2692
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 430 827 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
50 Inlägg
22 december 2012
zakke240 skrev:
Tack för tipsen föresten din bil blir jätte bra !! smilesmile

När de gäller gamla volvo's, räcker det att koppla in ett nytt batteri från biltema så jävlar wink

6 740 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
blir bara en liten text update idag tongue
har idag kollat hur jävligt bromsslangarna från oken sitter i rören. fick bara loss en av 6 xD
så bak blir det att kona om och fram drar jag nya rör för det kan va kul o lära sej det också smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

1 011 Inlägg
23 december 2012

Behöver 2k epoxy blandas eller är det färdig att använda? Såg att det var 2 burkar.

Mycket fint jobb annars smile
Senast redigerat av Chrrille (23 december 2012)

Projekt: Volvo 740 GLE. Helrenovering/Originalprojekt 1986 - USA-stuk
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=239569

10 164 Inlägg
23 december 2012
Chrrille skrev:

Behöver 2k epoxy blandas eller är det färdig att använda? Såg att det var 2 burkar.

2k = 2komponents färg alltså blandas färg och härdare smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

6 740 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
Djo skrev:
Chrrille skrev:

2k = 2komponents färg alltså blandas färg och härdare smile

jajjamään man ska blanda en lika stor skvätt från varje burk så att säga. tillexempel om man vill ha 1deceliter så tar man en halv dl från den ena burken o så en halv från den andra tongue

Du är liv

6 740 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
Chrrille skrev:

tack! big_smile du gör ett mycket bra jobb du med wink

Du är liv

6 740 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
God Jul alla! tongue

Du är liv

156 Inlägg
24 december 2012
Henkix skrev:
God Jul alla! tongue

God jul! big_smile

1 677 Inlägg
24 december 2012
God jul! big_smile
Senast redigerat av gromitSWE (24 december 2012)

10 164 Inlägg
24 december 2012
God jul big_smile

Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

6 740 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
Idag e de ju jul big_smile och då brukar ju farbror tomten vara på besök med lite godis tongue
låter bilderna tala för sej själva idag cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-1e4c98320c8a4d6cb575b306ae50710b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-262ac558c37196929ab9843ea633d1b0.jpg

har inte fått tag i alla bromssaker ja ska byta än så som sköldar slangar o de sista oket bak, har inget brott med det, de är de sista som ska göras innan bilen ska ut på vägarna igen. men i januari fyller jag år och då kommer de sista. okena bak ska även målas guldiga och de nya oken fram kanske ska få ett extra lager guldfärg på sej (vet inte riktigt vad det är för guldig fin färg som sitter nu tänkte fråga det i ett forum här på garaget vill ju att de ska hålla länge o va fina smile ) sköldarna ska hammarlackas svarta sen. bromsokshållarna fram ska blästras o målas guldiga sen big_smile
kanske blir lite snålt med updateringar nu då sanden nästan e slut o de dröjer ca 2 veckor innan ja får ny tongue

allt från mej god jul igen tongue
Senast redigerat av Henkix (24 december 2012)

Du är liv

514 Inlägg
24 december 2012
Blir fint de här, nästan så man blir sugen på att damma av 760,n o göra nå liknande

6 740 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
volvochefen skrev:
Blir fint de här, nästan så man blir sugen på att damma av 760,n o göra nå liknande

tack tongue
hehe gör de om du vill smile kan la alltid va kul o greja lite? wink

Du är liv

10 164 Inlägg
25 december 2012
Om du nu inte vill slänga ut 350kr styck för ett par bromssköldar kan du göra egna som enbart täker in till trumorna i bromsskivorna har jag gjort på 244an ser snygare ut göre och besiktningen säger inget och alldrig haft problem med att bromsarna tagit dåligt pågrund av brist på skydd mot slaks och dyligt bara ett tips.

4 259 Inlägg
25 december 2012
Jag kör helt utan bromssköldar. Hatar dom, sitter alltid ivägen när man ska greja med oken lr liknande. Bes säger inget om det och det har inte påverkat mina bromsar alls.

6 740 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
hehe jo men ja vill ha nya sköldar så att det ser nytt o fint ut tongue lite måste de la ändå skydda ok från smuts? smile

Du är liv

6 740 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
Djo skrev:
Om du nu inte vill slänga ut 350kr styck för ett par bromssköldar kan du göra egna som enbart täker in till trumorna i bromsskivorna har jag gjort på 244an ser snygare ut göre och besiktningen säger inget och alldrig haft problem med att bromsarna tagit dåligt pågrund av brist på skydd mot slaks och dyligt bara ett tips.

139kr styck på biltema big_smile men tack för tipset tongue
besiktningen bryr sej inte om man har sköldar det får man bestämma själv men ja tycker det känns bäst med nya sköldar också nu när ja har nya ok,slangar halvår gamla skivor o belägg smile

Du är liv

6 740 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
tänkte ja skulle försöka få bort dom där jävla strålkastarna på bilen idag då det ska lagas lite rost där tongue
men skruvarna har ju rostat fast så de  bara snurrar med inuti så får la försöka borra bort det smile
kommer kanske lite bilder sen ikväll wink

Du är liv

10 164 Inlägg
25 december 2012
Henkix skrev:
Djo skrev:

139kr styck på biltema big_smile men tack för tipset tongue
besiktningen bryr sej inte om man har sköldar det får man bestämma själv men ja tycker det känns bäst med nya sköldar också nu när ja har nya ok,slangar halvår gamla skivor o belägg smile

okej dom hade te 740 jasja gör så du var bara ett tips.

92 Inlägg
25 december 2012
ser bra ut, gillar att du är nogran med rostlagningen vilket kommer löna sig i framtiden smile
mycket intresant projekt, premlagd big_smile

Sök