6753
Sök

Ställa in tändnigen på en golf 3:a gti med E2 motor

170 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Hej jag var tvungen å byta Fördelare på golfen då den andra var helt kass! Nu är det så att den nya är i men den tänder inte alls. Några tips på hur man ställer in tänigen eller va det kan va den hoppar typ igong å hackar sen så dör den.

449 Inlägg
20 september 2012
har du satt ner fördelarn så ettans cylinder i topp så står rotorn mot  ettans tändkabel i fördelarkocket??

Full Fart Spar Tid!!!

170 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Nej för dum som jag är så skruva jag up den gamla som den stod sen så körde jag ner den nya lika dant som den var.... Ska jag ta ur den nya och göra så att ettans är uppe sen ner med den igen eller?

449 Inlägg
20 september 2012
japp då ställer du motorn på ettan i topp sen tar du och följer ettans tändkabel in i fördelarlocket så ställer du rotorn ungefär mot ettans tändkabel i fördelar locket och så ner med den och skruva fast sen gör det inte så mycke om du får nån grad eller två fel för de kompenserar databoxen så det blir rätt

Full Fart Spar Tid!!!

170 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Okej ska försöka med det då åter kommer med resultatet

170 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Den vägrar att starta endå händer inte ett smack

449 Inlägg
20 september 2012
ibland kan fördelarlocken vara lite luriga har du verkligen kollat så du ser att den står mot ettans tändkabel??

Full Fart Spar Tid!!!

449 Inlägg
20 september 2012
sitter det hallgivare i fördelarn eller sitter den på svänghjulet??

Full Fart Spar Tid!!!

170 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Vad är hallgivare? Ja jag var så nogran som det bra Gick att vara enligt mig då... Är inte så kunig på sånt här. Å kan det vara så att motorn är sur tror du då jag har försökt typ hela dagen med att få igång den

449 Inlägg
20 september 2012
sitter de någon kontakt till fördelarn eller är den tom förutom rotorn?? ja den är säkert tvär sur ta ur alla stift och gör rent dom alternativt byta dom så får du prova igen

Full Fart Spar Tid!!!

170 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Det sitter en kontack på fördelaren. Okej låter den tårka under natten då så prövar jag i morgon igen då...

449 Inlägg
20 september 2012
du får nog ta ur stiften torkar nog inte själv..är du säker på att det är ettans tändläge??? fyrans cylinder är ju i topp med?? du ser inte kamaxel märkningen kan ja tro.. så det lättaste är att prova gör ren stiften och provstarta startar den inte då så ställer du den på ettan cyl i topp igen lossar fördelarn och sedan vrider du motorn exakt ett varv till sen sätter du i fördelarn igen mot ettans tändkabel

Full Fart Spar Tid!!!

170 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Ja är säker på att det är ettans om ettan är den till vänster om man ser framifrån så. Ja jag var ute å skuva dän alla stiften nu så få se om den startar snart hoppas på det då jag måste ha den till jobbet i morgon :p

449 Inlägg
20 september 2012
ja men är det tändläget??? det är ju antingen ettan eller fyran som tänder det är ju var annat varv ettan fyran!!!

Full Fart Spar Tid!!!

170 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Ja du jag vet inte vilket läge som är tändläget då jag inte är så bra på sånt här. Hur märker man det ?

449 Inlägg
20 september 2012
antingen så tar du loss så du ser kamdrevs märkningen står den rätt på sin punkt är det ettans tändpunkt annars är de fyran alltså exakt ett var till på motorn

Full Fart Spar Tid!!!

170 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Okej tackar för alla tipsen som sakt är nybörjare på att mecka bil

449 Inlägg
20 september 2012
man lär sig inget om man inte försöker hoppas de löser sig bara fråga på om de var nått du inte förstod

Full Fart Spar Tid!!!

170 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Ja då men nu ger jag mig för i dag. Å får jag inte årnig på den under helgen så blir det tyvär att lämna in den

449 Inlägg
20 september 2012
ta det bara sakta och metodiskt så löser du det här,,, en sak har du lärt dig iallafall ... titta innan du lossar den gamla innan du sätter dit den nya

Full Fart Spar Tid!!!

Sök