Trevligt med nya fynd och coolt med bilhistorik. Ska till Volvo i morgon och handla lite så får passa på och fråga om dem kan ta fram det till min också Skrotenfynd är grejer det
Angående myntfacket så jupp, det ska bara sitta med två skruvar. Själv tycker jag det är lite synd att skruva direkt i instrumentpanelen så funderar på någon annan smart lösning
Ja det kan dom nog, var roligt att se Minder roligt var la att den vart inne på skadecenter vilket man ser på vänstra rambenet. Ja lite synd.
Mack skrev:
Kanske går att få fast myntfacket med dubbelhäftande 3M-tejp?
har tyvärr klabbat på så mycket vinylglans på brädan så ingen tejp fäster xD blir nog tyvärr o skruva dit den.
zagzer skrev:
Jag körde dubbelhäftande tejp på mitt myntfack jag fixa till min 740 förut, funkade fint Myntfacket är riktigt grymt ju, och smidigt
hehe tejpen fäster ej på min bräda pga all vinylglans o skit jag kletat på genom åren ja det verkar vara en finer uppfinning
mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
nya batterier o ny eltejp till batteriluckan på kameran så nu blir det blidupdate
allt spackeljobb börjar bli klart. Hoppas på att lackera motorrummet under påsk ledigheten
försökte göra iordning hålet man skruvar i pinnen som gör så batterit sitter fast. men efter 3 avdragna grispittar o 5 avkörda bor så kapade jag dän skiten istället o tåg en liten plåt som jag svetsade någon lång mutter på o sen dit med det den lilla bulten skruva jag bara i så det inte skulle rinna ner färg i gängorna
underifrån. försökte för skojs skull prova att spänna fast batteriet ett par gånger vilket jag inte lyckades med. när man spänt tills det tog stopp så var det hur enkelt som helst att bara lyfta ur det. gick o kollade på våran 945ah o så såg då att batterit i den hade sånadär "klackar" vilket mitt inte hade, så nu lär jag köpa ett nytt batteri för att kunna använda original-fastsättningen
btr är klar
tvättat lite i ultraljudstvätten. som nytt!
myntfacket blev riktigt bra efter lite tvätt o färg
Den gråa snuskiga äckliga original mattan i den åkte ur o limmade dit lite gle tyg istället
Funderar på att skaffa automatlåda också, står en 740 på skroten med automat som jag tänkte hämta i veckan. kan ju vara bra att ha liggandes ifall jag får gör mej att använda den någon gång
mvh
Du är liv
Skaffa automatlåden ifall att du vill börja använda automat!
Iövrigt, riktigt snyggt arbete du gjort på denna 740! Helt otroligt! Har själv en 740, fast en a-atraktor, fast den ska genomgå renovering sen ska jag skaffa en annan 740 och fixa upp den! Man får en riktig inspiration här när man ser det här arbetet!
Det är 4000 mils bytesintervall på automatlådorna men det är lika bra att byta olja vid varje service så växlar den bra sen Nackdelen är ju att det behövs så mycket olja ca 6-8 liter.
Skaffa automatlåden ifall att du vill börja använda automat!
Iövrigt, riktigt snyggt arbete du gjort på denna 740! Helt otroligt! Har själv en 740, fast en a-atraktor, fast den ska genomgå renovering sen ska jag skaffa en annan 740 och fixa upp den! Man får en riktig inspiration här när man ser det här arbetet!
Auda skrev:
Automatlåda kan du ju fixa om det ska bli en "glidar-bil"
Se bara till att skämma bort den med bra automatolja och byt oljan vid varje service så lever den länge!
volvo-93 skrev:
Det är 4000 mils bytesintervall på automatlådorna men det är lika bra att byta olja vid varje service så växlar den bra sen Nackdelen är ju att det behövs så mycket olja ca 6-8 liter.
vi får la se hur det blir med aut-låda. tror inte det blir något av det. tycker mer om manuell men automat hade också vart fint. men jag tror inte det blir något av det. Men blir nog iaf att hämta hem den ifall
tackar för alla kommentarer
Du är liv
var på mekonomen innan i vanlig ordning såhär på en söndag o kollade lite. Gick därifrån med ny bilstereo Var egentligen tänkt att skaffa en original radio men klarar mej inte utan usb/aux ingång
blev en sony stereo med bra ljud i Kopplade den till data nätaggregat o 2 st 6.5" högtalare innan o provspelade när det var p4 dans
imon fortsätter jag med det där eviga slipandet av spackel mvh
Du är liv