-Elfving's Volvo 740 turboprojekt ||Nytt 2/9-13

Sopslut
  • 56 Följare
  • 108 985 Visningar
  • Projektet avslutat 21 december 2015
-Elfving
20 november 2012 · 294 Inlägg

-stoffe- skrev:
funderar på töbo i min vinter härk vad för spridare fick du den å lira med å box?

prem är även lagd big_smile

Kung!

Just nu kör jag tic spridare, med motstånd. Samt org box. Går lite fett, så lite avgassmällar å puffar, men inge mer.

Men ska försöka få tag i en box från en turbomodell, -962.

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
-Elfving
20 november 2012 · 294 Inlägg

Ekan_1 skrev:
provat rycka 11an säkring? gjorde jag på min sugis nyss då jag hade helkass tomgång o surade igen sig,

Ska testas!

Om jag inte missminner mig är de till värmningen av lambdasond? Sen ligger väl soppapumpen på den med?~~:P

Edit; Var in tank pump. Drog ja ut den dog bilen efter ett tag

Senast redigerat av -Elfving (20 november 2012)

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
rascaL
20 november 2012 · 24 Inlägg

Jag bytte som sagt t tic boxar i min också, Fungerar som orginal, var till och med på återbesiktning med den igår dem sa inte ett ljud... Laddar 0.7-0.8 nu också tydligen tongue fick på en mätare igår eftermiddag trodde det var ca 0.5 men icke

Dodge Charger RT "440" (1970)
Chevrolet Camaro CCR "CCR MK1" (2011)
Ekan_1 glad
20 november 2012 · 493 Inlägg

-Elfving skrev:

Ekan_1 skrev:
provat rycka 11an säkring? gjorde jag på min sugis nyss då jag hade helkass tomgång o surade igen sig,

Ska testas!

Om jag inte missminner mig är de till värmningen av lambdasond? Sen ligger väl soppapumpen på den med?~~tongue

Edit; Var in tank pump. Drog ja ut den dog bilen efter ett tag

funkar utmärkt på min smile

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
-Elfving
20 november 2012 · 294 Inlägg

Ekan_1 skrev:

-Elfving skrev:

Ekan_1 skrev:
provat rycka 11an säkring? gjorde jag på min sugis nyss då jag hade helkass tomgång o surade igen sig,

Ska testas!

Om jag inte missminner mig är de till värmningen av lambdasond? Sen ligger väl soppapumpen på den med?~~tongue

Edit; Var in tank pump. Drog ja ut den dog bilen efter ett tag

funkar utmärkt på min smile

Okej, drar jag ut den så fungerar de i typ 10sek, sen börjar den dö. Som soppatorsk lixom tongue

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
-Elfving
6 december 2012 · 294 Inlägg

6/12-12

Hallooj! La kul ute i snön? cool

Bilen håller ihop ännu, men har lite strul med laddet.

Är så att jag måste varva väldigt mycket för å få upp ladd.

Laddar ungefär 0.5-0.6 å de når jag inte fören typ 3-5tusen varv/min. Medens 0.3 når ja ganska snabbt. Varför är de så att de är så segt för å komma upp i fullt ladd?

Kam-axel? Bör dock inte vara en faktor till att jag inte får upp ladd?
Går fett? Går fett gör den men menar, ju mer jag varvar, ju mer sås går åt? Å han går ju bra på höga varv(så fort ja får ladd).
Läckage?  Saknar en pinnbult till grenröret, så om de läcker ut avgaser där? Nya packingar till grenröret iallafall.


Några andra tips?

//Elfving

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
rascaL
6 december 2012 · 24 Inlägg

Åker ju org b230f kam i min , Laddar 0.9 och stångar på som fan, får ladd vid typ 3k varv  fullt ladd. saknar även  1 pinbult längst fram på grenröret då de va riktigt kexigt när jag bytte... Säker på att de inte är läck på trycksidan? att den kämpar som fan för att få upp ladd men allt ba pyser ut

Dodge Charger RT "440" (1970)
Chevrolet Camaro CCR "CCR MK1" (2011)
-Elfving
6 december 2012 · 294 Inlägg

rascaL skrev:
Åker ju org b230f kam i min , Laddar 0.9 och stångar på som fan, får ladd vid typ 3k varv  fullt ladd. saknar även  1 pinbult längst fram på grenröret då de va riktigt kexigt när jag bytte... Säker på att de inte är läck på trycksidan? att den kämpar som fan för att få upp ladd men allt ba pyser ut

Okej, ja då kan vi ju stryka kam ur listan ialf smile.

Jo precis, fullt ladd borde ju vara vid 3tusen ungefär. Polaren har också fullt tryck vid 3000, har ungeför 0.3 i ladd då.

Några tips på hur jag kan kolla trycksidan på bästa sätt? smile

Senast redigerat av -Elfving (6 december 2012)

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
rascaL
6 december 2012 · 24 Inlägg

är väl bara börja i ena hörnet och kolla klämma för klämma tongue, annars om inte de funkar så ere väl ba sätta ett rakt rör förbi intercoolern i ovankant och skita i den å komma om de laddar då, då äre ju den som läcker, Det är ju inte helt ovanligt

Dodge Charger RT "440" (1970)
Chevrolet Camaro CCR "CCR MK1" (2011)
-Elfving
6 december 2012 · 294 Inlägg

rascaL skrev:
är väl bara börja i ena hörnet och kolla klämma för klämma tongue, annars om inte de funkar så ere väl ba sätta ett rakt rör förbi intercoolern i ovankant och skita i den å komma om de laddar då, då äre ju den som läcker, Det är ju inte helt ovanligt

Jo var väl nå sånt jag tänkt isåfall. Tänkte ifall du la hade nå goare ide smile. Men ska prova de smile

Ska hämta en bränslebox idag för övrigt, även tändning smile

Senast redigerat av -Elfving (6 december 2012)

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
rascaL
6 december 2012 · 24 Inlägg

Fin fin åker du org soppabox? Bytte mina båda direkt funderar på att chippa den men vågar inte med 36k mil å 0.9 i ladd

Dodge Charger RT "440" (1970)
Chevrolet Camaro CCR "CCR MK1" (2011)
-Elfving
6 december 2012 · 294 Inlägg

rascaL skrev:
Fin fin åker du org soppabox? Bytte mina båda direkt funderar på att chippa den men vågar inte med 36k mil å 0.9 i ladd

aa, kör org box fortfarande. Därför jag funderade om de var de som gjorde att han inte fick upp ladd förens högra varv.


Ligger jag på 4an å har ett varv på 1500, å gasar fullt blöddrar den tills laddet börjar komma. Måste ha höga varv för att de ska bli nå klös cool

Hehe, precis inkörd din motor ju big_smile

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
sonaxvax
6 december 2012 · 490 Inlägg

ta bort tryckslangen vid turbo ta en stor hylsa alt en trasa och försök håll tät och tryck med tryckluft och kolla efter läckor!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.
Opel Kadett "KadetteN" (1983)
Opel Calibra "Kalle" (1992)
Ekan_1 glad
6 december 2012 · 493 Inlägg

kör du toppansluten ic eller 940? dom tidiga med plastgavlar är inte bra

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
-Elfving
6 december 2012 · 294 Inlägg

sonaxvax skrev:
ta bort tryckslangen vid turbo ta en stor hylsa alt en trasa och försök håll tät och tryck med tryckluft och kolla efter läckor!

Aa de lär ju gå de å? Funderar på å köra la utan IC istället. Tror de är den som strular. cool

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
-Elfving
6 december 2012 · 294 Inlägg

Ekan_1 skrev:
kör du toppansluten ic eller 940? dom tidiga med plastgavlar är inte bra

De är en toppansluten ic, från Saab 9000 roll

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
-Elfving
6 december 2012 · 294 Inlägg

6/12-12

ÄNTLIGEN! Trillade in 2 boxar idag smile Gratis till och med cool

Guldboxen cool
http://img208.imageshack.us/img208/2941/20121206210423.jpg
Sen bränsleboxen från en 940 turbo smile
http://img62.imageshack.us/img62/3349/20121206210439.jpg

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
Ekan_1 glad
7 december 2012 · 493 Inlägg

chip dåååe

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
-Elfving
7 december 2012 · 294 Inlägg

Ekan_1 skrev:
chip dåååe

Bara de som saknas nu big_smile cool
Tänkte slänga i boxarna idag tror jag. Så får vi se om den går mindre fett då smile

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
-Elfving
9 december 2012 · 294 Inlägg

Nu så! big_smile

Slängde dit bränsleboxen, å vilken skillnad! smile Går mycket bättre. Verkar bygga ladd som den ska också, inte kört så mycket så inte kollat nå noggrannare. Ska dit med tändning imorgon tror jag.
Gonatt!

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang