3745
Sök

Wv Caddy 1,9SDI problem med kyöarvatten...

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
har vitt skum i kylaren och så försvinner vattnet på  en dag eller två...
  ser ingebn läcka eller att den rycker vitt....
oljan ser okej ut..
bilen visar normaltempratur  och den kokar inte..... men jag får ingen värme i  hytten.... kan inte förstå vad det är för fel efter som jag inte hittar någon läcka eller liknande.....

tacksam för svar

Mvh// Okim // Jocke

1 142 Inlägg
12 september 2012
kan va locket till expansionskärlet som inte håller tätt å då dunstar vattnet bort

449 Inlägg
12 september 2012
kolla så det inte är blött inne på golvet... annars tror jag med på locket

Full Fart Spar Tid!!!

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
pressar ja ihop den övre kylarslangen som går till kylen....... alltspå klämmer ihop den med handen så skummar det upp i   behållaren....  men "pumpar" jag på slangen så händer det ingenting mer än att det  gungar lite i behållaren typ.......

Mvh// Okim // Jocke

1 142 Inlägg
12 september 2012
Okim skrev:
pressar ja ihop den övre kylarslangen som går till kylen....... alltspå klämmer ihop den med handen så skummar det upp i   behållaren....  men "pumpar" jag på slangen så händer det ingenting mer än att det  gungar lite i behållaren typ.......

när bilen är igång?

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
eller ja skummar och skummar....  pressar ja slangen så skummar det till men det slutar.....

Mvh// Okim // Jocke

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
yes
snoddas skrev:
Okim skrev:

när bilen är igång?

Mvh// Okim // Jocke

1 142 Inlägg
12 september 2012
de är inte blött på huven där expansionskärlet är då? tänkte om nu locket läcker borde ju de avdunstade vattnet vara där som droppar. att de skummar kan de kanske göra ändå:/

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
tjaaa jag får spekulera i detta imorgon när de tär ljust ute.... ser juh f n inget nu.....
men ja skall kolla det där med  locket.... annars vet ja inte va det kan vara??  har man ett litet hål  i kylen  kan det bli så då??? men ja ser  inget läkage där heller annars brujar det vara blött  eller stå som en liten stråle av trycket

Mvh// Okim // Jocke

1 142 Inlägg
12 september 2012
hål i kylaren har ja aldrig haft dock typ allt annat har ja vari med om. har skummat på nån av mina bilar med men kommer inte ihåg vad orsaken till just skummet var men vet att locket brukar vara boven när vatten försvinner spårlöst

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
okej får införskaffa mig ett nytt lock o testa sen big_smile

men det roliga är att när ja fyller på kylarvatten så kommer inte värmen i hytten för det,, utan   det blåser kallt endå   undrar varför??
snoddas skrev:
hål i kylaren har ja aldrig haft dock typ allt annat har ja vari med om. har skummat på nån av mina bilar med men kommer inte ihåg vad orsaken till just skummet var men vet att locket brukar vara boven när vatten försvinner spårlöst

Mvh// Okim // Jocke

1 142 Inlägg
12 september 2012
hmm. ska fundera lite

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
do it wink
snoddas skrev:
hmm. ska fundera lite

Mvh// Okim // Jocke

1 142 Inlägg
12 september 2012
termostaten

449 Inlägg
12 september 2012
vattenpumpen cirkulerar inte vattnet ordentligt skulle tro den e kass kommer värmen om du kör lite hårdare eller varvar mer???

Full Fart Spar Tid!!!

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
vet inte om det gör det...... för den funka förut idag när ja körde hem från jobbet.... o då var det värme  men så stängde jag av bilen och efter det ....... ingen värme... öppnade huven o kolla ner i kärlet o inget vatten?!??  fyllde på   men ingen värme kom...... och  då   skummet som ja beskrivit    innan

Mvh// Okim // Jocke

1 142 Inlägg
12 september 2012
men om vattenpumpen inte funkar som den ska så borde ju bilen koka.

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
min tanke med.... men  det skulle inte förvåna mig... men  pumpen o remmen byttes förra året så svårt att tro att den skulle va kass??? men shit happends
snoddas skrev:
men om vattenpumpen inte funkar som den ska så borde ju bilen koka.

Mvh// Okim // Jocke

1 142 Inlägg
12 september 2012
hmm prova byta locket. och märker du då att vattnet inte försvinner längre så prova pumpa som fan på kylarslangarna. för om de är som du beskriver så äre säkert luftbubbla i systemet.

449 Inlägg
12 september 2012
men den kan ju klara av att cirkulera i motorn men orkar inte in till värmepaketet eller så är något rör tätt in till värmepaketet.. hur står tempmätarn???

Full Fart Spar Tid!!!

Sök