0T och max ladd är 0.9bar med steg 3 , lita inte på det jag säger men har för mig det haha ! Aja grattis till körkortet tillbaka iallafall smile

Svetsare
828 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
eatsleeprace skrev:
Som jag har fattat det rätt så har du en 2.0T och max ladd är 0.9bar med steg 3 , lita inte på det jag säger men har för mig det haha ! Aja grattis till körkortet tillbaka iallafall smile

t5an är en 2.0t dvs 211hk orginal , med 0,4 i grundladd har jag fått höra och du bör inte köra med högra än 0,65 det kan man ju skruva upp själv på wgstaven , sen när chipet kommer i så ökar det ju ännu mer , räknar väl på att ladda 1.0-1.3 bar iallafall , chipet behövs ju för tändningen o bränsle skulle jag tippa på , det som sitter ju får ju sitta tills allt annat trim kommer på bilen , räknar med o landa runt 350 när jag e klar ! känns lite överdrivet med mer än så och fwd..

tack så mycket blir roligt o köra bil igen även om jag provkör runt huset lite hastigt ibland !

Angry Drift Team

eatsleeprace
21 september 2012
Ska observera det att 2 litarn är känsligare än 2.3a . Min kompis har också en 2.0a och han har steg 3 och hans ladd ligger på 0.8 efter chippningen, och det håller sig stabilt. 2.3a kan ju ladda 1.1 - 1.3 beroende på skicket i motorn , dessvärre är mina kunskaper dåliga när det gäller 2.0a , vill ju inte att knäcker några vevar tongue

eatsleeprace
21 september 2012
Fick höra att man kan ladda max 1.2 BAR på en 2 Litare, så mitt fel där smile

Svetsare
828 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
eatsleeprace skrev:
Fick höra att man kan ladda max 1.2 BAR på en 2 Litare, så mitt fel där smile

se där , då är det bara o ladda på då smile jag laddade möjligt 1.2 nu utan chip , efter jag snurra till på wg som dom hade skruvat in , har ingen laddtrycksmätare i bilen förutom orginalen som sitter i original , men va ute o skruvade ner den lite så bör ladda straxt över orginal nu vilket är helt okej , ska köpa lite mätare nu snart hade jag tänkt så man kan få lite mer exakta siffror , blir ju dyrt o ladda för mycket haha smile tack iallafall ! smile

Angry Drift Team

eatsleeprace
21 september 2012
Det kan bli fruktansvärt dyrt att inte veta. Men fick lite extra info vad som är skillnad mellan 2.0 och 2.3 är följande =  2,0 & 2,3 har samma vevstakar i grovlek som sagt. Däremot har 2,0 kortare slaglängd (77mm) och i gengäld högre kolvar(+6,5mm)  . Kanske är alltid bra att veta i bakhuvudet ! smile  Fick info från Fire-fox här på garaget och tror knappast att han har fel ang 800 seriens t5 motorer fungerar ! smile
Senast redigerat av eatsleeprace (21 september 2012)

Svetsare
828 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
eatsleeprace skrev:
Det kan bli fruktansvärt dyrt att inte veta. Men fick lite extra info vad som är skillnad mellan 2.0 och 2.3 är följande =  2,0 & 2,3 har samma vevstakar i grovlek som sagt. Däremot har 2,0 kortare slaglängd (77mm) och i gengäld högre kolvar(+6,5mm)  . Kanske är alltid bra att veta i bakhuvudet ! smile  Fick info från Fire-fox här på garaget och tror knappast att han har fel ang 800 seriens t5 motorer fungerar ! smile

det blir ju det , skulle motorn rasa åker det nog i en v70r motor ! jo jag googlade det där också det skiljer ju på slaget och på kolvarna , rätt intressant faktiskt det kanske man kan ta och pilla lite på ! jaha okej ska spana in han smile

Angry Drift Team

198 Inlägg
21 september 2012
Min har inte grundladd på 0.4, utan 0.6 - 0.7 typ smile o 1.1 med atech chip. Och det är en 2.0L

Turbo är ett måste!

98 Inlägg
21 september 2012
min e 2,0 o ja har laddat 1,2-1,4 men nu har ja turbo ras på min mindre kul

Svetsare
828 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
Racerpatrick skrev:
Min har inte grundladd på 0.4, utan 0.6 - 0.7 typ smile o 1.1 med atech chip. Och det är en 2.0L

okej jag läste mig till att det är 0,4 i grundladd sedan om man tog bort nån kabel eller var det var så ökade det till 0.6 lite förvirrad i det hela och kanske inte expert , just nu laddar jag iaf hela mätaren ut utan chip vilket inte är så nyttigt heller så ska skruva ner o trassla tills det börjar bli mot original sedan smälla på steg 3 chipet !

Angry Drift Team

Sök