2724
Sök

Tillsats vid körning på E85, smörjning etc.

Adder
972 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Kör E85 i tanken och tänkte hälla i något för att få den att bl a smörja lite bättre.

Hitta detta: Red Line SI-Alcohol

Någon som har andra produkter att tipsa om ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

54 Inlägg
10 september 2012
har hört att den fungerar bra

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 september 2012
De drivmedel du köper på macken är färdiga att köra på utan att du behöver blanda i tillsatser.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Adder
972 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
torpis skrev:
De drivmedel du köper på macken är färdiga att köra på utan att du behöver blanda i tillsatser.

Jo visst men kostar de flera 100 kr litern så känns de ju som de inte skadar ?

Såg ditt inlägg om dvs färgämnen mm. Så, de borde ju inte göra skada så kan lite gärna köra med de smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

214 Inlägg
11 september 2012
torpis skrev:

Iofs inte e85, men fått höra från verkstad att dieseln är helt värdelös och man måste kasta i lite 2-t olja ibland, annars går spridare och annars skit? Polarens V70 D5 gick 11000 mil och dem sa att det var tack vare dieseln.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
11 september 2012
Adder skrev:
torpis skrev:

Jo visst men kostar de flera 100 kr litern så känns de ju som de inte skadar ?

Såg ditt inlägg om dvs färgämnen mm. Så, de borde ju inte göra skada så kan lite gärna köra med de smile

Du kan få köpa en smörjolja av mig, den kostar 1000kr á liter, så du får köpa 1 dl för 100:-, dyrare är alltid bättre.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
11 september 2012
Nobrando skrev:
torpis skrev:

Iofs inte e85, men fått höra från verkstad att dieseln är helt värdelös och man måste kasta i lite 2-t olja ibland, annars går spridare och annars skit? Polarens V70 D5 gick 11000 mil och dem sa att det var tack vare dieseln.

Det stämmer, vanligt med pumphaveri på amerikanska dieslar och det beror på "torr" diesel. Europeiska klarar sig bättre då dom är mer konstruerade för den dieseln vi har här. Sen har jag hört nån som sa att man inte ska ha tillsatser i common rail-motorer, men jag vet inte säkert hur det är med den saken. Andra äldre motorer däremot mår bara bra av smörjtillsatser, även såna som enligt spec ska klara dieseln.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

2 409 Inlägg
11 september 2012
henke_99 skrev:
Nobrando skrev:
torpis skrev:

Det stämmer, vanligt med pumphaveri på amerikanska dieslar och det beror på "torr" diesel. Europeiska klarar sig bättre då dom är mer konstruerade för den dieseln vi har här. Sen har jag hört nån som sa att man inte ska ha tillsatser i common rail-motorer, men jag vet inte säkert hur det är med den saken. Andra äldre motorer däremot mår bara bra av smörjtillsatser, även såna som enligt spec ska klara dieseln.

Måste hålla med där! Du ska bara veta vilken enorm skillnad det blir på farsans båt. På denna "moderna" miljödiesel så varvar skiten 1800rpm och med äldre fetare diesel så varvar den 2400rmp och fortsätter om man plågar den ;P Med några skvättar 2-t olja går den lite mindre hårt iaf på citydieseln ;P

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 september 2012
Det ni säger är i grunden att om man kör en motor på det drivmedel en är avsedd för så fungerar det utmärkt och där håller jag med er smile

Åker en V70 -07 D5 som gått 43000mil utan problem.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

2 409 Inlägg
11 september 2012
torpis skrev:
Det ni säger är i grunden att om man kör en motor på det drivmedel en är avsedd för så fungerar det utmärkt och där håller jag med er smile

Tycker dock att det är fördjävligt att man ska behöva tillsätta kemikalier för att en motor ska funka propert på bränslet som ska vara så miljövänligt.. hmm

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 september 2012
Nybergrobin skrev:
torpis skrev:

Tycker dock att det är fördjävligt att man ska behöva tillsätta kemikalier för att en motor ska funka propert på bränslet som ska vara så miljövänligt.. hmm

Tja, är motorn inte konstruerad för ett bränsle så är det ju en bonus om den går alls på det.

Sök