Haha, men det där ser jur. riktigt bra ut! Man ska passa sig för 531 toppen, vassa saker var där något mer som blev skadat?
jadu jävla 531. men den gamla 530 gick aldrig något sönder. o sen vi satt på 531an har vi bytt bakaxel, jävla massa bakdäck, haft rödgldande bromsskivor plus avgassystem, motorkuddar, spakställ, och kardan då den gamla såg ut som en korkskruv efter en redig rivstart xD jao, sladdarna till backljus o lambdasond har den slitet sönder samt bucklat all plåt utav helvete runt om xD
Haha, låter ju bra det somsagt 531:an tar vad den kommer åt
Haha, men det där ser jur. riktigt bra ut! Man ska passa sig för 531 toppen, vassa saker var där något mer som blev skadat?
jadu jävla 531. men den gamla 530 gick aldrig något sönder. o sen vi satt på 531an har vi bytt bakaxel, jävla massa bakdäck, haft rödgldande bromsskivor plus avgassystem, motorkuddar, spakställ, och kardan då den gamla såg ut som en korkskruv efter en redig rivstart xD jao, sladdarna till backljus o lambdasond har den slitet sönder samt bucklat all plåt utav helvete runt om xD
jajjamän redigt vass o farlig sak det där, nästan man skär sej på avgaserna
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
jajjamän redigt vass o farlig sak det där, nästan man skär sej på avgaserna
hehe så in i helvete! xD han som ägde den innan kompisen min tog över den hade den 2000-2013 o han bytte aldrig olja, fyllde på lite bara då o då med gammal spillolja när lampan började lysa men den har ändå gått 50000mil
Du är liv
hehe så in i helvete! xD han som ägde den innan kompisen min tog över den hade den 2000-2013 o han bytte aldrig olja, fyllde på lite bara då o då med gammal spillolja när lampan började lysa men den har ändå gått 50000mil
Okej ja lika bra att inte byta olja i den då skär den väl ihop förmodar jag med en skötsel eller vad man nu ska kalla det brist på kanske är rätt ord.
Okej ja lika bra att inte byta olja i den då skär den väl ihop förmodar jag med en skötsel eller vad man nu ska kalla det brist på kanske är rätt ord.
vi blev dock tvungna o byta oljan i den då avgasvärdena inte gick igenom xD dock biltemas billigaste olja givetvis
Du är liv
vi blev dock tvungna o byta oljan i den då avgasvärdena inte gick igenom xD dock biltemas billigaste olja givetvis
plockade ju loss en ny låda på skroten igår till min kompis o märkte en sak med denna damasken
hel plastaskit det har jag aldrig sett, visste inte ens att det fans. men hur fan ska den sitta? ska den bara ligga nertryckt löst på den andra damasken? kollade aldrig rikitigt detta på skroten, ryckte bara dän skitet
kylarbalksdags! satte dit ett gammalt skrotkyl med spännband
ståltråd drogs även från kylet o runt en skruv till svängningsdämparen på torpedplåten för att det skulle stå rakt
balken hålls på plats medans jag ritar ut var den ska sitta o hål borras genom hyllorna så man kan svetsa uppifrån
borrat hål i andra hyllan
sen satt den där
la nån liten kattskit punkt först bara för o fästa den
andra sidan
nu ska vi svetsa uppifrån hyllorna
så ja inte dem snyggaste men det går
svetsar så mycket det går underifrån också, är dock helt kass på att svetsa upp o ner
här kapar jag till ett par egna bitar o svetsar i rambenen
frontplåten som ska sitta i balken får jag dock ta i veckan då jag inte hittade någon lagom tunn plåt o använda här
provmontering, blev bra som faan
Du är liv
Den där plastsaken i damasken är väldigt vanlig på 240, jag hade en sån på min. På 240 sitter det nämligen en annan damask orginal, en i gummi, så när om man ville ha en läderdamask så var man tvungen att ha en sån plastbit i för att annars lossnar den från orginaldamasken...
Den där plastsaken i damasken är väldigt vanlig på 240, jag hade en sån på min. På 240 sitter det nämligen en annan damask orginal, en i gummi, så när om man ville ha en läderdamask så var man tvungen att ha en sån plastbit i för att annars lossnar den från orginaldamasken...
ohfaan, sitter väl en gummi damask på 740 också? det gjorde det iaf på min. så då borde det ju bara vara att trycka dit den
liten update, svetsade klart balken idag o slipade ner all svets o blästrade innan ja rostskyddade, nu är det bara rosten kvar där stödlagret ska sitta den ska jag ta hand om imon sen är jag förhoppningsvis klar med all jävla rost.
svetsade ihop frontplåten med balken också
rostskyddat under blir karosserikitt här imon o alla andra ställen. sen ska jag spruta vaxbaserat rostskyddsmedel i det dära hålet i balken så det skyddar även mellan balken o batterihyllorna o sen spruta in underredsmassa när det torkat. alla kittade svetsfogar under blir det lite hammarlack på sen
va ju så fint väder igår så då blev det ju en raggarrunda till biltema o mcdonalds i en opel corsa xD rostskydd till balkar/trösklar mm flänsmuttrar till insug bultar o brickor till huvlås o lite sånt i fronten nya fina hjulbultar lite bröte till spackel/lackjobbet i motorrummet o såndär porrig slang o dra kablar i mina hemmakopplingar ska dras i dessa som går i motorummet så ser det snyggare ut än att det hänger kablar in-tejpade med 10kg eltejp sladden till oljetryckgivaren,dimjus/relä o tuta vet jag just nu som ska dras med sånt. fint nog lite mer jag inte kommer på nu
hämtade lack på meca i freddas också
imon blir det kittning o blästra sista rosten mvh
Du är liv
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.