5630
Sök

Montering utav cykeldator på 945:a

18 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Snälla... Hastighetsmätaren i min volvo har sagt upp sig. På bilprovn. sa dom att det är godkänt med en cykeldator!! Jag var tvungen att fråga om de mena allvar.. o det var det. Nu har jag köpt en cykeldator från Biltema, men.. hur fagerlund monterar jag den bäst på bilen?? Snälla, någon som vet och kan förklara "as I was like two years old" Hur fäster jag den lilla magneten på fälgen? Och hur nära måste givaren sitta och var placerar jag den bäst?? Gahhh ska besikta senast fredag.roll

Forummoderator
26 552 Inlägg
19 september 2012

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

18 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Tack för svar men jag blev inte så mycket klokare utav den tråden. Jag limmar fast magneten på fälgen men givaren sitter ju fast i en sladd ,ca 50cm, från datorn. Alltså, hur ,var fäster jag givaren bäst?

1 915 Inlägg
20 september 2012
Testat googla ? Du lär ju inte va den första som monterat cykeldator på en bil.
Är en kabel för kort så finns det en lösning, förläng den!

Men förstår inte riktigt varför du köpte en cykeldator för typ 100kr.
Hade det inte varit bättre att köpa en fungerande beg mätare för typ samma peng?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
20 september 2012
Louksor skrev:
Testat googla ? Du lär ju inte va den första som monterat cykeldator på en bil.
Är en kabel för kort så finns det en lösning, förläng den!

Men förstår inte riktigt varför du köpte en cykeldator för typ 100kr.
Hade det inte varit bättre att köpa en fungerande beg mätare för typ samma peng?

+1

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

18 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Ähh.. fick rådet att köpa en cykeldator ist för att hålla på o mackla med mätaren.. lät ju enkelt. Bilen är lixom inget att kosta på längre. Klart att jag har googlat men hittar inget hur man bäst drar kabelfan o var man bäst kan fästa den! Klart att jag kan förlänga kabeln men nu får jag inte ens in funktionerna på datorn från Biltema. Bahhh.. skiter i det här nu.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 september 2012
Fjäder benet eller broms oket? Den måste ju komma ganska nära givaren på hjulet.
Typ 3-10 mm?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

3 181 Inlägg
20 september 2012
Bromsoket tror ja på  då är den riktigt nära fälgen i alla fall

5 710 Inlägg
20 september 2012
Bromsoket blir stundtals lite småljummet......

MVH Jonas
..............

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 september 2012
Kolla hur nära du kan komma om du sätter den på fjäderbenet då. Några andra alternativ finns nog inte.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

12 086 Inlägg
20 september 2012
Om man tänker lite längre än näsan räcker så inser man att man med lättja kan distansera ut mottagaren från fjäderbenet.

Jag tror ju jobbet att installera en cykeldator är mer omständligt än att byta ut instrumentklustret alt givaren.

1 160 Inlägg
20 september 2012
godkänner dom gps .låna en såfall

1 915 Inlägg
20 september 2012
Verkligen!
Hade han lagt de där pengarna på en beg mätare istället för cykeldator så hade han varit klar för länge sen med bytet, tar inte så många minuter smile

Hur ska han montera det på bromsoket? Vid hård körning kan de blir väldigt varma.
Om han nu ska ha en cykeldator så vore nog det bästa att svetsa på ett stag på fjäderbenet som mottagaren till givaren kan monteras på, sen är det bara att försöka få fast andra delen av givaren på fälgen utan att den lossnar, oavsett årstid och väder. Givaren och mottagaren måste väl sitta rätt så nära varandra för att det ska fungera bra.

Germax skrev:
Jag tror ju jobbet att installera en cykeldator är mer omständligt än att byta ut instrumentklustret alt givaren.
Senast redigerat av Louksor (20 september 2012)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök