3077
Sök

-Elfving's Volvo 740 turboprojekt ||Nytt 2/9-13

Sopslut

112 144 Visningar
Projektet avslutat 21 december 2015
120 Inlägg
9 december 2012
ja du har ju mycket finare tändkurva i guldboxen standard smile kul att de verkar lira!

294 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
zeppz skrev:
ja du har ju mycket finare tändkurva i guldboxen standard smile kul att de verkar lira!

Ja någe skillnad lär de ju bli jämt emot originaltändboxen lixom smile. Vart la stor skillnad med bara bytt bränslebox smile

156 Inlägg
9 december 2012
såg att du satt luftmassemätaren på insugnings röret till turbon sätt den på tryckröret emellan intercooler och insug, ska gå lite bättre då för där är den rätta luftmängden ! smile

294 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
emiluhde skrev:
såg att du satt luftmassemätaren på insugnings röret till turbon sätt den på tryckröret emellan intercooler och insug, ska gå lite bättre då för där är den rätta luftmängden ! smile

Läst att de inte är så jäkla bra å sätta den där ja, att de blir fel med tryck å tjafs?

Rätta mä om ja la har fel big_smile

356 Inlägg
9 december 2012
Ha kvar den till där den är, all luft går ju genom inloppet till turbon liksom... tongue Sen gillar den väl inte tryck heller tongue Kommer ju inte mer i tryckrören, isf är de nog nåt gött läckage nånstans! wink
Hur blev den med turboboxen nu då? tongue

294 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
jappsen skrev:
Ha kvar den till där den är, all luft går ju genom inloppet till turbon liksom... tongue Sen gillar den väl inte tryck heller tongue Kommer ju inte mer i tryckrören, isf är de nog nåt gött läckage nånstans! wink
Hur blev den med turboboxen nu då? tongue

Jo precis, sitter ju så original å lixom.

Läste även att de kan bli knasigt när lmm är under tryck~~.

Blev bra med boxen, blöddrar inge alls, kan ge full gas på låga varv utan nå problem. De gick ju inte innan tongue

120 Inlägg
10 december 2012
Luftmassen är väldigt känslig så det kan bli väldigt knas med den mellan insug och intercooler, inget att rekommendera! smile

181 Inlägg
10 december 2012
http://i45.tinypic.com/2pqt6r9.jpg

Jag kan då rekomendera de, funkat problem fritt ca 2år

294 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
zeppz skrev:
Luftmassen är väldigt känslig så det kan bli väldigt knas med den mellan insug och intercooler, inget att rekommendera! smile

Menar de,  lär ju sitta där de sitter original av någon anledning imo cool

294 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
nameless skrev:

Okej okej, känns ju dock som om att dom valt å sätta den innan turbo av någon anledning.

Men några för å nackdelar som du gjort? Är inte omöjlig  big_smile

Team Kraftlös
36 Inlägg
11 december 2012
-Elfving skrev:
nameless skrev:

Okej okej, känns ju dock som om att dom valt å sätta den innan turbo av någon anledning.

Men några för å nackdelar som du gjort? Är inte omöjlig  big_smile

Lite ot ! Vet att fördelen med att ha den så är att du kan ha öppen dump då luftmassemätaren tar in mer luft eftersom du släpper ut det om du har öppen dump innan lmm...
Annars släpper ju dumpen ut redan uppmätt luft..
Men tillbaka till ämnet så ska det inte spela någon roll vart du har lmm bara den sitter där tongue

Team Kraftlös #

181 Inlägg
11 december 2012
sitter lmm'en där den sitter orginal och du har öppen dump för du ingen tomgång om du inte "fångar upp" den med gasen, vilket vart j*vligt jobbigt när man åker mycke i stan, därav flyttade jag den när jag bytte turbo smile

glad
493 Inlägg
11 december 2012
nameless skrev:
sitter lmm'en där den sitter orginal och du har öppen dump för du ingen tomgång om du inte "fångar upp" den med gasen, vilket vart j*vligt jobbigt när man åker mycke i stan, därav flyttade jag den när jag bytte turbo smile

eller så gör man som jag o kopplar ur tomgångsmotorn, vips så får man tomgång med öppen dump!
ja bytte dock snabbt till återcirkulerande, dumpar tillräckligt ur filtret.

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

294 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
nameless skrev:

Okej smile

Har ju kass tomgång redan nu, med original dump (13c). Så man börjar vänja sig, skämt å sido cool

Någon aning om vad de kan vara?smile
Senast redigerat av -Elfving (11 december 2012)

294 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Hallåj! 11/12-12

Passade på å montera guldboxen när ja var ut te bilen idag, inte för att jag märkte någon skillnad på gången men den sitter ju där iallafall cool

Har ju även haft problem med tomgången. Men som ekan skrev 2 inlägg upp, att prova dra ut kontakten te tomgångsmotorn. Funka fint, nu har man en tomgång på 1000 varv i minuten, så den tackar vi för wink
Senast redigerat av -Elfving (11 december 2012)

24 Inlägg
11 december 2012
Smiter in med ett inlägg när vi endå håller på med tomgången tongue!

När min blir varm så är det 2000 varv tomgång till och från, Någon som vet vad som kan spöka? Kommer och går lite mysigt

294 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
rascaL skrev:
Smiter in med ett inlägg när vi endå håller på med tomgången tongue!

När min blir varm så är det 2000 varv tomgång till och från, Någon som vet vad som kan spöka? Kommer och går lite mysigt

Du har ju tomgång ialf, skämt å sido cool

Har du tomgångsmotorn inkopplad? Kanske funkar å dra ut kontakten där å. Ingen aning ja. Bara spekulationer roll

462 Inlägg
12 december 2012
Fan vad ja ska köra in i den nästa helg

294 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Fadde_e30 skrev:
Fan vad ja ska köra in i den nästa helg

Du hinner ändå inte ikapp hihi roll

294 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
13/12-12

Lite extraljusfäste, rostfritt roll

Är huvudet dumt får kroppen lida. Tänkte mig inte för å borrade hålen fel först. Men tur att dom inte kommer synas då smile
http://img26.imageshack.us/img26/2373/20121213142739.jpg

Sen extraljusen, ska kapa av räcket lite i ändarna. Annars är de färdigt tror jag smile Har suttit på taket innan men blir å ha dom fram istället cool

http://img526.imageshack.us/img526/1971/20121212225056.jpg
Senast redigerat av -Elfving (13 december 2012)

Sök